dinsdag . . .



Is iedereen de week goed begonnen, je weet het, een goede start is reeds het halve werk . . . !  Ik hoop het voor iedereen dat het zo is maar hier en daar zal er toch wel een valse noot weerklinken, het kan niet altijd goed lopen bij iedereen, jammer maar helaas.

Toen ik de kalender eens goed bekeek zag ik dat we op het einde van de week weeral overschakelen naar het zomeruur, ach, dat gaat weer overal een hoop problemen geven met het slapen gaan en het niet meer uitgeslapen geraken . . . en zo van die zaken allemaal !

De laatste jaren trek ik het me niet meer aan, als ik of liever gezegd mijn lichaam, niet aangepast geraakt aan het nieuwe tijdsbesef dan slaap ik maar wanneer ik er zin in heb.  Voel ik een slaapje opkomen, doe ik de ogen dicht en probeer tenminste wat te rusten, zo heb ik het de voorbije jaren steeds overleefd.  Al heb ik tussendoor nog wel van die slaapproblemen bij de uurwisseling, wie niet, ik ben ook niet ongevoelig voor zulke dingen. De ene heeft dat de ene keer wel en ook de andere keer dan weeral niet, hoe het komt, geen idee, ik trek zelf mijn plan ermee en pas me aan als ik daar de tijd voor heb of krijg !  Dat ik dan wel eens wat kregelig kan rondlopen moeten ze er maar bij nemen, ik heb dat niet uitgevonden, voor mij mag dat gerust terug afgeschaft worden en liefst nog terug gezet op de normale tijd die we steeds hadden vroeger en dat zo houden ook !  Dat is mijn idee, het is voor niemand goed en wie daar brood in zag is een dikke gek, waarom ook ?!

'k Ga er niet over doordrammen, dat doe ik liever niet, als er wat op mijn hart ligt zal ik het zeker zeggen maar niet meer over dat uur verschil, min of meer, het maakt niet uit.

Wat ik wel wil zeggen : we zijn reeds dinsdag en morgen is de week weeral half, geniet dus wanneer je dat kan en zo niet, wel niet getreurd, er komen nog wel mooie dagen.  


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!