vakantiebeelden . . .

Op de eerste zondag dat we in Duitsland waren, trokken we naar de Kreuzsattelhütte.  Maar om nu op die warme dagen erwtensoep te gaan eten, neen, dat stak wel wat tegen ook !  We zouden wel onze wandeling doen die we er normaal doen.  Gewoon door een misverstand was onze planning wat in de war gestuurd en besloten we er toch maar hier het beste van te maken.

Onderweg komen we vaak wegwijzers tegen naar de ene of andere hut waar en ook wel wat te krijgen is, zo is dat toch meestal op zondag.  In de week hebben die vaak ook wel een sluitingsdag maar dat staat wel ergens vermeld ook.  We zagen de plaat van Harkhof staan en besloten een kleine omweg te maken om daar eens te gaan zien.  We hadden die plaat reeds honderden keren voorbij gelopen maar nooit er naartoe geweest, we gingen eens neuzen wat het was en hoe het er was !

Eens daar aangekomen viel dat zo goed mee dat we besloten er iets warm of tenminste iets meer dan een worstje te eten, eens proberen wat het was allemaal.  We keken wat rond, ze brachten steeds maar weer andere schotels aan en droegen lege weer of zodat we al vrij snel een idee kregen van wat er te eten viel, ook drank natuurlijk maar dat was met dit warme weer wel vrij sober, soms wel eens wat bier maar niet echt veel, ook een wijntje was erbij maar heel zelden.

Wij hadden gekozen voor ieder een andere schotel : voor Ivo een paar worsten met uien en brood, voor mezelf een gerookte forel met ui, tomaat, boter en mierikswortelsausje.  Al is dit laatste niet echt mijn favoriet, ik wou het proberen, we bestelden ieder ook nog wat drank, voor mezelf gewoon een watertje en voor de echtgenoot een alcoholvrije pils.

Maar nu laten we de beelden voor zich spreken, kijk maar . . .

Hier besloten we op af te trekken, het geheel maakte deel uit van onze normale wandeling, alleen die kleine afstand moesten we verder stappen maar daar kwam het echt niet op aan op die eerste zondag dat we in het Zwarte Woud waren aangekomen, het deed deugd om wat meer beweging te krijgen als we thuis hebben !

Zo zag het weer er onderweg uit, tussendoor zon, de lucht kleurde blauw met witte wolkjes en het bleek mooi te blijven.

Dit was mijn schotel zo ongeveer, het vel van de forel was eraf gedaan maar er weer opgelegd om de schotel te versieren, je ziet het, er ontbrak niks om een lekker maal van te maken, zelfs nog een stukje ei lag erop om het geheel wat bonter te maken.  Er had misschien nog een zure augurk bij gemogen maar zo kon het er ook al wel door voor mij

Dit biertje hebben we nog op andere plaatsen gedronken en dat bleek ons wel te smaken ook, zelf had ik dus wel water bij het eten.  Och, mosterd was er ook nog bij deze worsten, vergeten te vernoemen.

Dit zag ik ook nog in de verte, een ruïne vermoedelijk, ondertussen had ik ook nog een vogel in de vlucht mee gefotografeerd, wat het precies is weet ik echt niet, is de eerste keer dat we daar kwamen.

En dit is dan Harkhof zoals eerder vermeld, het ligt in een put, dus als je terug gaat dan is het klimmen echt wel een steile klim maar ook die hebben we kunnen overwinnen, ik zou dat normaal wel redelijk goed kunnen maar voor Ivo was het vroeger echt wel erg geweest, dat is ondertussen toch al wat verbeterd sinds hij het roken heeft afgezworen.

Dit beeld heeft hij ervan geschoten, zijn camera kan alles heel wat dichter bij halen dan die van mij maar ja, hij maak daar dan ook zelden gebruik van, ik weet het, het is moeilijk om in volle zon op dat schermpje alles te zien maar je kan ook gewoon mikken op wat je wél kan zien, zo los ik dat op bij mij !

Dit ben ik dan op weg terug naar de hut waar we onze wagen ergens hebben in de schaduw kunnen parkeren, je ziet al hoe hoog we hier zitten boven de vrij grote boerderij en terras, samen met nog wat huizen waarin de familie woont en leeft.

Nog eens naar beneden kijken en hopen dat we daar in de toekomst nog eens naartoe kunnen trekken !