vrijdag . . .


'k Zie dat de tijd even heeft stil gestaan omdat er geen bericht op mijn blog is verschenen, ja, kan ook wel eens voorvallen hé !!!

Maar niet getreurd, ik ben er nog wel degelijk, we zijn woensdag nog even op pad geweest, gewoon naar de jongste dochter toe gereden om hun een bezoekje te brengen.  Was reeds op voorhand afgesproken hoor, zo maar ga je tegenwoordig niet meer naar de mensen toe, dat was vroeger.  Nu wil de beleefdheid dat je op voorhand laat weten wanneer je zinnens bent om te komen en dan weet je ook tegelijk dat je welkom bent of niet, toch ?!

We hebben wat buiten gezeten en gepraat hebben we dus ook.  Zelf had ik wel mijn fleece aangetrokken, gewoon omdat voor mij de wind iets te fel was en mijn armen kregen kou !  We hebben ons goed geamuseerd met die kleine rakker : Odie, het hondje, een dwergtekkel van iets meer dan een jaar oud.  Hij heeft reeds veel bijgeleerd op de hondenschool, hij luistert echter niet naar iedereen maar ja, hij is nog jong en dat zot zal er wel eens af gaan, tenminste dat denken we.  Zelfs ik mocht hem op pakken maar dat heb ik niet lang gedaan, gewoon omdat ik al gewassen was en dat tongetje dat ging nogal om over mijn gelaat te vegen !  Hij is dan ook al snel terug op de grond gezet maar je ziet het, nu is hij niet meer zo bang van ons, nochtans zo vaak ziet hij ons niet maar ja, hij leert op alle gebied wat bij en dat is wat telt.

Gisteren heb ik dan de kamers gepoetst, ik was op andere dagen al wel met iets bezig geweest in huis maar nu moest de vloer eraan geloven.  Ik was blij dat ik dat terug eens kon doen, eerder zat ik met iets in de rug en dat euvel moest eerst verholpen worden, eerder begon ik er niet aan.  't Is ook niet echt goed om te poetsen als je pijn hebt, die pijn was wel wat minder geworden maar alles was niet helemaal weg, daarom was het reeds even uitgesteld.  Nu is het eindelijk gedaan, alleen ga ik vandaag nog wat verder doen.  

De living moet er ook nog aan geloven, daar moest eerst nog wat opgeruimd worden en daarna wou ik daar pas aan beginnen.  Of die opruimactie nu reeds gedaan is durf ik niet beloven, er zitten immers nog heel wat van die paperassen die nog wel eens moeten bekeken worden eer ze terug de kast in gaan.  Ook hebben we nu alles weer terug mooi gesorteerd, dat is handig om zo wat terug te vinden.  Al moet je vaak toch nog wel een paar mapjes vast nemen voordat je het juiste hebt maar alles telt, ook orde scheppen was dus nodig.

En als alles goed mee zit dan zal ik op de middag gedaan hebben met alles, tenminste, als die man van mij op een deftig uur terug thuis is van de garage.  Hij wil iets laten controleren, dat is op voorhand wel aangevraagd maar het zou wel eens wat meer werk kunnen opleveren dan eerst gedacht.  
Onze vorige wagen had ook eens wat minder olie toen die werd gemeten en wat bleek.  Die olie was onderin de plaat gekomen die een gedeelte van de wagen onderaan afdekt.  Toen de werkman die plaat weg nam, kreeg hij een deel van die afgevloeide olie op zich en moest een douche gaan nemen voordat hij weer terug toonbaar was !  
Ja, ook dit keer zit er minder olie in en die is pas een paar weken geleden ververst, om nu hetzelfde te voorkomen wil mijn echtgenoot dat laten controleren en ook weer die plaat eraf te nemen.  Hopelijk is het niet zo zoals hij denkt maar op die manier is iemand die regelmatig alles controleert, hij is auto-expert geweest, toch wat verwittigd en ging er dus weer een lampje bij hem branden.  Of hij gelijk krijgt zullen we nog zien maar daar gaat hij dus voor naar de garage.  Zeker als je weet dat je binnen dit en een paar weken met vakantie vertrekt met diezelfde auto en dat we toch een paar duizend kilometer zullen gedaan hebben nadat we terug thuis zijn aangekomen.

Hopelijk is het niet allemaal zo erg als we denken want dan komt er daarna nog wel het één en ander bij kijken maar daarvoor moeten we nu nog even afwachten.  

Als ik dus op de middag gedaan heb met poetsen en alles terug op zijn plaats heb gezet, daarna pas kan ik herademen en kunnen we ons gaan voorbereiden op nog twee dagen met voetbalmatchen en daarna weten we wie er zich wereldkampioen mag noemen, wie er tweede is staat dan ook vast en de volgende ook.  Waar gaan we eindigen, geen mens die het op voorhand weet maar we duimen !!!

Nog een fijn weekend en geniet er maar van !

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!