donderdag . . . en al hard gewerkt !!!


Jazeker, 'k ben er eigenlijk wel een beetje moe van maar niet te moe om ook hier nog een woordje neer te zetten.

Zo ben ik deze morgen begonnen met stofzuigen en ik had de slaapkamers, badkamer, hal en toilet al gedaan toen het bijna middag was.  Maar mijn rug voelde weeral niet meer zo goed aan, toch maar even uitrusten, ik weet wat ze gezegd hebben en dan stop ik er beter even mee.  Toen ik daar zo zat vroeg de echtgenoot wat er nog moest gedaan worden, wel hier alleen in de living, dat ene tapijt had ik al gedaan en terug gelegd, kwestie van niet ergens anders in de weg te liggen om verder te kunnen doen . . . wat ik dus wijselijk op de middag niet gedaan heb.

Ik had voorzien om meloen met Zwartewoudham te eten en dat ging nu even voor, samen met de soep uitscheppen maar dat was vrij snel gedaan.  Want die staat gereed in een kookpot en daar heb ik ze maar over te scheppen in een kommetje om die soep in warm te maken en te eten !
Aardappelen maken, neen, we hebben er brood bij gegeten, dat mag voor één keer ook wel eens en het smaakte.  Daarbij is dit maal echt wel licht te verteren en als ik vlak na de middag wil gedaan krijgen dan doe ik dat meestal zo, dan heb ik geen last van een volle maag . . . want dat gebeurt wel eens dat ik het me daarna beklaag.

Na de middag moest ik alleen de living nog een beurt geven maar daar viel eerst nog wel wat op te ruimen, niet zoveel eigenlijk, maar ook nog wat af te kuisen zoals de poten van de stoelen en dergelijke dingen meer.  En ge kent dat wel, als je eraan begint dan zie je hier nog wat dan ook daar nog en ja, dan wil ik dat ook wel eerst nog uit de voeten doen, dus het was toen al iets na twee toen ik eraan kon beginnen.

Dat poetsen op zich is niet zo moeilijk en duurt niet zo lang ook niet, alleen moet je best in stukken werken want anders zijn die delen wel wat te groot en blijft er hier en daar wel eens wat achter zonder dat je er erg in hebt.  Ik hou ervan dat alles er weer prima uit ziet zoals het zou moeten zijn en dan pas ben ik tevreden.

Wat er nu nog moet gedaan worden is alles weer op zijn plek zetten, het is ondertussen nog maar tien na drie en ik zit hier reeds te tokkelen, dus dat is vrij snel gewerkt ook nog.  De stoelen zal ik seffens van de tafel zetten, de zetels weer op hun plek en die bijzettafeltjes ook op hun plek zodat alles weer open en bloot kan bekeken worden.

Alleen zijn er nu nog wat kleine dingen die ik zou moeten doen maar er komt morgen nog een dag, we zijn dan wel de eerste mei maar ook werken is niet verboden op de dag van de arbeid, we zien wel wat er gedaan kan worden en wat we laten liggen.  Een feit is dat ik ook wel eens een rustige dag wil doorbrengen maar hoe ik dat ga doen, dat weet ik nog niet zo zeker.  Die rug van mij moet wel even kunnen rusten en daar gaan we voorrang aan geven, dat is een feit dat zeker is.

'k Wens iedereen dan ook een heel fijne eerste mei toe en geniet maar, eender van wat het is, het is elkeen gegund.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!