dinsdag . . . ook een regendag ?!


Hier is de zon al van de partij maar we gaan dan ook al naar de middag toe.  In ieder geval staan we regelmatig eens stil bij mooie dingen en niet alleen bij regen en ontij zoals we hadden in de voorbije dagen.  Wind was ons deel met dan ook nog de regen die gisteren bijna de hele dag bleef naar beneden komen.  Aan zee was het in het weekend de wind met zand dat wat kosten heeft veroorzaakt aan wagens en dergelijke.  Dat zand overal wel door geraakt en ook erin geraakt waar het niet vermoed wordt, ja, dan heb je wel wat schade maar bij sommige mensen wordt dat dan weer vergoed door hun omniumverzekering, nog een geluk.  Alleen wie die verzekering niet meer heeft of heeft weg gedaan zit met de gebakken peren en dat zullen er vermoedelijk wel meer zijn dan andere.  Maar als het bij stoffelijke schade blijft dan mogen we al gelukkig zijn dat we er zo zijn vanaf gekomen, al is het nooit fijn om zoiets aan de hand te hebben.

Vandaag heb ik ook al wat takken van mijn geraniums afgeknipt.  Ik vond dat de plant toch wat uit zijn bak aan het groeien was en ja, als je dan een hoop regen over je krijgt, verspreid over een paar dagen, samen met die wind die heeft huis gehouden zoals overal, wel dan weet je wel hoe die bak er op het moment uit ziet.  Aan de kant naar de living toe valt het nogal mee maar de buitenkant die heeft een gat in het midden dat het niet meer mooi is.  Och die bloemen lopen ook op hun laatste benen, als het nog iets erger wordt dan doen we die maar weg, geen nood, dan zal het wel kaal worden op het balkon maar wat moet dat moet, liever geen plant dan een lelijke plant !

En verder, heb ik ook weer wat opgeruimd, dat is tegenwoordig dagelijkse kost.  En wat ook dagelijkse kost is, dat is dat ik steeds negatieve commentaar moet verwerken als ik hier zit, ook op dit eigenste moment, niet echt aangenaam met een echtgenoot die alles maar zwart in ziet en nooit eens iets goeds kan zeggen, eender wat je doet.  Zelfs niet meer als ik voor hem speciaal wat lekkers klaar maak, dan zou hij vroeger gezegd hebben : dat was dus eens lekker, dat mag je nog eens maken !  Maar nu, niks, alles afkraken, tot het kleinste ding dat je doet en ook wat je niet doet krijg je steeds maar te horen.  Ik kan voor hem geen goed meer doen, punt uit !

Zelf was hij reeds vroeg op pad, gewoon om brood te gaan halen in het warenhuis in de buurtgemeente, ook daar moet je tegenwoordig vroeg bij zijn of je hebt niet meer wat je zelf wil eten en krijg je wat anders voorgeschoteld.  Als je dat weet is dat geen erg maar dat moet hij me dan steeds onder mijn neus kunnen wrijven, dat hij dat voor mij doet, neen, hij had ook van de apotheker wat nodig en daardoor wou hij ook vroeg vertrekken om overal op tijd te zijn zodat het geen drukte werd tegen de middag aan.

Vandaag is het kervelsoep op ons menu, samen met selder met witte saus en een dikke kalkoenworst.  Dat alles vergezeld met aardappelen natuurlijk want die moeten er voor hem steeds bij zijn, al maak ik ook wel eens pasta of rijst maar niet bij ieder gerecht smaakt dat even goed.  Dat doet me eraan denken dat we misschien morgen eens spaghetti kunnen eten, het is deze week de week van veel afwisseling en dan kan ik nog eens gyros klaar maken ook, samen met rijst is het weer iets gans anders dan de vorige dagen.  We zien wel hoe dat allemaal uit komt, hij heeft immers weer een sla meegebracht ook en die mogen we niet vergeten op te eten maar dat kan op een dagje zo tussendoor ook wel.  Ach ja, en tegenwoordig zou hij iedere dag wel komkommer in het zuur kunnen eten, ik maak de vinaigrette niet echt zuur want dat verdraagt mijn maag niet meer maar maak het eerder zacht, samen met een balsemazijn van granaatappel erbij is het ietwat zoeter.

En nu volgt er een hoop commentaar van de echtgenoot die mijn getokkel hier echt niet meer ziet zitten dus snel even een eind aan maken, ook ik sta hier dus steeds onder controle, eender wat ik doe of niet zou doen volgens zijn zeggen, hij is steeds de man die alles heeft gedaan maar nu niet meer stopt om commentaar te geven !  En te lui om iets te doen ben ik nu ook weer, domme dingen doen, dat doe ik in zijn gekke geest nu ook weer, ach, ik hou dat zo niet meer vol als ik me steeds maar moet verdedigen.

Nog een fijne dag en sorry voor wat ik hier heb neergezet maar het is echt wel uit het leven gegrepen van wie hetzelfde aan de hand heeft als ik zelf . . . maar vooral de wederhelft !!!  Dan maar wat troosteten zoeken !!!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!