woensdag . . .



Het mooie en warme weer is voorbij, we voelen terug de koude en moeten de verwarming aan zetten, tenminste bij ons toch.  Ook de nachten worden kouder en wat langer, de dagen beginnen te korten en dat voel je ook, zeker als het een ietwat donkere dag was of als er regen valt.  's Morgens kan je opstaan en buiten zien dat er wat nevel hangt, ook dat zal meer en meer voorkomen, je voelt het aan alles dat we een ander jaargetijde kennen en dat die mooie zomer voorgoed voorbij is.  Maar niet getreurd, voor een mooie zomer kan ook een mooie herfst in de plaats komen, alles op zijn tijd is niks te veel, het moet zo zijn, zo gaat het immers steeds in het leven.

Genoeg gefilosofeerd, maar wat hebben we nu gedaan ?  Wat is er in huis allemaal gebeurd, want veel verder hebben we in de voorbije weken echt niet geweest.  Alles draaide om wat we nodig hadden en hebben en dat nu werd aangeschaft.  Zo hebben we al enkele pompoenen in de diepvriezer steken, kwestie van lekkere soep te kunnen maken.  Er zijn mensen die daar anders over denken maar dit is ons idee van lekker eten maken : de natuur respecteren en groenten eten die in dit jaargetijde te krijgen zijn.  Al wordt daar wel eens tegen gezondigd ook maar dat mag op tijd en stond.  Ieder diertje zijn pleziertje.

Wat die diepvriezer en koelkast betreft, wel dat zal blijven staan tot binnen een paar weken wanneer het nog wat meer kouder is geworden.  Dan zal er ook al wat verdwenen zijn uit die vriezer en kunnen we hem met een gerust hart laten ontdooien en uitwassen.  Zo lang zal hij het nog wel kunnen uithouden vermoeden we dan, alles werkt nog uitstekend dus daar moeten we ons geen zorgen over maken.  Ook hebben we al wat ijs hier en daar verwijderd zodat het geen probleem meer kan opleveren.  Verder zien we wel, alle was en strijk is gedaan tot nu toe, we zijn met alles bij, ook ikzelf kreeg een beetje een oplapbeurt hier en daar en mijn gelaat is weeral zacht en zuiver om ermee verder toe doen.  Je leest het, alles is weer eens gedaan geraakt en daar ben ik blij mee, dan voelt een mens zich weer wat beter in zijn of haar vel en zo moet dat ook zijn.
 
Volgt er deze week nog een opknapbeurt van de haren, lees knippen en kleuren en terug in de plooi leggen zodat we er weer wat jonger voor komen, volgende maandag nog eens naar de pedicure en dan zijn ook die onderdanen weer klaar voor een tijdje ertegen te kunnen.  Die teennagels kunnen toch snel groeien, maar is dat niet eerder een teken van gezondheid, zo bedenk ik me dat nu op dit eigenste moment ?!  Ja, ik voel me goed, ik voel me fijn, zeker als ik kan doen wat ik moet doen en er niks blijft liggen, zo zou dat iedere keer moeten verlopen maar dat is niet steeds zo.

Jullie zien het misschien voor ogen, ik voel me goed en zit goed in mijn vel, alleen had ik de laatste dagen wel wat last van koude armen, daarom heb ik een pulletje met lange mouwen aan getrokken en ik meen dat dit een voorbode is van wat de toekomst ons gaat brengen.  Een verkoudheid gaat daarmee gepaard maar dat is geen erg, ook mijn ventje was aan het niezen geslagen, al kan dat zijn omdat hij een onderzoek moest passeren op maandag in de voormiddag.  Ofwel omdat hij bij een dame in onze blok ging naar de centrale verwarming kijken die blijkbaar niet goed of helemaal niet werkte.  Ook nu nog zit ze zonder verwarming en heeft enkele kinderen bij haar, niet aangenaam met deze dagen dat het kouder is.  Jammer genoeg heeft de echtgenoot haar niet kunnen verder helpen, er scheelt allerlei aan al de toestellen waar ze woont en ook die verwarming is 18 jaren oud, niet te verwonderen dat ook die ooit eens moet vervangen worden maar ja, wat doe je er nu op dit eigenste moment aan ?!  Zo verliepen onze laatste dagen, helpen van anderen, dat is zijn lang leven, als hij maar kan goede raad geven, al is die niet altijd wat het zou moeten zijn, ook hij kan niet toveren als de middelen er niet zijn om mee verder te doen.

Tenslotte wil ik jullie nog een fijne woensdag toewensen, geniet van de dag zoals hij is en anders, probeer er toch nog het beste van te maken !!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!