woensdag . . .

Wat las ik in de week ergens, de lente begint op 20 maart om 22.58u . . . het is vandaag de dag dat we reeds lente krijgen ?!

Maar voor mij is het nog steeds de 21ste van de maand dat de lente begint, zo hebben we dat in de school geleerd en zo blijf ik dat steeds verkondigen ook.  Ook al zeggen de weergoden ons dat het net die dag of die dag is dat voor hen de lente in het land komt, voor mij is dat veel te moeilijk om te onthouden, al heb ik daar meestal geen moeite mee maar met deze begrippen dus wel.

Gaan we dan eindelijk wat beter weer krijgen ook ?!  Dat is toch de vraag die iedereen zich stelt.  Zeker na die weken van slecht weer, eerst verwennen ze ons met echt wel mooi weer en daarna die maartse buien, mensen wat een miserie is dat toch.  Die wind die overal schade heeft aangericht, de regen die met de regelmaat van een klok komt overwaaien en zo maar te pas en te onpas naar beneden valt uit de hemel boven ons.  Die blauwe luchten van eerder zijn toch wel mooier ook om te zien, zeker als je foto's neemt van de natuur en je omgeving allerhande.



Dan denk ik nu in de eerste plaats aan de communiekanten die er toch wel overal zijn, 'k heb medelijden met die kinderen, ze laten ze op tv wel zien dat er beelden geschoten worden bij de brandweer, politie en hulpdiensten om hen mooie beelden te laten maken voor hun feest, om te bedanken of zo, om gewoon uit te wisselen ook.  Ik weet nog goed hoe het ging in onze tijd, dat is dus uit een ver verleden voor velen maar ook toen was het er al.  De ene kwam met kaartjes met een kantje er omheen, de andere gewoon met goud op de zijkant, er was vrij veel verschil tussen maar ik vond gewoon de afbeelding mooi en dat was wat telde.  Een tekst achterop met je naam en dat was het dan, veel meer moest dat niet zijn, ook de datum werd erop gezet, werden vaak uitgedeeld na de communie in de kerk, bij het buiten gaan op de trappen van het kerkje, daar waar het voor ons dus gebeurde.

Maar dat brengt ons weeral heer ver terug in het verleden, toch meer dan 60 jaren geleden reeds en voor anderen nog wat jaren erbij ook.  Ach, het waren mooie tijden voor ons, toen toch, nu zouden ze er met andere ogen naar kijken maar toen was het een mooie tijd voor de jeugd.  En dan vraag ik me af : zouden onze kinderen daar ook zo op terug kijken, en onze kleinkinderen ook, misschien moest ik dat wel eens aan hen zelf vragen, ook nog een idee om daar eens een logje aan te wijden.

Nog een fijne woensdag voor iedereen en blijf vooral genieten !


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!