onze vakantie in Duitsland . . .

Tijdens onze vakantie zijn we vrij vaak naar hier en daar gereden, ook naar steden maar we deden ook weer andere oorden aan, die ons bekend zijn maar waar we toch telkens willen terug naartoe trekken.  De ene keer is dat om gewoon wat te winkelen en de andere keer is het om echt iets aan te kopen waar we hier thuis of ginder reeds onze zinnen hebben op gezet.

Deze keer ging de reis naar Freudenstadt, de stad met het grootste marktplein van gans Duitsland.  Het wordt wel doorkruist door een verkeersader maar dat moet je erbij nemen, ook ligt het niet allemaal op hetzelfde niveau, je hebt een duidelijke hogere bovenkant en een lager gelegen benedenzijde.  Hier kan je rustig wat winkelen, op het moment dat wij er waren waren er een soort van solden en daar maak ik dan tussendoor ook al wel eens gebruik van; de ene keer om een hemd te kopen voor de echtgenoot en de andere keer om zelf wat aan te schaffen van kledij maar ook mineralen kan je er kopen, en daar weet ik echt wel een goede winkel voor.  

Zo kocht ik daar vorig jaar nog een paar oorbellen die passen bij een hangertje dat ik reeds in mijn bezit had, alles in lapis lazuli.  Daar vul ik vaak zulke dingen aan totdat ik een setje bekom, de andere steen had ik eerder reeds op de internationale beurs gekocht die steeds doorgaat op het eerste weekend van augustus in de stad Wolfach, ook de moeite om er eens naartoe te gaan.
Alleen moet je dan maar hopen dat het niet te warm is, dit jaar was het niet warm maar heet en wij besloten daar niet in die grote tenten te gaan rond lopen, kwestie van niet te veel zweet te verspillen aan het "kijken naar" die steentjes allemaal.  Het is mooi om dat te zien maar in die hitte zullen ze mij niet zo snel meer zien !

Nu terug naar Freudenstadt, we weten dat we daar goed kunnen eten en daar maken we dan ook meestal gebruik van, het was buiten te doen natuurlijk maar dan moet je er wel vrij snel bij zijn om nog een goede plek te vinden.  De terrassen zitten er vaak snel vol en je moet dan ook rekening ermee houden dat het er net markt was, brengt nog wat meer volk op de been en die willen ook allemaal iets eten en/of drinken !

Wij waren dus vrij snel ter plekke waar we iets konden eten en besloten om ons daar neer te zetten en vooral iets te drinken vooraf.  Daarna bestellen en dat rustig nuttigen zodat we er weer wat tegen konden.  Maar ik laat jullie zelf naar de beelden kijken . . .


Hier had ik net mijn keuze gemaakt en zat te wachten totdat mijn echtgenoot terug kwam van het toilet, moet ook gebeuren natuurlijk !


Ivo koos voor een kom tomatensoep, ik paste daarvoor, tomatensoep daar moet ik mee oppassen, dat kan wel eens last aan de maag veroorzaken dus daar blijf ik af, ook omdat daar wat room wordt bij gedaan.


Dit is meer mijn dada, een grote slaschotel met stukjes fruit ertussen en gerookte zalm erbij, ik liet het me echt wel goed smaken, brood had ik niet veel nodig, wel een stukje eet ik graag na mijn maal.  En drinken, veel water, oh wat heb ik veel water gedronken . . . !


Van op de plek waar we zaten konden we wat spelende kinderen in het oog houden, die genoten van de spelletjes met water !  Maar niet alleen de kinderen, ook volwassenen proberen wel eens er tussendoor te lopen, je moet wel snel zijn omdat die fonteinen steeds wisselen, de ene keer spuiten ze hoog, daarna weer laag, dan lijken ze echt wel te dansen en het is mooi om zien, zeker met die warmte !
We bevinden ons hier op het beneden gedeelte van de markt, er waren wel veel werken aan de gang maar omdat we het daar wat kennen, weten we ook hoe we moeten rijden om tot aan de ondergrondse garage te geraken.  Daar parkeren we altijd onze wagen, al was dat in de eerste jaren wel anders maar nu doen we dat altijd, dan ben je meer gerust en met te betalen ben je er vanaf.  Het is daar echt niet zo duur als bij ons al kennen ze ook wel de prijzen maar dat mag, voor wat hoort wat !

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!