vrijdag 21 september . . .




Doet die datum bij jullie een belletje rinkelen ?!  Neen, of toch, het is de dag dat het herfst is geworden, ja, zover zijn we nu alweer.  Nu met dit mooie weer moeten we overschakelen naar een andere snelheid, die van het terug aantrekken van vestjes allerhande, gewoon omdat het 's avonds en 's morgens te fris wordt.

Jaaaah, ook dat komt weer terug natuurlijk, net zoals ieder jaar, maar eigenlijk hadden we toch een mooie zomer.  En ook een mooie voorjaar, tenminste, ik weet dat het mooi weer was in maart, niet iedere dag maar mooie genoeg om gaan te wandelen in onze bloes, zonder een vestje.  Alleen mag ik niet iedereen over dezelfde kam scheren, ik ben nogal snel met het uitspelen van die bovenste stukken wanneer we gaan wandelen.  Ik moet het gevoel hebben dat ik van de natuur kan genieten, dat ik het weer voel op mijn lichaam, niet als het koud is, neen, kou krijgen hoort daar niet bij maar ik ben een zweterke !  En ook dan moet je oppassen, niet te veel ineens uittrekken maar ik hoor die van mij al zeggen : daar is ze weer met uittrekken, begint het hier al te kriebelen.  Ja, ik kan niet met een vestje aan wandelen, dan moet het echt wel nat en koud zijn, killig noemen ze dat.

Maar we dwalen af, ook die frisse dagen zullen wel weer eens terug komen, ook dat zullen we in de komende maanden gaan voelen maar we mogen van geluk spreken dat het nu ook eens warm is geweest.  Al was ik daar ook niet altijd zo tevreden over, eerlijk gezegd, ik was het op een moment echt wel beu.  Wat doe je eraan, proberen je erbij neer te leggen, je kan er toch niks aan veranderen !

We naderen dan ook weeral de tijd dat de avonden langer worden en de dagen zelf korter, of liever gezegd, dat we minder licht naar binnen krijgen als in de volle zomer, we stevenen op de winter af.  Maar laat die nu ook maar niet te warm en ook niet echt koud worden, dat zijn we nu niet meer gewoon hé mannen die hierboven aan die machines staan.  Een normale winter kunnen we nog wel aan, een beetje wind en regen en ook wat sneeuw en vriezen, van alles wat en niet overdrijven.  Of we dat ook zullen krijgen valt nog af te wachten maar daar spreken we mekaar later nog wel eens over .

Nog een fijne vrijdag !


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!