donderdag . . .


Voor iedereen een heel fijne donderdag, maak er ook een mooie dag van !  Maar of het weer nu zal meevallen dat valt nog af te wachten, veel regen werd niet verwacht maar er kan ondertussen wel een buitje vallen en daar ben ik nu eens niet mee gediend se !  Ik die dacht van deze namiddag eens rustig mijn gang te kunnen gaan zonder pottenkijkers, ik kan dan weer niet gaan wandelen, jammer toch maar we zien wel op het moment zelf, soms is  het weer wel beter dan de voorspellingen laten uitschijnen.

Ik ga jullie nu iets vertellen dat bewijst hoe dom onze bureaucratie soms werkt.  Zelf ga ik niet preciseren over wat precies dat het ging en waar dat was ook niet maar er zullen er zeker zijn die kunnen vermoeden waarover het gaat, maar dat laat ik in het midden.

Zo hadden we in de vorige week opzoekingen gedaan op internet naar bepaalde woningen en we vonden dat wel goed als je alles eens goed had overdacht en besloten wat meer inlichtingen te vragen.  Ik zocht en zocht op internet waar precies ik daarvoor terecht kon en vulde al dadelijk een voorgesteld formulier in met naam, telefoonnummer en nog wat andere gegevens ook.  De echtgenoot vroeg me in het weekend of ik daar nu al iets had voor gedaan, ja, ik had dat doorgestuurd maar wist dus niet naar welk adres dit zou gaan, een mailadres had ik ook wel gevonden maar niet gebruikt.  Ik besloot dan ook op maandag nog maar eens daarop te reageren en wat vragen te stellen ook van het geheel, of er nog zulke woningen waren en of ze te koop waren en dergelijke.

Op dinsdag had ik eindelijk daarvan een bericht gekregen.  Maar de echtgenoot had ook een telefoonnummer opgesnord waar we terecht konden komen en blijkbaar waren en nog een tiental ter beschikking gesteld om te verkopen, ook nog wat om te verhuren maar dat was niet naar onze zin.  We zochten iets te kopen daarvan en wat later sprak mijn echtgenoot nog op die bepaalde plek met een verantwoordelijke die beweerde dat er nog te koop waren en ook nog te huur natuurlijk, hij liet zelfs een woning zien aan de echtgenoot, ikzelf was toen thuis of naar de kapper en had niks gezien.

Nadien in de namiddag komt er nog een telefoontje binnen van iemand die toch reageerde en zei dat er nog enkele te koop waren, neen, zei de echtgenoot, er zijn er nog een tiental te koop, en nog een aantal die je kon huren ook.  Een aantal van die mensen die één van die woningen in gebruik had genomen, gehuurd dus, die vertelde al dat er blijkbaar niks goed geregeld was en dat ze weer naar haar huisje trok.  Ja, niet iedereen is over alles zo maar tevreden, ik weet het ik zou ook zo zijn maar je moet dan nog wel een huisje hebben om naar terug te gaan ook !  Nog wat over en weer gepraat aan de telefoon en opeens legde die man de telefoon op de haak zodat de verbinding verbroken was.

Hoe wilt ge nu toch dat je dan wat verkoopt of verhuurt als je niet eens de tijd neemt om wat inlichtingen te sturen of een juiste uitleg te vertellen tegen de toekomstige kopers of huurders.  Dat is toch iets wat indruist tegen alle verkoopmethodes die er zijn, je moet toch eerst de juiste uitleg kunnen geven en ook de mensen verder helpen zoeken die op zoek zijn naar dergelijke woningen !  Je ziet het zo van hier dat daar alles gesmeerd verloopt, ik weet wel als je met iets nieuw begint dan is er van iedereen wat geduld nodig, niet alles is van het eerste moment in orde maar dat komt wel eens het normaal draait zoals het zou moeten zijn.  Kinderziektes zijn er in elke branche, eender wat het is, daar moeten we door of daar moeten zij door die ermee te maken hebben.


Wat nog maar eens een bewijs is dat het vaak spaak loopt, zowel met afspraken maken als met inlichtingen verstrekken.  Maar als het over verkoop gaat dan zou ik in hun plaats toch wel wat voorzichtiger zijn want gewoon met de telefoon neer te leggen kom je er niet en verkoop je heel zeker niet.
Wat ik eerder al wel had gezien op hun site was dat je steeds maar op hetzelfde adres en mailadres uit komt, geen telefoon die rechtstreeks verbinding geeft, alleen vage beloftes in mijn idee, is dus geen goede service dat jullie leveren.   En nochtans heeft de echtgenoot iemand gesproken die op de werf of de woningen zelf ter plekke was dus hij had het uit de eerste hand, niet dat hij het verkeerd had begrepen, die man aan de telefoon begreep het ook niet zo goed blijkbaar en was heel zeker niet beleefd !


Nog een fijne dag iedereen en zorg dat je zelf steeds beleefd blijft aan telefoon en dergelijke.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!