woensdag . . .


Welk weer we krijgen vandaag, geen idee eigenlijk maar ik vermoed dat het toch ietwat beter wordt dan op maandag.  Immers tegen het einde van de week aan geven ze opnieuw iets warmer weer dus dan moeten we daar toch ook van genieten of toch proberen tenminste.  Al had ik wel nog andere plannen zoals het poetsen hier in huis, het is nu weer eens wat redelijk in orde gezet zodanig dat we toch weer voor een tijd verder kunnen.

Wat ik spijtig vind is dat we niet echt veel bloemen meer hebben staan maar dat is ook niet nodig, er komt overal wel eens een tijd dat het minder mooi is op het balkon en dat mag ook hier wel eens zo zijn.  Een paar bakken heb ik altijd staan, een aantal kleinere potten ook en verder hoeft dat niet overvol te zijn, mocht ik weer ergens iets zien dan zal ik er wel van mee brengen ook, tenminste als ze weer een tijdje kunnen blijven staan.  Zoals die viooltjes, ik denk er nu aan maar heb er nog nergens zien staan, had ook niet echt de tijd om daar naar op zoek te gaan.  Misschien nog wel een idee om daar ergens een bakje of zo van mee te brengen, die fleuren toch steeds alles op met hun mooie kleuren.

Woensdag en maar een halve dag school, zo was het vroeger toch, tegenwoordig met al die aanpassingen in het onderwijs, geraak je er niet zo goed meer wijs uit maar ja, dat hoeft ook niet, we hebben immers geen schoolgaande kinderen meer en die kleinkinderen zijn ook al zo klein niet meer.  Soms is er nog wel eens eentje die een taxi nodig heeft maar veel meer is het niet.  De andere kunnen al zelf met de wagen rijden, alhoewel die ene nog begeleiding nodig heeft, ze vinden hun eigen weg ook wel, al nemen ze de bus of rijden met iemand anders mee naar huis die hun richting uit moet.

Ja, zo zitten opa en oma hier dan samen te bedisselen wat ze vandaag gaan doen, wij houden het meestal rustig, zeker na die drukke periode en dat mag ook wel eens.  Nu krijgen we weer veel meer tijd voor onszelf en dat is steeds welkom.  Al is het maar om eens meer een wandeling te maken naar hier of daar rijden, dat moet kunnen, al doen we dat ook niet meer zo vaak.  Telkens als een bepaald feest voorbij is dan komt de echtgenoot daarmee aandraven, dat hij dat nu eens leert van daar op voorhand wat over te zeggen.  Ik denk dan van hem dat hij het niet meer ziet zitten maar daarna krijg ik het op mijn brood dat ik er niks van gezegd heb, ja, hij is hier de chauffeur en ik rij maar mee, zo bekijk ik het en voor mijn part hoeft hij niet steeds naar hier en naar daar te rijden.  

't Is dan ook meestal als hij niet weet wat te doen op een bepaalde namiddag dat zulke dingen naar boven komen bij hem, hij denkt dan aan iets en dan zou dat moeten gebeuren, ah neen, dat past niet altijd in mijn schema want ik heb dit of dat klaar gemaakt en zo van die dingen allemaal en dan buitenhuis iets gaan eten ?!  Neen, geen verspilling, daar moet hij maar eerder aan denken, zeg ik hem dan maar ja, hij vergeet het en ik denk dat hij er geen interesse meer voor heeft . . . en zo blijft hij maar zitten zonder iets te doen, daar in de zetel . . . tot hij weer eens op staat en een wandelingetje gaat doen !

Maar er komen ook mooie tijden aan, de herfst, een palet aan kleuren gaat er dan weer open in de natuur, overal geel en bruin en rood en donkerrood en nog wat andere tinten, oranje is er ook meestal wel bij.  Die daarna weer plaats maken voor bevroren toestanden van planten en bloemen, mooie herfstschilderijen maken die kleuren dan voor ons in het bos.  Het geritsel van de bladeren onder uw voeten, heel gevaarlijk als het nat is om uit te glijden, ook zo nog van die dingen allemaal, de wilde kastanjes die weg schieten onder je voeten als je er per ongeluk op eentje trapt.  Of je kan ze gewoon ook weg sjotten met je voeten als ze op je pad liggen, dat wil ik nog wel doen, zo zie ik me wel bezig.

Ach ieder seizoen heeft wel haar mooie kanten maar ook andere dingen zijn er minder mooi aan zoals de mist wanneer je op de baan bent.  Maar daar staan we niet te lang bij stil, voorzichtig rijden is daar ook goed voor als je dat weet dat je tussen weilanden of zo moet rijden in de vroege morgen of in de avond.  En voorzichtigheid is steeds geboden op de baan, of het nu winter of zomer is, of het mooie weer is of niet, of het droog is of nat op de baan . . . een verwittigd mens is er twee waard.

Maak van deze woensdag nog een mooie dag en zorg ervoor dat je steeds veilig terug thuis komt.  Vergeet niet te genieten !



Reacties

  1. Eigenlijk mogen we qua weer nog niet klagen Chris , de nachten zijn wel fris maar het belooft vandaag een mooie dag te worden en de volgende dagen ook dus profiteer er maar van dat zal ik ook doen! Hartelijke groeten

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!