woensdag . . . en de week is weeral half voorbij . . .


Zojuist las ik iets over een hondje, dat allerlei kattenkwaad uithaalde, wat een uitdrukking voor dat hondje eigenlijk als je er even bij stil staat maar ik kan ook nog wat vertellen over Odie, het hondje van onze kleinzoon Jasper.

Odie is een dwergteckel, zo een stoofbuis in het klein dus, maar heel lief, niet altijd even gehoorzaam maar ja, er was toen ook wat volk bij mekaar en dan doen ze gekker dan normaal.

We zaten allemaal te eten aan tafel, genoten van een stukje taart, van een verjaardagstaart en van nog wat andere dingen.  Opeens komt onze schoonzoon Francis naar mij toe met een pakje zakdoeken.  Wat was er nu gebeurd, Odie had in mijn handtas gezeten en ik had die per ongeluk wel laten open staan, zo bleek later toch !  Hij had niet beter gevonden dan daar een pakje zakdoeken uit te halen en zat daarmee te spelen of te pronken, ik weet het niet want heb het niet gezien.  Maar Francis gaf me dat beknabbelde pakje zakdoekjes af, hij had het bij Odie gevonden. 

Odie is altijd gehoorzaam gebleven totdat hij een ingreep moest ondergaan en vlak erna nog eentje, tot daar bleef alles rustig, hij nam uitgebreid de tijd om te herstellen.  Maar eens dat die tijd voorbij was kwamen de deugenietenstreken terug en deed hij wel eens iets wat niet hoort of niet mag zoals die handtassen keuren en alles eruit halen wat hij maar kan meeslepen !  En ik wist het nochtans maar had snel een pilletje eruit gehaald en zoals ik doe, die daar tegen de grond neergezet.  Ja, die hond had niet meer nodig om daarin te gaan snuffelen en je ziet hem dan ook niet zo goed, al komt hij wel wat flodderen, smeken om met hem te spelen en zo van die dingen allemaal.  Maar dit had ik echt niet verwacht, alleen doet dat een mens beseffen dat je wat meer op je hoede moet zijn maar dat zijn we ook wel, meestal toch, al wordt het wel eens vergeten.

En ja, een mens zit dan te eten en wat bij te praten en dan vergeet ge soms wel wat met dit resultaat.  Zal me leren om in de toekomst steeds die handtas dicht te doen en alles veilig op te bergen, dan is de schade toch al minder maar nu over die zakdoekjes, ze zaten toch nog mooi verpakt in een afgesloten zakje dus veel kon daar niet aan miskomen.  Natuurlijk kreeg hij wel even een boos oog van zijn baasje maar daar trekt hij zich toch niks van aan !  Ze moeten maar alles dicht houden is zijn motto en gelijk heeft hij !

Nog een fijne woensdag en troost je, de week is weeral in de helft en stevenen we op een nieuw weekend af, geniet er nog van !


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!