donderdag . . . de tijd vliegt . . . als je nogal wat om handen hebt !



Zo is het vaak : wanneer je veel te doen hebt dan vliegt de tijd en heb je echt geen tijd om te lanterfanten maar heb je ook heel veel gedaan.
En dan denk ik terug aan dinsdag, in de voormiddag naar Leuven geweest om wat kleine dingen te winkelen en wat hier en daar te kijken naar de uitstalramen, window shopping.  

Dat wil dan letterlijk zeggen : 

- window shopping definition: 1. the activity of spending time looking at the goods on sale in shop windows without intending to buy any of them.

- vrij vertaald : tijd besteden aan het kijken naar waren die te koop zijn in de winkels zonder de intentie om iets daarvan te kopen.

Ja, dat heb ik gedaan maar ook toch iets gekocht : zo kwam ik thuis met een t-shirt, 2 beha's, 3 potjes nagellak, een nagelvijl, cadeaubons, een extra bon van 5 € die ik had verdiend door veel te kopen over een langere tijd.  'k Had ondertussen mijn kaart van de Fnac laten verlengen, dat moest ik reeds eerder gedaan hebben maar steeds vergeten of gewoon geen tijd gemaakt en het gelaten zoals het was.  Nu dus is het daarmee gedaan en kunnen we weer verder.  Eigenlijk was ik nog wel iets vergeten maar ik had het gewoon niet op mijn briefje geschreven en ja, dan vergeet je dat natuurlijk maar daar kan ik nog wel een mouw aan passen en dat gaan we vandaag dan doen.  Niet meer uitstellen, doen dus en zorgen dat alles klaar ligt tegen we dat nodig hebben.

In de namiddag besloot ik nog onze bloemen te planten die we eerder op maandag reeds aankochten.  Ook dat vlotte vrij goed, gewoon omdat ik er wel wat ondervinding in heb.  Maar je kan je ook wel eens misrekenen en dat gebeurd meer dan je zou denken, ook ik vergis me soms wel eens en dan ben ik achteraf kwaad op mezelf.
Ook de kruiden stonden al snel in hun vertrouwde bak, daar hangen ze opzij aan het balkon en dat heb ik zo graag, daar staan ze in volle wind, als er is, en in volle zon als ze wil schijnen maar niet echt op het zuiden, eerder westen.   Eindelijk eens mooie planten gevonden en zo zie ik het graag, dat ze mooi groen staan van in het begin, tegen het einde van het seizoen aan mag dat al eens anders zijn maar ik snij graag van de kruiden en de tijm die moet vaak wijken voor een andere pot, gewoon omdat alles eraf is gesneden en dat hij echt niet meer wil uitschieten !  Al heb je soms wel planten die terug in gang komen maar dan trekt die plant op niks meer en heb je er ook niks aan.  Wat ik beter vind is van verse kruiden aan te kopen en die dadelijk te verbruiken in sausen of maaltijden, wat erover blijft dat kan je meestal ook invriezen, al blijft er hier vaak niks van over !

Bloemen verpot, kruiden in hun voorziene plek gezet, ik laat ze meestal met pot en al staan in die bak, zo kan je ze snel verversen als er niet meer voldoen aan je eisen.  Of ze gewoon een rustpauze geven zodat ze opnieuw in gang komen en daarna terug zorgen voor lekkere kruiden.

Uiteindelijk was het toch al na vier uur wanneer ik met dit alles ben gestopt, 'k heb me aan de computer gezet en besloot van toch even uit te blazen.  Eigenlijk had ik vandaag zo een beetje van alles wat : vroeg wakker, waardoor, geen idee, vroeg naar de stad toe, alles op eentje na meegebracht wat ik dacht te kopen, daarna nog wat gestapt van de halte langs weggetjes tussen de hovingen door, een beetje omweg gedaan en tegelijk een wandeling ook door het pleintje waar ons appartement staat.  Weer wat genoten van de buitenlucht, al had ik beter doorheen het domein gewandeld, dat heb ik eerder ook al wel eens gedaan.  Zeker als je op een warme bus hebt gezeten en daarna nog een fikse stap naar je woning toe kan zetten, het is mooi meegenomen.

En zo is weeral een vruchtbare dag voorbij gegaan, eens ik in de zetel ben beland, krijg je mij er nog moeilijk uit, zeker in de late namiddag.  'k Heb weeral wat mindere nachten achter de rug, waarvan ik echt niet weet hoe het komt maar ik sta niet echt uitgerust op 's morgens en dat is niet van mijn gewoonte.  Tenzij ik 's avonds moeilijk in slaap kan geraken maar dat was gisteren helemaal niet het geval, ik was echt wel moe en ben zelfs een dik half uur eerder naar bed getrokken als naar gewoonte.

Zo, jullie kunnen het weeral stellen met mijn wedervaren, och ja, dat doet me eraan denken dat ik op een moment op wandel was en had een klein zakje vast, daarvan had ik zonder het te weten blijkbaar dat ene handvat los gelaten en dat leek zo opzij te bengelen, totdat ik mezelf in een ruit van een winkel in het oog kreeg.  Een paar dames maakten me er opmerkzaam op dat er wel wat zou kunnen uit mijn tasje vallen als ik zo verder ging en ik bedankte hen omdat ze het me zegden, vlak nadat ik het ook al had opgemerkt.  Maar eind goed alles goed, we zijn met alles thuis geraakt.

Nog een fijne donderdag ga ik jullie toewensen en tot een volgende keer dan maar weer !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!