vrijdag en begin van het weekend . . .

Inderdaad, we zijn weeral zover, het weekend begint reeds vandaag, toch tegen de avond aan want dan zijn de meeste werkenden onder ons eindelijk thuis en hebben ze gedaan voor een paar dagen, oef, de riem mag eraf en we kunnen ook eens rustig doen waar we zin voor hebben !  Zo stel ik me dat dan voor, eigenlijk is dat wel het begin van het weekend en zo zag ik het vroeger ook.  

Vrijdag was de dag dat mijn echtgenoot met zijn maten gaat kaarten en dat moet kunnen dat man en ook vrouw afzonderlijk wat interesses hebben die ze mekaar gunnen, ik gun het hem en dan vraag ik me ook af, wat gunt hij mij eigenlijk ?  Niet veel maar ik neem wel wat meer dan me toebehoort, gewoon omdat het niet anders kan, anders heb ik niks wat ikzelf voor mij kan doen !  Wat dat is daar ga ik nu hier niet over uitweiden maar ook ik heb wel iets, geloof me vrij, zo goedkoop zou hij er niet vanaf komen !  Er is ook het probleem, mijn probleem, dat ik niet met de wagen mag rijden omdat ik geen rijbewijs heb en dan moet ik steeds beroep doen op hem ofwel met het openbaar vervoer.  Zodoende kan ik nooit eens alleen op stap gaan tenzij ik naar de stad ga met de bus en daar doe ik dan meestal mijn aankopen, kwestie van er ook eens tussenuit te zijn zonder dat er steeds op je vingers gekeken wordt.  

En ja, daar profiteer ik dan eens van om soms wel eens iets meer uit te geven dan ik anders doe, niet dat ik gekke aankopen ga doen, dat niet maar wel iets meer betalen als er ook nog andere, maar voor mij minder interessante dingen, aan te kopen vallen, dan kies ik dus meestal wel voor het duurste . . . maar dat is dan ook weeral het mooiste van de twee !  Dus ja, als je vind dat ik een gat in mijn hand heb, op dat moment misschien wel maar ik weeg alles heel goed af en kijk steeds uit naar de spullen waarmee ik het kan combineren.  Dat is net mijn voordeel ik weet goed wat kan en wat niet, al valt dat ook soms wel iets tegen maar dan is daar steeds wel een mouw aan te passen.

Ook met goedkope spullen kan er al wel eens een miskoop tussen zitten, dat is normaal vind ik dan zelf weeral.  Zo kocht ik een bloes met driekwart mouwen, in de hoop dat dit mooi zou staan op mijn nieuwe groene broek . . . maar ze hangt als een vod aan mijn lijf.  Wat daarmee gaande is vraag ik me dan af, valt die hals opening nu zo breed uit dat die mouwen te lang hangen en daardoor die schouders niet op hun plek zijn, ik weet het echt niet waaraan het ligt.  Maar ik heb ze nu een paar keren gedragen en ga ze nog wel eens wassen en daarna zien we wel, anders moet ik aan die schouders toch wel iets gaan veranderen, misschien een lichte epaulet erin zetten ?!  En dan nog eens proberen, die liggen hier nog wel en zijn nieuw, toch maar eens wat uit proberen en daarna, ja dan zien we wel wat er nog kan aan gedaan worden.  Veel heeft die niet gekost maar dat hoeft echt niet om ook een miskoop te zijn, al weet ik echt niet wat eraan scheelt, misschien eens het idee vragen aan iemand die er wat verder vanaf staat en die laten zeggen wat er eigenlijk mis is met die bloes.

Ach, we zien wel, ik ben op donderdag aan het strijken geslagen, eerst en vooral die zomerbroeken van mijn ventje gestreken, die hingen daar proper en wel in de kast.  Ze zouden wel draagbaar geweest zijn maar gestreken is toch nog anders dan zo recht uit de droogkast of zoals nu uit de kast, na eind oktober gewassen te zijn na onze vakantie.

Dus we zijn weeral zover, de week is weer ten einde, morgen zaterdag is het rustdag, al zal er voor ons weeral niet zoveel te rusten vallen, onze kleinzoon is in deze voorbije week verjaard en dat wordt dus op zaterdag gevierd.  Onze familie weeral samen te zien en wat nieuws uit te wisselen is een fijne tijd samen, het hoeft niet veel te zijn, we maken er een aangename avond van.

En nu is het dus al weekend voor ons, geniet er allemaal van en hopelijk valt het nog mee met het weer dat we krijgen.  Dat is steeds afwachten maar als je moet binnen blijven is dat geen erg, laat het maar eens wat regenen zodat onze watervoorraad wordt aangevuld, dat is overal welkom !  Al zijn er wel mensen die er niet naar uitkijken omdat ze een feest hebben of zo van die dingen allemaal.  

Ik kan maar één ding zeggen : geniet ervan.  Want weet je, die tijd die je laat verloren gaan, die komt nooit meer terug !!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!