donderdag, iedereen een fijne dag vandaag !


We zijn over de helft, dat was gisteren, vandaag gaan we naar het einde van de week toe.  En volgens de weergoden mogen we dan regen verwachten, mag ook na die wind en zonnige dagen, niet dat dit verveelt maar het is gewoon zo.

En hoe was jullie week eigenlijk, wel die van mij was goed gevuld maar wel met afwisseling, eens een aankoop doen hier of daar, iets wat op het onverwacht naar voren kwam.  Ook een wandeling, of twee, drie, en strijken wassen, allerhande klusjes hier binnen, en buiten vooral de bloemen op tijd en stond van water voorzien, al was dat niet zo'n erg, die kunnen wel even verder als je goed met water om gaat.

Zo vlot alles vrij goed, verloopt het zonder horten en stoten en geraakt alles gedaan.  Zo zou het steeds moeten gaan maar dat is niet zo, immers de vorige week was zo vol geladen dat er geen tijd meer was om echt eens op adem te komen, tenzij dan tijdens de avondlijke uren.  En zoals ik graag naar buiten wil met goed weer en wandelen ga, dat niet kunnen is echt wel een straf en kijk ik er naar uit, snak ik ernaar, dat is beter gezegd !  Mijn ventje is reeds iedere dag op stap geweest, ik wil wel eens andere dingen doen en in de voormiddag maak ik steeds eten klaar, al is het niet iedere dag dat ik lang in de keuken sta.  Maar ja, iemand moet dat doen en ik neem dat dus op mij, dan blijft er van die voormiddag echt niet veel meer over.

Wat ik nog zou moeten doen is mijn keukenkastjes eens afwassen langs buiten, ge gaat daar wel eens over als ge ergens wat ziet dat niet mag maar veel verder ben ik deze weken niet geraakt.  En ook nog die keukenapparaten eens ontkalken, dat is nu het moment en ik wacht een moment af, in de voormiddag als ik kan, om dat te doen.  Ook nog over die dampkap eens gaan zodat alle vuile vingers van het inox weg zijn, ge kent dat wel.  Dan nog eens wat toiletzakken nakijken, of alles er nog in zit en zo niet bijvullen, het oude eruit en het nieuwe erin, dan ligt dat al klaar voor gebruik als het nodig is.  

Een mens moet steeds vooruit zien eigenlijk en zo moeten er ook nog wat topjes gestreken worden maar daar begin ik niet meer aan, die zijn van mijn echtgenoot, ge kent dat wel van die marcellekes, die draagt hij nu toch nog niet, daar moet het echt wel heel warm voor zijn voordat zijn armen bloot komen !!!  Al is dat bij mij wel heel wat sneller, zo wordt je ook gelijkmatig bruin en zie je het verschil niet zo fel meer eens het mooi weer wordt.

Zo maakte iemand me in de voorbije weken er attent op dat mijn huid al wat gekleurd is, zeker zo naar het decolleté toe, maar dat is normaal, ik draag vaak iets waar een V-hals aan is en dan is die plek steeds bloot, als ik me  op ons balkon hier in de zon zet dan heb ik een topje aan met spaghettibandjes, dus ja, het kan bijna niet anders dat het daar meer gekleurd is dan op andere plekken !  En in de late namiddag wil ik me wel eens achterover in de stoel zetten en zo met de ogen dicht nog wat genieten van de weldoende zonnestralen.  Dan is mijn dagje goed gemaakt, al duurt het vaak maar een paar uren dat ik er echt kan van genieten, gewoon omdat je nog andere dingen te doen hebt die geen uitstel dulden.

Maar nu moeten eerst die bakken allemaal een vaste plek krijgen en daarna mogen wij genieten van het zonnetje, als er in de zon iets gedaan wordt zal het zeker ook vandaag nog wandelen zijn.  Ik heb de week goed ingezet en wil ze ook tot een goed einde brengen, beter dit dan helemaal niks want volgende week zal het heel wat minder zijn.  Zeker die eerste dagen van de week en daarna, wel dat zien we dan wel.

Nog een fijne dag, vergeet niet te genieten en maak er vooral het beste van, de zon schijnt en wie nu niet geniet die kan het tegen het einde van de week zeker vergeten !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!