maandag . . . voor iedereen een fijne week toegewenst !


Hebben jullie genoten van het warme weekend en willen jullie er nu terug in vliegen ?!  Wel, ook ik heb genoten, tussen de werken en werkjes door en tussen het tv kijken en het slapen !  Maar dat is overal wel zo een beetje, de ene doet dit en de andere dan weer dat.  En zo had ik me voorgenomen om op zaterdag morgen weer eens naar het domein in onze buurt te trekken.  Immers in de voorbije week was er telkens wel weer een afspraak, of twee, en ook nog wat winkelen te doen zodat er eerder niet zoveel tijd over was om te wandelen.

Deze keer was ik wel wat later op pad dan in de voorbije dagen maar ik zat ook nog met de was van de beddenlakens en die moet je dan ook nog droog krijgen.  Ik besloot mijn wasje te doen en daarna wat te drogen ook . . . en ik vertrok . . . de rest zou ik later wel doen.  Want ook de echtgenoot moest nog even gaan winkelen, was wat vergeten en zou nog een bestelling doorgeven aan de winkel.  Ook nog naar een warenhuis rijden voor sla en verder, was hier alles klaar om te eten in het weekend, al moet daar ook nog wel wat aan gedaan worden !

In het domein was het redelijk druk, geen echte drukte maar meer volk dan ik verwacht had, was dan ook wat later onderweg om te wandelen en dat scheelt.  Ook de parkeerplaatsen op de Bruineveldparking waren zo goed als volzet, misschien hier en daar wel nog een plekje te vinden maar veel zullen het er zeker niet geweest zijn.  Ik dacht eerst al : "oei, toch wat te laat vertrokken ?!" . . .  maar alles viel vrij goed mee, overal wel iemand te zien maar ze liepen niet voor mekaar in de weg en dat is het voornaamste.  Als iedereen doet wat hij moet doen en afstand wil houden dan is dat voor mij meer dan voldoende.

Dat er weer beelden te zien zijn staat vast, al zal het jullie wel wat beginnen te vervelen maar ik doe het graag en hoeveel beelden dat ik al van het domein heb geschoten, wel geen idee maar dat zijn er geen honderden maar duizenden en misschien wel tienduizend en meer . . .  Ik weet het zelf niet hoeveel ik er heb gemaakt in de loop van de jaren, hier en daar kan ik er nog wel wat opsnorren maar ik begin er gewoon niet aan te tellen . . . kijken maar !


Aan de vijver voor de trapbootjes voor de kleinsten zaten de zwanen, je ziet ze alleen niet zo goed op het beeld omdat ze voor die witte boord van de vijver zwemmen.  En wit is die eigenlijk ook niet maar het is wel heel licht van kleur en doordat die jonge zwanen nog een grijzig verenkleed hebben, komen ze niet goed uit tegen die achtergrond.  Alleen de zwanen met witte pluimen die zijn goed zichtbaar.


Volgens mij zijn dit de ouders van de jonge zwanen omdat ze zich zo rustig hielden op het water, vermoedelijk goed gegeten in de morgen en genieten nu van het aangename weer.


De ene keer zitten er zo goed als geen meeuwen op de paaltjes, nu was het weer dringen om een plekje in de zon, al zitten de meeste nog in de schaduw of op het water !



Hier heb ik er een aantal wat dichterbij gehaald, ze genieten zichtbaar !


Ook de bomen worden weerkaatst in het water en dat wil zeggen dat er toch niet echt veel wind staat.


Hier zijn we aan de visvijver en vandaag zaten er heel wat vissers aan het water met lijnen en gerief, of ze ook wat vingen is nog maar de vraag, ik heb ze gerust gelaten want ook ik hou van mijn rust als ik daar voorbij kom.  De beluchting van het water stond weer op, zo goed als iedere dag denk ik dan, maar de schittering van de zon die weerkaatst werd in het opspattende water was oogverblindend als je er dicht bij zou staan !


Van hieruit vertrekken de roeibootjes en de trapboten op de grote vijver, er is hier wel echt veel riet geplant of gezet maar dat geeft niet, als ze het maar niet laten verwilderen is dat ook mooi en goed voor vissen en andere waterdieren.


Een mooi overzicht van de roeivijver met het vervolg van de paaltjes, daarachter naar de kant hier voor ons zijn nooit bootjes toegelaten, vroeger niet en nu ook niet.  Daarom zitten er vaak vogels op te rusten wat mooie beelden geeft.  Zelfs aalscholvers en reigers kan je hier aantreffen, ze weten waar ze moeten zijn om voldoende eten te vinden !


Hier de aalscholver, die later ook nog op een beeld zou staan met vleugels open dus die was pas uit het water na een visbeurt.  Let ook op de meeuw boven rechts in beeld, ze staat er nog net op en het is mooi om zien hoe sierlijk die vogels toch zijn.



Hier die aalscholver met vleugels open, jammer dat dit beeld niet zo scherp is als ik eerder dacht maar evenzo is het de moeite waard om te zien hoe daar alles in morgen verloopt.

Vandaag is het ook het begin van de herfst, weer een seizoen dat voorbij is gegaan, wat vliegt de tijd toch snel !




 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!