vrijdag . . .


We bekijken het komende weekend met een roze bril en om daarmee te starten zet ik hier deze roze paraplu, we zullen hem nodig hebben als we door het minder goede weer moeten lopen naar hier of daar.

En krijgen we ook zulke donkere luchten tussendoor, wel ik vrees van wel, het is er immers het seizoen voor van donkere avonden en regen en wind zal ons deel worden volgens de weergoden allerhande.  Zo wordt er reeds storm voorspeld op de wereldkampioenschappen in Engeland, of het ook zo lelijk gaat doen als voorspeld moeten we natuurlijk wel afwachten maar het is wel de tijd ervoor.  Het mooie weer van de zomer is voorbij en nu moeten we boeten voor al het mooie weer dat we hadden . . .  maar zo is het echt niet, er kunnen nog wel echt mooie dagen komen, zelfs in oktober ook nog en die staat voor de deur te trappelen om binnen te mogen komen !

Vandaag nog de laatste poetswerken uitvoeren en daarna kunnen we er weer voor een paar weken, of nog wat langer tegen ook !  Echt vuil is dat niet te noemen maar overal ligt er wel wat dat mag opgeruimd worden, kleinigheden meestal want de man van mij zegt vaak : gij komt niet veel op andere plekken binnen maar je moest eens zien wat ik allemaal te zien heb gekregen, ja, ik weet dat wel maar ik denk dan niet altijd dat het echt zo erg is als hij me verteld.  Hij ziet op dat moment wat er allemaal in de weg staat en wat er volgens hem niet moet of zou mogen staan of liggen maar dat is hier ook, alleen ziet hij dat al niet meer, omdat hij het gewoon is om dat zo te laten liggen en laten rond sleuren.  Ach wat, zo erg is het nu ook weeral niet maar soms stuit me dat wel tegen de borst : kan hij dat nu ook niet gewoon leggen waar het moet liggen of hangen, vraag ik me dan af ?!

Ik hou van orde, dat weet je en bij mij is dat dan erg dat het daar ligt zonder dat er iets mee gedaan wordt.  Niet steeds die papieren laten liggen op het salontafeltje zoals hij zo vaak doet, niet iedereen hoeft toch te zien wat er op onze rekening staat.  Zo was gisteren onze oudste dochter hier en ja, die heeft wel heel snel alles gezien, het was de afrekening van onze reis die reeds vorig jaar werd geboekt, is dat nu echt nodig dat iedereen dat te zien krijgt ?!  Neen, hij kan het best weg leggen, maar ik moet het wel uitprinten want zo van het scherm aflezen, neen, dat wil hij dus niet zien, hij denkt dan precies nog altijd dat dit verdwijnt, voorgoed als ik een ander scherm oproep, neen, zo simpel gaat het niet weg, daar moet je wel wat meer voor doen !

En dat is iets wat ik nu erg vind dat die echtgenoot daar eenvoudig niks van af kent, hij verstaat dan ook niet wat ik ermee doe en hoe en wat er gebeurd is in het verleden op de rekeningen en dergelijke.  Dat werk is allemaal voorbij en ohwee als ik eens iets zou durven vergeten, het is ook voorgevallen en toen stond hij op de bus met een mobibkaart die niet opgeladen was . . . gewoon omdat ik er een verkeerde maand had ingezet om de betaling uit te voeren !!!  Ja, mag ik ook eens missen als je zoveel van die dingen moet in het oog houden, al doe ik dat nu vele jaren en het valt zelden voor dat ik een vergissing bega maar vergissen is inderdaad menselijk en ook ik ben dus toch een beetje menselijk, al zijn er die daar andere ideeën over hebben !  Wat zou hij gaan doen als ik dit niet in het oog zou houden en alles daarvoor regelen voor die rekeningen en dergelijke.  En ik ben ook niet alwetend, ik doe maar meestal alles wat ik goed aan kan, de rest vraag ik wel als er problemen zijn maar veel heb ik die niet, ik zoek wel overal mijn weg in, ik weet zo een beetje hoe alles in mekaar zit en dat is handig.

En dan durven ze nog zeggen dat vrouwen niet handig zijn en dat ze niet kunnen redeneren, welja, ik zou het nog durven op nemen tegen mensen die veel langer gestudeerd hebben dan ik en die nog in het gewone arbeidscircuit mee draaien.  Niet dat ik er alles van ken, dat niet, ik geef dat grif toe maar ik sta nog wel mijn mannetje in alles wat ik nu nodig heb en dat is wat telt natuurlijk !  Al heb ik gisteren toch ook nog een iets moeten vragen aan onze dochter hoe dit of dat nu precies werkt want anders geraak je helemaal achterop . . . en dat is nu net wat ik probeer te voorkomen . . . tegenhouden kan echt niet dus moet je meedraaien !  Dat is mijn devies tegenwoordig en zo lang dit nog gaat doe ik ermee verder, op goed geluk af !

Dan beginnen we maar met het fysieke werk, dat poetsen, daarna gaan de hersenen nog wat draaien hierboven bij mij en dan is volgens mij de dag meer dan goed geweest . . . ook al regent het pijpenstelen !!!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!