vakantiewandeling . . .

Vandaag geef ik het verslag over de wandeling in Sankt Roman, een deel van Wolfach dat echter wel iets hoger ligt dan de rest van de stad.  Daar gingen we wandelen omdat het een vrij warme dag zou worden maar dat er toch ook wat onweersdreiging was.  Niet te ver van huis weg gaan met zulke dagen als het niet moet en daarom dit gekozen.  Daar loop je vrij veel tussen de bomen alleen een gedeelte in het begin is wel vrij open maar dat doen we dus wanneer het nog heel wat frisser is.  En daarbij, van de zon zijn we ook niet bang, de echtgenoot die heeft altijd wel snel kou en dan wil hij wel iets bij aan trekken, ik trek liever wat uit !!!


Hier ben ik bezig met een beeld te schieten van de vele bomen die daar lagen maar tegelijk wil ik ook dat mijn ventje erop staat !


Hier wat aanwijzingen waar we ons ergens bevonden, dat Benzenhof heb ik ook van uit de verte vastgelegd op beeld en dat volgt hierna.


Daar tussen het groen ligt dus het Benzenhof, waar ook mensen kunnen logeren en eten.


Dit is dus het gedeelte dat vrij open is, ietwat verder volgt er nog een stuk maar daarna kan je genieten van het frisse gedeelte van het woud, al komen er daar hier en daar ook wel lege stukken tegen maar dat is meer tussen andere bomen in.


Vlinders zijn er dan ook overal te zien, maar ook hier is het soms zoeken naar eentje die wat wil blijven zitten !


Het verhaal van de Duivelssteen, dit is een plek waar we steeds wat verpozen voordat we ons laatste stuk aanvatten.  Wie het Duits machtig is kan zelf wel proberen uit te zoeken hoe het verhaal gaat.  Het gaat hier over de grote stenen die daar liggen maar die ik niet meer heb gefotografeerd.


Toen we hier aan het wandelen waren zag ik opeens een vos uit het bos komen, hij bekeek ons eens goed en liep dan gewoon verder naar de overkant van de weg.  En weg was hij, wij dus ook !


Overal zie je hopen hout liggen dat werd uit het woud gehaald, er zal nog veel moeten over en weer gereden worden om het allemaal op te halen, de grote stukken werden echter reeds door vrachtwagens mee genomen.  Op vochtige plekken werd dan ook de ganse weg besmeurd met modder en achteraf weer proper gemaakt maar het was er echt wel "vettig" om doorheen te gaan, je kon gewoon niet anders !


Na de inspanning volgde een kleine rustpauze, dit was ons uitzicht en het was er heerlijk om te zitten in het zonnetje, al scheen ze blijkbaar niet toen ik deze foto maakte.  Wij hebben steeds vouwstoeltjes bij en onze picknick dus eerst daarvan genieten en daarna wat rusten in de zetels.  Al gaat dat niet steeds op iedere plek maar hier is het meestal wel goed om te zitten, er staat ook een picknickbank maar die gebruiken we maar zelden !


Als beloning gingen we buiten zitten om te eten, het was mooi geweest en zoals je ziet waren we er helemaal niet alleen !  Dat het gesmaakt heeft hoeven we niet te zeggen zeker ?!


Dit was mijn portie maar wel met water erbij, geen bier of wijn, dat hoeft niet op zulke warme dagen.  In ieder geval was het heel mooi geweest maar er kwamen nog heel wat dagen dat we ons zo konden uitleven en doen waar we zin in hadden.

Reacties

  1. Hallo Chrisje, Via de interesse van mij op blogger klikte ik op natuur en kwam zo bij je website terecht. Het is altijd leuk om dan te zien en te lezen wat andere bloggers zoal doen of delen. En deze wandeling met de fotografie erbij vond ik heel leuk. Jullie hadden zelfs de De gehakkelde aurelia (Polygonia c-album) ontmoet. En de maaltijd was best wel groot om te zien maar na een wandeling smaakt dit altijd. Vind het altijd wel jammer dat er bij de salade nooit een sausje zit. Dat maakt het wat lekkerder. Graag je blog ontmoet. Groetjes, Tine uit Nederland-Zuid/Holland.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!