donderdag . . .

 


Vanaf vandaag ander weer ?!  Krijgen we regen en schijnt de zon ook nog even, ik geloof het niet zo te zien volgens de voorspellingen maar we zullen er ook wel door geraken.  Nu komen wel de donkere dagen van het jaar weer dichterbij en eigenlijk ben ik er nog niet op voorbereid.  We waren dan ook verwend van in het voorjaar met zonnige dagen en tot nu toe hebben we niet veel regen gehad, al mag die ook wel eens komen . . . alleen niet te veel tijdens de dag, liefst 's nachts.  Ach we zullen het nooit krijgen zoals we dat willen hebben maar toch zijn het geen mooie vooruitzichten, daar blijf ik nog even bij.  Al kan de herfst ook mooi zijn met al zijn mooie kleurschakeringen.

Daar was op dinsdag nog niet veel van te zien, allemaal nog uitgedost op zijn zomers, zelf had ik een mouwloos topje aan met V-hals en een bermuda, lichte wandelschoenen en dan ook nog de handtas bij, kwestie van alles bij de hand te hebben zoals camera, gsm en wat nog allemaal.

'k Heb echt wel een grote toer gemaakt, je kan overal lopen rondom de vijvers maar ook doorheen de picknickweide en dan krijg je veel meer meters te doen dan anders, ik leg het meestal zo aan dat ik bijna alles heb gezien wat er in het domein te zien is, behalve naar het centrum gaan waar het nieuwe gebouw staat omdat dit toch ietwat verder afgelegen is van de mooie natuur en je daar niet zo vaak komt.

Ik stond daar beelden te schieten aan de visvijver, en ik draai me om en plots staan daar twee vrienden van ons me op te wachten, van een verrassing gesproken.  Ik kijk wel vaak naar de wagens die geparkeerd staan op de parking waar ik over moet om binnen te gaan in het domein maar die wagen had ik niet zien staan, het kan ook best zijn dat ze er toen nog niet waren want ik was reeds vrij vroeg vertrokken van thuis uit.  We bleven een hele tijd staan  praten en zijn uiteindelijk samen naar de uitgang staan, ik moest er toch ook langs en het was heerlijk om weer eens bekende mensen te zien en te spreken, het heeft me deugd gedaan !


Zonnende schildpadden zijn hier geen rariteit maar de laatste tijd heb ik er weinig aandacht aan besteed, maar hier zat er toch nog eentje.  En ik ben er heel zeker van dat ik er reeds vele ben voorbij gelopen maar je kan ze toch niet allemaal fotograferen !



Aan dezelfde vijver zag ik deze reiger staan in het water, ik dacht : verdorie, die heeft het diepe water opgezocht maar bij nader toezien stond hij nog net met zijn pluimen droog te vissen !


Hier was niet echt veel te zien, weinig eenden ook bij mekaar en dan maar die mooie boom op het eilandje nog eens op de gevoelige plaat vastgelegd.


De zwanen op het water achter het zwemdok zaten er ook, een aantal anderen had ik wel gezien maar kon ze niet samen fotograferen, de ene zwom hier rond en de ander ginder wat geen mooie beelden oplevert, hier was het nog te doen, een volwassen zwaan met een jonge zwaan die weldra ook witte veren zal bekomen.


Deze witte gans, want ik denk toch dat dit het uitzicht van een gans is, zit steeds op deze plek te genieten, soms zwemt ze wat rond in het ondiepe water maar meestal zit ze hier te rusten ofwel haar pluimen te verzorgen nadat ze heeft gezwommen.


In hetzelfde water zat deze grote vis, ik kon de volledige lengte niet zien, hij lag hier rustig bijna tegen het wateroppervlakte en heb hem even in het oog gehouden.  Hier was het zo rustig dat ik er de tijd voor nam en toen hij weg zwom kreeg ik ook de staart te zien, was toch ongeveer een halve meter lang en neen, ik ben geen visser maar een natuurliefhebber !😉


Een deel van de grote roeivijver met de meeuwen, er zaten er echt wel heel veel op de paaltjes zoals jullie zien . . .


Hier zie je ook de bank aan de overkant staan, er zitten twee mensen op denk ik en verder was het hier in het domein echt wel heel rustig.


Nog een beeld van de paaltjes met meeuwen . . .


En toen ik dit beeld op de computer had gezet kreeg ik nog een ander dier te zien dat hier ook van de zon had genoten !


Dan zijn we hier weer aangekomen aan de visvijver, er zaten wel een redelijk aantal vissers, maar een paar zijn na de middag vertrokken.


Ik vond dat er deze keer echt wel veel "waterwild" op dit eilandje zaten samen met die treurwilg en besloot het eens van dichterbij te bekijken zoals jullie hier zien . . .


. . . het eilandje met boom en alles erop en eraan vond ik ook wel de moeite om te fotograferen maar hier werd deze sessie afgebroken door de vrienden die me stonden op te wachten !!!  Heerlijk toch om samen te kunnen genieten van dit domein, al wonen zij wel in de stad !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!