woensdag . . .



Woensdag en midden van de week, zo reken ik dat toch al klopt dat niet helemaal, ik weet het wel maar zo doen we dat kloppen !

Toen ik nog wat jaren te werken had vonden de behandelende artsen het nodig om me aan te raden van op woensdag mijn vrije dag te kiezen, dat was eerder de vrijdag maar ja, woensdag was beter volgens hun zeggen.  Op hun voorschrift heb ik dat toen gedaan en het was echt wel de hemel op aarde voor mij, die dag die een brug vormde tussen de twee andere delen was heel echt welkom.  Ik genoot dan ook meestal van die dag maar ook was die rijk gevuld, je kent dat wel als je werken gaat en één dag per week thuis bent, dan wil je ook alles gedaan krijgen wat er maar voorhanden is.  Maar echt alles doen dat lukt heel zeker niet, gewoon omdat je nog te veel andere zaken erbij krijgt ook nog in de loop van die week !

Nu, dat ik toch al bijna 20 jaren thuis ben van het werk, geniet ik nog elke dag van die vrijheid al ben je ook niet altijd vrij, toch niet zo vrij als je zou denken !  Want ook ik hou ervan dat alles er mooi proper bij ligt, ik wil dit en dat daar zien liggen en dat ook de ramen steeds proper zijn, dat ons eten klaar staat en dat het ook lekker is !  Nog zo van die dingen allemaal, de strijk die moet blijven hangen zoals die hangt, ik was toen ook nog zinnens om onze zomerkledij allemaal wat te bekijken en op te frissen maar dat is iets voor de volgende week, daar ben ik nu al zeker van.

Gaan we vandaag misschien de vloer reeds poetsen op een aantal plekken in de woning ? Wel dat zou ik wel zien zitten, mocht dat niet zo dadelijk lukken dan kan het nog op donderdag.  Op vrijdag wil ik ook wat rustig genieten en op zaterdag, dan vieren we dat we nu toch al 51 jaren getrouwd zijn, is ook de moeite om wat aan te doen.   Uit eten gaan moeten we in de volgende weken genoeg doen, soms wel twee keren op één week en dan ook nog misschien een verjaardag vieren, we zien wel hoe alles verloopt, het zal in ieder geval vrij druk kunnen worden  maar we zullen later wel wat langer rust zoeken, ook dat moet kunnen.

Nog een fijne dag wens ik iedereen toe en geniet maar mee als het mooi weer is !


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!