zaterdag en voor iedereen een heel fijn weekend !


Eigenlijk was gisteren nog een vrij mooie dag die toch al begon met wat zon tussendoor.  Ze scheen niet altijd maar we hadden toch 20° op de middag en als je de zon binnen in huis krijgt, dan is het reeds snel te warm om te werken.

Zo waren wij in de loop van de voormiddag nog snel naar een shoppingcenter gereden omdat er uiteindelijk nog een paar zaken waren die we toch wel vrij snel nodig hadden.  Als het niet moet dan doe je dat niet natuurlijk en stel je het uit tot de dag erna !  Maar dat was hier niet het geval, we hadden besloten om dadelijk na de eerste afspraak die de echtgenoot had weg te rijden en dan konden we op de middag winkelen, iets gaan eten, dat was dan ook al gedaan en zodoende was iedereen tevreden.  Al was het deze keer weer op een loopje eigenlijk, ik trek daar liever wat meer tijd voor uit maar als het niet anders gaat dan gaat het maar zoals het moet, zoals nu dus.

In een bepaalde zaak was er ook een mevrouw die zei dat ze het vrij warm vond, ik ook eigenlijk maar ik was wel aan het passen, kledij voor mezelf dan wel te verstaan.  Ik zocht nog wat om bij die witte broek te dragen zo op een opgeklede avond dan, wel ik heb dat gevonden maar hoe ik het ga dragen weet ik nog niet zo goed.  Het gaat over een bloes die vooraan geknoopt wordt en als je slank bent dan kan je dat vrij vast knopen maar bij mij heb ik die losse naad liever, misschien zal ik de stukken dan ook maar laten naar beneden hangen, of misschien toch maar niet, we zien wel wanneer we het aantrekken !  Dus een koningsblauwe bloes met driekwart mouwen, iets wat je eigenlijk voor elke gelegenheid kan aantrekken, winter of zomer.  

Dan nog een t-shirt met een kleine geometrische tekening in verschillende kleuren, roest, donkerbruin en wat zwart, ik vond het net goed voor een bloesje erbij dat je nu al kan dragen onder iets zwarts of zo.  'k Had nog een gestreepte trui gepast met wat glitter erin maar die was me te eng en een trui die te vast zit die draag ik zeker niet graag dus maar niet genomen.  Blijkbaar werd er door bepaalde mensen toch ook nog naar zulke dingen gevraagd en ze bestelden het zo maar bij, niet voor mij maar misschien verkopen ze het wel aan anderen.  Eigenlijk viel die te donker uit voor mezelf en daar sta ik niet goed mee, wel met zwart maar dan me een levendiger kleur erbij.  

Ik ondervind dat ik met ouder te worden wel meer van die fellere kleuren kan dragen, alleen niet aan mijn gelaat, dus daar moet ik rekening mee houden.  'k Vond dat er wat te veel donkere kleuren tussen hingen en dat is niet echt mijn dada, al zou zwart me nog wel lukken met dan eventueel op te smukken met een foulard in een zachte lichtere kleur of een fellere kleur ermee vermengd.  Rood ja, dat stond en hing er wel maar te veel is te veel, dat is dan weer net dat beetje te veel misschien.  

Maar is het niet zo dat een mens het moet passen wil hij of zij zien of het hem of haar past, passen doet het meestal wel, de maat dan wil ik zeggen maar de kleur gaat niet altijd even goed bij iedereen, daar moet vooral op gelet worden.  Je zou ook moeten weten welk type je bent, winter-, zomer-, herfst- of lentetype, ieder heeft zo zijn gala van kleuren . . . !  Heel belangrijk als je gaat kledij aanschaffen en niet gewoon denken : ik doe dit en draag dat, neen, daar is over nagedacht en meestal is het wel zo !

Eenmaal terug thuis met onze boodschappen, ging ik snel aan de slag met het prepareren van die bloezen, de labels er allemaal uitknippen of los tornen en daarna wassen in de wasmachine.  Ondertussen heb ik dan de living verder onder handen genomen, je weet het misschien nog wel dat we ook de mat gisteren hadden opgerold na het stofzuigen en dat ik eronder heb gepoetst, nu zouden we toch wat minder last mogen hebben van het kraken onder je voetstappen als je erover gaat !  Het is immers zand dat dit euvel veroorzaakt en dat is schadelijk voor het parket.  Nu is dat alles gepoetst, ook de poten van de stoelen weer afgewassen en kunnen we er weer voor even tegen !

Onder al die bezigheden had ik de terrasdeur vierkant open gezet en alles was heel snel droog hier in huis.  Nu blijft alleen nog alles terug een plaats te geven en hier en daar wat weer op zijn plek te zetten en kunnen we vrij als een vogel het weekend in, al beginnen we dan weer met andere karweitjes te doen zoals wassen van handdoeken en badhanddoeken en wat ondergoed, gewoon alles te samen zodat we weer wat water uitsparen en tegelijk ook energie.  Blijven er dan nog wat van die bovenkledij over, ik weet niet wat ik met sommige kledij moet doen, nog even laten hangen om nog eens te dragen of zo, geen idee eigenlijk, ik weet geeneens of het nog warm genoeg gaat worden voor zomerse outfits, neen, dan maar bij de was zeker ?!  En in de komende dagen ook nog wat strijken ?!  We zien wel hoe dat vlot allemaal.

In ieder geval wens ik jullie allemaal een heel fijne dag toe en geniet van het weekend !!!


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!