donderdag . . .


We zijn weeral over de helft van de week en ik zie naar het weekend uit, eens wat rustige dagen mogen er ook nog komen want die hebben we allebei wel hoog nodig.  Of wel gewoon eens een goede ontspanning, dat zou alle druk van ons wegnemen, je weet maar nooit of dat er ook nog eens in zit, ik kijk er in ieder geval echt wel naar uit.

Gisteren in de vroege namiddag is mijn echtgenoot naar de markt geweest om wat soorten vis aan te kopen.  Een vishandel in de buurt is er niet en dan moet je meestal maar best naar de markt gaan op woensdag, daar staat een grote viswagen en die hebben allerhande soorten vis bij, mosselen in het seizoen en dan ook nog allerlei soorten bereidingen, haring en "lekkerbekjes", een soort rolmops maar met een remouladesaus, wat tomaat en dat kan ook wel smaken, net zoals hun lekkere krabsla, veel beter dan op de plek waar wij die soms wel eens aankopen, ik lust die niet omdat er te veel ei in zit, ik wil vis, of krab, als ik vissla of krabsla koop !

We dachten nog dat hij de regen zou voor geweest zijn maar dat was mis gerekend, toen hij net hier vertrokken was leek het me nog redelijk mooi maar daarna begon al snel wat water uit de lucht te vallen in de vorm van regen.  Het is wel met de bus dat hij dan gaat maar je moet toch telkens even stappen voordat je aan de bushalte bent aangekomen en ook op de markt stop je niet vlakbij een kraam of wagen.  Eenmaal thuis gekomen had hij mee wat we nodig hadden, ik moest alles maar inpakken, zo gezegd zo gedaan en ik begon er dus aan.  Eerst die stukken zalm, daar nog maar even de graten uit halen want dat doen ze op de markt meestal niet, ze fileren de zalm wel maar die graten die blijven zitten dus ik mijn bril opgezet, het pincet genomen en alles goed nagekeken of er nog niet ergens eentje zat, ik had ze dus snel eruit.  

Dan volgden de forellen, vier forellen van Deense afkomst dacht ik dan, ik lust ze wel graag maar de laatste tijd begint de echtgenoot er ook weer wat over te zagen maar ik doe of ik het niet hoor, vis is vis en deze is echt wel lekker, goed gebakken in de pan en ze smaken dan ook heerlijk.  Ik haal meestal de kop er wel vanaf omdat ik ze in de diepvriezer steek en dan nemen ze anders te veel plaats in, is ook niet gemakkelijk om een verpakking te vinden die lang genoeg is want een forel is een vrij lange vis.  Even keukenpapier nemen om ze vast te houden en een snijplankje en dat gaat vrij vlot allemaal, daarna huishoudfolie klaar leggen in stukken zodat ik ze kan inpakken om ze daarna in een zak te steken, sluiten en klaar is kees, ze kunnen de diepvriezer in en we hebben weer wat eten meer in huis.  

Als je dat zo allemaal regelt dan heb je steeds afwisseling, de ene keer eten we dus een stuk zalm bij onze andere groenten en aardappelen, de ander keer kan je bijvoorbeeld witloof klaar maken met gerookte zalm omwikkelen en een lichte kaassaus, in de oven zetten en laten gratineren, lekker !!!  Tenslotte kan je ook bij de gebakken zalm wat fijn gesneden witloof eten en een gewone gekookte aardappel smaakt daar ook bij.  Bij de forellen maak ik meestal een groene sla klaar, wat tomaat en uien en daarna is het ook smullen, dat mag ook bij gewone gekookte aardappelen, een gezonde voeding.

Dat deed ik dus allemaal op woensdag, nadien was ik moe en trok naar de badkamer, ik wou mijn haren wassen, douchen en daarna wat rustig hier de avond doorbrengen, wat ook wel gelukt is !

Nog een heel fijne donderdag wens ik iedereen toe en maak er ook een mooie dag van, al is het mooie weer tussendoor niet van de partij.  Trek het je niet aan en maak wat klaar dat iedereen graag lust, zo krijg je meteen een goed gevoel.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!