Woensdag en weer een wandeling gemaakt . . .

Ja, het is woensdag, we zijn in de helft van de week aangekomen, gisteren heb ik ook een wandeling gemaakt en daar krijg je dan vandaag beelden van te zien.

Maar eerst en vooral voor iedereen een heel fijne woensdag en geniet er maar van als dat al kan !


Hier vang ik mijn wandeling meestal aan, als het beeld voor mij ook mooi is dan is dat de reden dat ik er een foto van maak en nu is er nog ietwat kleur te bekennen, al zal dat niet zo lang meer duren !


'k Ging wat dichter naar de rand van het water toe en dan kwam die zwaan al dadelijk naar me toe, was het met goede bedoelingen of niet, geen idee, ze zwom toch rustig weer weg ook.


Hier zit opzij dit eilandje wel een aantal aalscholvers de veren te drogen, tenminste dat maak ik ervan.  Ze zouden hier immers niet zijn als er geen vissen in het water zaten en als zij die moeten vangen dan is het steeds duiken dus . . . waren de pluimen voordien wel nat !


Zwaan nummer twee zat mooi met de vleugels gebogen zoals je ziet, hier zwemt ze naar de treurwilg toe, een mooi beeld dacht ik al dadelijk, jammer dat ik ze niet vooraan kon fotograferen.


Hier liggen trapboten en roeiboten aangemeerd, in de zomerperiode toch, nu niet meer dus en ligt het plankier er maar troosteloos bij, een rustplaats voor meerdere meeuwen en ganzen.


Een aalscholver met een eenzame meeuw op de paaltjes, stond er dan zoveel wind dat er niemand op zat ?!


Hier ben ik graag, ik dit gedeelte van de vijver, daar heb je een mooi overzicht als de zon nog schijnt.  Ja, tussendoor komen er ook wolken en je wil de beelden echt niet zien want ze zijn dan zo donker als wat.  Ik vraag me af of er wat aan de camera scheelt want ik merkte eerder al op dat die kleuren toch niet waren wat ze horen te zijn !


Hier zie je heel goed het verschil tussen belicht door de zon of in de schaduw, alles lijkt mooier als de zon schijnt !


Deze foto werd genomen van uit de schuilhut aan het water, je kan dat goed zien in de linkerbovenhoek, dat stukje was niet te vermijden !


Nog een beeld met de paaltjes opzij waarop deze keer wel wat meeuwen hadden plaats genomen, zo zie je maar dat het ook niet zo koud was als we zelf denken.  Ik was zelfs bezweet als ik thuis aan kwam al had ik in de laatste kilometers niet snel meer gestapt, ik had het rustig opgenomen en had er duidelijk genoegen in . . . !  Zo kwam ik een aantal mensen tegen die heel vriendelijk een goede dag zeiden tegen mij en ikzelf deed dat ook wel moet ik zeggen . . . wat kan het leven ook mooi zijn op deze manier !


Nog een paar lisdodden die ze hier hebben laten staan, of er verder nog vele stonden weet ik echt niet, je kon niet overal aan de randen van het water goed zien wat er stond te groeien, wat ik eigenlijk wel jammer vond.  Misschien wilden ze de dieren die daar aan het broeden waren wel wat door beschermen maar te veel is te veel van het goede.


Deze "naaldboom", ik weet niet of het echt een naaldboom is, maar die stond daar zo mooi te pronken zoals alle jaren in zijn wintertooi, later vallen die naalden dan wel af . . . ken geeneens de naam van de boom, er zou wel eens mogen een plaatje hangen wat er te zien is, zeker als het van die speciale bomen zijn.  Zo staat er nog wat verder nog eentje dat eerder een rariteit is met al die scheuten die uit de grond opgroeien, of is het een grote struik die zo is gegroeid, geen idee eigenlijk maar een plaatje erbij mag ook wel !


Hier nog eens een stukje van diezelfde boom maar nu ook het water dat er omheen staat of stond, ze zijn weer de vijver aan het leegpompen maar na regenval is er ook weer meer water in.  Je merkt dan ook die "blazen" op, dat zijn echt wel blazen die het doek maakt dat er onderin de vijver ligt, heel diep is die ook niet al weet ik niet echt hoe groot de hoop modder is dat erin ligt ?!


En dit vliegtuig kwam me storen toen ik met foto's bezig was, het vloog echter verder, maar goed ook !


In deze vijver, die ook deel uitmaakt van het geheel van drie vijvers die met mekaar verbonden zijn, is ook het water dus deels weg en daar gaat dan de reiger op rooftocht, je ziet hem rustig sluipen door het water en op loer naar een prooi.  Als er geen vis meer zou zitten dan zou je die hier ook niet meer zien !


De reiger hield me van hierover in het oog, hij kent me blijkbaar nog niet zo goed, anders zou hij wel weten dat ik hem niks wil doen, niet bang zijn vriend, ik maak alleen wat beelden van jezelf en van je omgeving.


Nog wat paaltjes ook in deze vijver, nu staan ze weer zo goed als bloot maar ze zijn een handige rustplaats voor de vogels die er ook wel even willen rustig genieten van de omgeving, en gelijk hebben ze.  Voor de mensen zijn er in de buurt ook banken gezet waar je heel rustig kan genieten van de omgeving, iedereen krijgt een plekje . . .


Eén van de weinige bloemen die nog in bloei staan, ik meen wel dat het een lelieachtige is, aan de meeldraden te zien en de vorm van de bloem voordat ze open gaat . . . of is dat reeds een zaaddoos ?!


De waaiende pluimpjes van de grassen zijn ook mooi maar dat blijft niet lang meer zo, als ze wat meer water hebben over zich gehad en wat meer in de wind hebben gestaan dan vergaat het zoals met vele planten gebeurd, ze zijn niet meer zo fraai en sterven af . . . of worden gemaaid ?!


Op het water achter het zwemdok was ook geen beweging meer te zien, alles leek er vrij rustig naar een weldoende winterslaap toe te gaan.


De kerktoren van de abdij van Vlierbeek komt meer een meer zichtbaar, zijn er dan bomen weg gedaan of waardoor komt het, of is het alleen door de bladeren die van de bomen zijn ?!  Je kan zelfs zien op de klok hoe laat het is toen ik op wandel was in het domein !


Over bladeren gesproken, 'k kreeg er een aantal in het oog die nog mooi zijn voor hun leeftijd, ze zijn immers aan hun laatste momenten toe die hun bedeeld is, volgend jaar komen er weer nieuwe waar zij ook gestaan hebben . . .


Op het eilandje weer meer aalscholvers dan andere waterdieren maar toch ook een reiger, die draaide ook zijn hoofd om toen ik een foto maakte,  hiermee werd de serie afgesloten, tot een volgende keer . . .

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!