zaterdag en feestdag . . .


We zijn zaterdag vandaag en tegelijk is het een feestdag, onze nationale feestdag, ons land dus in feest !

Vandaag is er ook een defilé van de militairen en hun voertuigen allerhande.  De verschillende afdelingen komen er meestal wel in voor maar het zal ook wel een heel warme dag worden zoals de weergoden voorspellen.  En dan vraag ik me af, kunnen ze er niet voor één keer een verkorte versie van geven of is dat te veel gevraagd.  Er zullen heel zeker mensen onmachtig worden omwille van de warmte, een mens zou voor minder flauw vallen, jazeker, dat is een feit dat vast staat.  In die warmte defileren en blijven staan op wacht of dergelijke, het mag wel eens aangepast worden ook, zeker met deze temperaturen.  Daar wil ik vandaag een lans voor breken !

Of ze ook naar mij gaan luisteren, ik denk het niet maar het mag ook wel eens gezegd worden dat dit niet hoeft voor mijn part, heel dat gedoe op de nationale feestdag, geen kat die er nog om maalt.  Tenslotte, wat brengt het allemaal op, niks, het kost nog heel veel ook en een boel mensen worden gewoon gegijzeld om eraan mee te doen, de militairen dan vooral maar verder ook de mensen die langsheen dat traject wonen, het zou ook anders kunnen maar ja, wie ben ik.

In ieder geval, geniet van de nationale feestdag, wij zullen het hier rustig binnen wel kunnen uithouden, dat vermoed ik tenminste.  Het is voor iedereen weekend !

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!