een nieuwe week begint . . .


We zijn maandag en er begint ook een nieuwe week.  Dan overzien we even wat we deze week gaan doen of beter gezegd : hoe gaan we onze week indelen ?!  Moeten er bepaalde zaken worden uitgevoerd, moet er hier of daar wat gedaan worden in onze woning, is er nog werk dat ligt te wachten, ja, dat kan ook wel zijn natuurlijk.  En dan bedenk ik mij dat er nog wat strijk ligt te wachten, weeral wat gewassen dat eerder werd opzij gelegd.  Dat meestal wel vergeten werd om bij de was te doen, zo moet je dat lezen.

Zo heeft mijn echtgenoot steeds de aandrang om pas gewassen stukken terug uit de kast te halen en daarna ligt dat daar en wordt niet meer gedragen.  Zo was er voor deze warmte een dag dat het fris was en wat doet hij dan . . . hij haalt zijn twee wollen gilets uit de kast en daar hangt of ligt dat dan.  Zelf had ik het even laten hangen, gewoon omdat het te gek is dat je dat dadelijk terug gaat wassen en op bergen in de kasten.  Uiteindelijk zit er niks anders op dan dat toch maar te doen want binnenkort vertrekken we met vakantie en dan hangt dat daar nog.  Niet dat dit in de weg hangt maar ik heb graag dat alles opgeruimd is voordat we vertrekken, dan heb je achteraf niet zoveel werk meer als je terug thuis komt.  

Als deze week het ietwat minder warm is, dan wil ik ook wel komaf maken met het poetsen van de ramen.  Geloof me, ze hebben het nu echt wel nodig, er hangt zoveel stof op en als het eens gaat regenen dan is het modder dat je aan je handen hebt hangen.  Dat is iets wat ik wil vermijden, ook die horren zijn dan zo vuil en hier zitten we niet zo ver van de autostrade dus dat brengt nog wat meer stof meer dan anders.  Het is echt zo dat die ene zijde steeds veel vuiler is dan de andere maar ja, wat doe je eraan, ze kuisen is nog steeds het beste, dan is toch heel zeker het stof voor even verdwenen.

Wanneer er regen moest van komen dan hangt er ook wel iets op de ruiten zelf maar dat is dan niet zo erg, dan weet je dat het meegebracht is door de regen en dat is meestal wel zo na een tijd van droogte.  Veel water verspillen doet een mens dan niet, je gebruikt maar net wat je nodig hebt en tegenwoordig is dat wel handig ook.  Al "verspil" ik vaak wel eens wat water door het over de balkons te gieten zodat het stof is weg genomen.  Alleen doe ik dat nu niet, we nemen gewoon de stofzuiger en gaan er eens over, het kan ook zo natuurlijk.  Borstelen is geen optie want de bovenlaag bestaat uit gewassen keitjes dus niet glad.

Aan iedereen die er behoefte aan heeft : geniet van jullie week, vakantie of niet, het is nu dat het mooie weer er is !


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!