donderdag . . .


We zijn weeral over de helft van de week, het gaat toch zo snel, ik het nog zoveel in mijn hoofd dat ik wil uitgevoerd zien tegen dat augustus eraan komt maar ik vrees dat mijn tijd te kort gaat zijn !  Of wel mijn lijst te lang, het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk . . . ofwel wil ik gewoon te veel gedaan krijgen op die tijd !

Maar geen nood, ik moet ook wel leren wat te doseren en daar heb ik het vaak moeilijk mee.  Och, ook dat geraakt wel weer allemaal van de baan, alleen is het nu wat puzzelen om gedaan te krijgen wat ik nog wil doen.  En dan maar hopen dat er niet nog wat van die "ongelukken" bij komen want dat zal je dan altijd zien, er komt nog snel wat aangestormd dat dringend moet gedaan worden voordat je net dat laatste item nog kan gedaan krijgen . . . ik mag er niet aan denken !!!

Zo had ik op maandag gestreken, opgevouwen en weg gelegd was er al wel wat, sokken bij mekaar gedaan ook en in de la gezet bij mekaar waar ze horen, alleen was ik op maandag vergeten van die hemden en broeken weg te hangen, ook nog een paar shorts waren erbij en topjes van mij.  Ik stond daar voor ons bed, had die daarop gelegd en heb ze vast genomen en op een stoel gelegd maar ordelijk bij mekaar . . . in de hoop dat de echtgenoot dat ook zo zag en dat hij wat voorzichtigheid aan de dag zou leggen !  Ik was moe maar niet doodmoe, niet doodop zoals het vaak is als je weeral een klus hebt geklaard die wat zwaarder uitviel dan je dacht.

Op dinsdag is er niet zoveel gedaan maar ik had wel plannen die eerder in duigen vielen omdat ik nog wat andere kleine klusjes had ontdekt : zo moest ik nog wat droge takken uit de bloemen snijden.  Anders staan ze binnenkort allemaal droog en dat wil ik voorkomen.  Ook gieten was er nog bij en zo kunnen ze toch weeral een dag of wat verder doen met het water dat ze nu weeral in voorraad hebben.

De woensdag was een slechte dag eigenlijk, ik moest nog ergens naartoe waar ik een afspraak had en daar waren we vrij snel van terug, gelukkig maar.  'k Moest immers ook nog eten klaar maken op de middag, had geeneens een idee wat ik zou kunnen maken, dan was het maar selder met witte saus, is ook eens lekker, daarbij een stuk gehaktkoek en dat smaakte lekker, soep hadden we niet maar dit was meer dan voldoende.  Na de middag had mijn ventje nog een aankoop in de supermarkt te doen en hij ging aardbeien kopen en kersen, dat is mijn lekkernij tegenwoordig en die gaan er gretig naar binnen.  Alleen verdraag ik ze 's avonds niet en dan blijf je daar maar beter af ook.  Tevens zou hij bij de slager naar binnen gaan om wat varkensgyros aan te kopen, ik maak dat graag klaar met rijst en dat is ook een lekkere schotel, bestrooien met wat fijne basilicum en laat het dan maar smaken.  Er was niet genoeg vlees gemarineerd in voorraad en ze zouden er morgen voor zorgen dat ze er hadden dus morgen nog eens terug, al is het niet zo ver eigenlijk.

Toen hij thuis kwam wist hij al dadelijk te zeggen dat onze wagen een aantal krassen had opgelopen op de parkeerplaats aan de supermarkt en de vogel was gaan vliegen maar iemand had het wel zien gebeuren en verwittigde de echtgenoot maar zonder nummerplaat kan je immers niks doen !  Dus zitten we nu nog net met die wagen die ook graag hersteld zou worden voordat we met vakantie gaan, wat zei ik eerder van onverwachte dingen die er nog kunnen bij komen ?!  Wel dit was zo eentje, al is er nog wel tijd genoeg om dat te herstellen ook !!!  Maar vluchtmisdrijf vind ik niet zo eerlijk, zijn de mensen dan echt zo ingesteld bij alles wat ze zelf hebben veroorzaakt, je zou van minder foert zeggen als je anderen zou moeten helpen als ze wat aan de hand krijgen of hebben waar je ook net bent !  Mij niet meer gezien, ze doen maar op tegenwoordig !

Ondertussen was ik hier bezig met mijn dampkap eens een goede beurt te geven, een paar dagen geleden had de echtgenoot de filters mee in de vaatwasser gestoken en nu mocht ik ook niet achter blijven natuurlijk en heb het maar zo snel mogelijk gedaan.  Maar ge kent dat, ge was dat spul af, eerst vet weg nemen met keukenpapier, zo doe ik dat meestal, daarna in spuiten met een bus die belooft "om het vet weg te nemen" en daarna weer afkuisen, een afwassen met water en detergent, daarna een klein beetje van een busje erop doen om de glans te doen toenemen en alles is weer prima in orde voor een tijdje, niet zo lang eigenlijk.  Want als je zelf steeds eten klaar maakt dan is alles weer vrij snel wat aangeslagen maar voor deze maand is het nu welletjes geweest.  Alleen de keukenkastjes zelf wil ik nog wel eens onder handen nemen en dat is misschien wel iets voor morgen, we zien wel want er staan dan ook nog andere dingen op onze agenda.

Zoals een overleden familielid gaan groeten, ik ga niet mee want dan ben ik de hele nacht daarmee bezig in mijn hoofd en kan ik niet slapen, op vrijdag is immers de begrafenis en daar wil ik wel bij zijn !  Het zal een heel emotionele dag worden zoals altijd maar dat nemen we erbij.  Eens dat we weer thuis zijn valt dat toch wel van een mens af en kan je weer herademen en misschien een glaasje drinken . . . we zien wel !

Nog een fijne dag wil ik jullie toewensen, maak er ook nog een mooie dag van geniet, het weekend komt alweer een dagje dichter bij . . . !


Reacties

  1. Hallo Chrisje, daar ben ik nog een keer. Ook vandaag is het alweer Donderdag en ondanks wat onweder vannacht is het toch weer warm buiten maar nu wel met een frisse wind, wat ik ook veel fijner vindt. En ook komt er een zonnetje wat lacht. En morgen...... dan zien we wel weer. We hebben niets te klagen gehad want de zomer van dit jaar bracht ons toch veel mooi weer elke keer.
    Nu reageer ik met mijn andere blog eens een maal. Zal het leuk vinden als je mij ook eens zal bezoeken want ook op beiden blogs vind je onder elke foto van het fotoboek een mooi gedicht of een verhaal. Groetjes aan jullie te saam.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!