onze vakantie in Duitsland . . .

Hier ga ik geen verslag zetten van dag tot dag maar alleen wat beelden die ik de moeite waard vond om te tonen en die de meeste mensen wel aanspreken, tenminste, dat hoop ik toch !!!

We vertrokken op woensdag 1/8/2018 en hadden afgesproken om op vrijdag samen een wandeling te maken.  Om te beginnen geen zware, rondom het stuwmeer was wat te ver, zeker met deze hitte, dat zou ik wel aan kunnen maar dan ben je stik kapot en dan kan je 's avonds niets meer eten, niet doen dus.  Alleen de kleine wandeling maken en daarna Schiltach bezoeken zodat je toch een beeld hebt van hoe het stadje eruit ziet.  Je kan hier wel meerdere dagen doorbrengen maar dat zou ons nu veel te ver leiden.

Je moet weten dat we met twee huishoudens in twee verschillende hotels verbleven, toch die eerste dagen van onze gemeenschappelijke vakanties.  We waren de meeste dagen wel ieder afzonderlijk op pad en deden mooie wandelingen, al was het voor onszelf soms wel ietwat te veel van het goede.  En dan doel ik echt wel alleen op de temperaturen, om dan ook nog zware tochten te ondernemen vond ikzelf te veel.  'k Had echt wel last van de warmte en in de eerste nachten kon ik echt de slaap niet normaal vatten, tot op een moment dat ik blijkbaar te moe was en toch maar ben in slaap gevallen.  De volgende nachten waren dan ook minder zwaar omdat ik normaal sliep, net zoals thuis.  Ook al was het die dagen nog vreselijk warm, normaal koelt het daar 's nachts heel goed af maar dat was die dagen ook niet echt te voelen, een deken, wat is dat vroegen we ons af, waarom ligt dat op ons bed.  Al was het wel een licht donsdekentje dat erop lag, we hadden niks daarvan nodig, zo warm, nog nooit aan de hand gehad eigenlijk.

'k Vroeg me dan ook af of ik me voordien niet te fel had moe gemaakt, ik was echt wel moe en aan rust toe en dat heb ik tussendoor nu wel meer, tenslotte ben ik ook geen 20 meer en zelfs een stuk de 3 maal 20 voorbij, een jonge zeventiger kan het soms ook wel even moeilijk hebben.  Al vind ik wandelen steeds een aangename bezigheid, liever dan fietsen en dat was vroeger wel helemaal anders!

Hier zitten we nog even na te genieten van onze wandeling, we hadden al wel ons eten naar binnen en hadden ook tamelijk veel gedronken, het was er heerlijk, daar aan de Kleine Kinzig.  Een wandeling die we regelmatig doen, dit jaar hebben we ze 2 keren gedaan, je klimt eerst een redelijk stuk en daarna gaat het licht golvend verder tot aan het stuwmeer en daar kan je dan over de dam heen gaan naar de andere kant toe.
Daar gaan we het bosje door naar beneden, volgen de weg naar beneden en komen dan aan de burelen en controleplaatsen aan waar alles wat met water en de dam verband houdt, wordt in het oog gehouden.  Van op datzelfde punt laten ze water naar beneden en die benedenloop is dus de Kleine Kinzig waar nog een aantal bronnetjes en watertjes in uit monden.

Een bezoek aan Schiltach wilden ze ook wel meemaken en dan vooral het bezoek aan Bachbeck, deze zaak is overal in de omgeving bekend voor goed gebak, al zijn er ook nog wel andere waar het ook lekker is om wat gebak te proeven, dat hebben we dan tussendoor ook wel eens gedaan !  Alleen onze dochter is hier reeds geweest en ze hadden graag dat we hen daar naartoe brachten.  Hiermee is deze belofte ook ingelost, we hadden een lekker stuk taart gegeten en genoten samen van een drankje, de twee oudste namen een warme koffie terwijl de meeste toch kozen voor een koele frisdrank.

Dan nog even door de stad heen gewandeld.  Hier lopen langsheen de rivier waar je toch ook nog mooie bloemen ziet staan in de bakken.  We hadden gedacht dat die toch ook te lijden hadden van de hitte en droogte maar ze stonden er nog mooi bij.  Enkele vissen hadden we onderweg gezien maar hier zagen we geen meer, al zullen er zeker en vast nog wel gezeten hebben, net zoals altijd.

Toen we in het centrum kwamen stonden we daar wat gek te doen en lachten wat af toen een gids ons heel bestraffend bekeek en ons aanmaande om stil te zijn, hij zei ons gewoon om te zwijgen.  Wij zijn wijselijk een ander kant op gegaan, heel onvriendelijk was die gids en ik hoop maar dat we die daar niet te vaak meer tegen komen.  Ik weet wel dat zij hun werk ook moeten doen maar ook wij hebben recht van spreken, ik was furieus maar hield mijn mond dicht en we gedroegen ons als voorbeeldige toeristen !!!  Wat van die gids echt niet kon gezegd worden !

Na deze belevenissen reden we ieder met zijn eigen wagen terug naar het respectievelijke hotel waar we verbleven.  We hadden een mooie dag beleefd en nu douchen en rustig afwachten totdat we konden gaan avondmalen.