vrijdag . . .


Aan iedereen een heel fijne vrijdag, de dag is reeds zonnig begonnen en ik geniet er met volle teugen van, toch als seffens het werk is gedaan !

Voor vandaag ben ik bijna "uitgewerkt", de living is volledig gepoetst en een deel ook afgewassen zoals de lederen stoelen en dergelijke, verder heb ik nog de was gesorteerd, heb de lakens afgetrokken van de bedden en die steken al in de wasmachine.  Eigenlijk had ik daar wat eerder kunnen mee beginnen maar ik wil fris starten met poetsen, en dat is nu dus gedaan, wat nog volgt zijn die kledingstukken en lakens droog krijgen en daarna kunnen we op onze lauweren rusten.  Wanneer de strijk gaat volgen is nog een vraagteken, ik wacht gewoon af wat de echtgenoot nog in de zin heeft, die heeft immers een hint gegeven om mosselen te gaan eten maar ik hoor daar op dit moment niet veel meer van, 't zal weer worden zoals altijd : op het laatste moment beslissen van te gaan en dan sta ik daar weeral met wat ik op dat moment bezig ben !

Maar we zien wel hoe dat verloopt, in ieder geval heb ik ook plannen maar ik uit die gewoon niet omdat er dan weer reactie komt en dat haat ik, laat de mensen dan toch gewoon doen, denk ik bij mezelf maar spreek het niet uit.  Want soms staan de zenuwen hier wat te gespannen, te veel om goed te zijn tegenwoordig, het wordt tijd dat we kunnen met vakantie gaan !  Ook dat komt nog wel maar eerst zorgen dat we met alles zowat rond zijn en dan kan er aan rust gedacht worden !

Ook nog een paar schalen leeg gemaakt in de voorbije dagen, de bloemen staan echt niet zo mooi als vorig jaar, hoe het komt, te veel bij mekaar gezet vermoedelijk, de ene na de andere sterft af.  Ook zitten er tussendoor wat bladluizen op de planten maar zonder water heb je ook geen bloemen, dus wat moet je doen, gieten of niet gieten, that's the question !  Oh, ik zou het nog vergeten, mijn hibiscus staat ook reeds in volle bloei, nog niet helemaal maar er zijn toch al een deel van de knoppen open gegaan, het is een mooie oude struik in een witte bak, mooi om zien en reeds heel wat jaren oud eigenlijk maar nog steeds mooi, ook dankzij de verzorging natuurlijk.

Samen met de hortensia is het dus in ieder hoek van het terras al roze wat de klok slaat, in het midden oranjerode geraniums en in de bakken een mengeling van blauw, geel en rood, een bont gezelschap dus.  En eigenlijk misstaat dat helemaal niet, het valt goed mee, de dikke ronde roze bolle van de hortensia en de roze roosjes van de hibiscus, het kon niet beter uit komen eigenlijk zo achteraf bekeken.  Volgende keer nog gewone potgrond gebruiken voor die hortensia en niet meer letten op de kleuren die hij geeft, dat is meestal nog het beste van alles, je ziet het nu zelf hier bij ons !  Ik kocht steeds de lichtzure grond voor heide en hortensia's en die gebruikte ik nu zo goed als op, er staat nog een klein beetje maar gelukkig is die nu niet meer nodig als je weet dat ze het ook met de gewone potgrond heel goed doen !  Het zijn vooral de meststoffen die het hem doen vermoed ik dan, daar ben ik ook dit jaar heel vroeg mee gestart en dan hebben die planten wat voorsprong op de anderen !

Vrijdag, ook het begin van het weekend, dan kan ik deze avond met genoegen neerkijken om een welgevulde dag, ik zal moe zijn en weeral snel in slaap geraken, al is dat niet altijd zo !  Geniet van deze warme zonnige dagen en maak er vooral mooie dagen van die je in alle rust kan doorbrengen !

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!