een fijne zondag . . .



Grauw en grijs, veel meer is er aan het weer buiten niet te zien.  Regen, wind en kou zijn ons deel, we zijn dan ook in de winter en gelukkig is de sneeuw terug weg.

Mooi was dat wel, echt waar, als je gewoon achter het raam naar buiten kan kijken en zien dat het alles wat lichter maakt, ook binnen in huis.  Maar verder is er voor de mensen die er door moeten, rijden of lopen, eender, nooit is het aangenaam.  Zelf moest ik te voet naar huis toen het sneeuwen hier begon, een ijzige wind rond die oren waar de haren waren gekortwiekt, deugd deed dat niet.  'k Had er zelfs achteraf wat last van, dat hoofd deed overal pijn, voelde dat er wat scheelde, gelukkig weet ik dat je daar best een pijnstiller tegen neemt en een dag of wat later was dat alweer zo goed als  terug in orde.

Maar ja, wat doe je als je van de kapper komt : je haren liggen dan mooi in de plooi en je gaat naar huis doorheen de kou, zonder wat op je hoofd te doen, zou zonde zijn natuurlijk.  En dat bekoop je dan natuurlijk, 'k had er beter aan gedacht om mijn kap toch maar op te zetten, dacht alleen dat het niet ver was en wel zou gaan om tot thuis te lopen doorheen de koude, 'k had beter moeten weten.  Een hoofd is immers heel gevoelig voor die temperatuurschommelingen, 'k heb dan ook vaak last van de rug zelf en ook daar zat er wat niet in de haak, 'k ben er toch door geraakt, erg was het niet maar wel had ik pijn overal, jammer maar helaas.

Nu zijn we zondag, de tweede dag reeds van het weekend, niet veel fraais te zien buiten.  Maar geen nood, we houden ons rustig binnen en we blijven bezig, de ene met slapen en tv kijken, ikzelf met wat puzzelen in boekjes allerhande, als ik maar niet moet stil zitten die hele tijd.  Tussendoor even gluren naar de tv en dat is voldoende, zo blijf je mee.

Als het avond wordt, ga ik toch een glaasje rode wijn drinken, dat heeft me in de voorbije dagen goed gedaan, 'k had dat toen wel bij het eten verbruikt maar dat geeft niet, mag ook erna.

Geniet nog van de dag zoals hij is, veel beter wordt het vandaag toch niet, maak er vooral het beste van want morgen is er weer een nieuwe week die begint.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!