woensdag . . .

Zou ik vandaag op de markt bloemen gaan kopen of niet ?!  Het is op dit moment de vraag die me bezig houdt, 'k weet er echt geen antwoord op maar zal wel zoeken dat op te lossen ook.

Nu dat alles hier zowat op orde staat wil ik misschien toch maar dat ook die bloemen er niet zijn, een paar van die potten en vazen staan er nog wel maar ook die moeten uitgewassen en opgeborgen worden, mooi de kast in waar ze thuis horen.  Eigenlijk heb ik nu geen zin om voor de bloemen te zorgen, ik kocht altijd tulpen tot nu toe, reeds een hele tijd eigenlijk.  En telkens moet je dan na een paar dagen tijd die stelen toch wat bijsnijden, een stuk af doen zeg maar gewoon omdat ze te fel uitgroeien.  'k Weet wel dat je ze niet veel water mag geven maar toch zijn de stelen zo fel uitgegroeid.

Vorige week had ik er ook meegebracht, ze droegen een bepaalde naam en alleen het laatste gedeelte "killer" heb ik ervan onthouden.  We hebben er samen nog mee gelachen, samen met de mevrouw die ze me verkocht wil ik dan zeggen.  En om te illustreren hoe snel die groeiden heb ik de stelen gemeten, 'k had er de eerste keer al meer dan 10 cm afgesneden om ze in een vaas en een bak te zetten.  Na een paar dagen ze terug eruit gehaald en afgesneden, toen waren ze uitgegroeid tot stelen van 70 cm, geloof me vrij, 'k had een meetlat van 50 cm en daar moest ik nog bijna de helft bij doen om er te geraken !!!

De vorige weken had ik er in allerlei kleuren maar ook de roze die vond ik echt wel mooi al bleven die niet zo lang staan, weet ge wat, ik ga er eens enkele opsnorren en die hier op het blog zetten, zo kan je zien hoe ik ze meestal schik.  Maar als ik ze koop dan waren het de laatste weken 3 pakjes van 10 stuks voor een bepaald bedrag en ik zeg dan steeds : "geef die maar allemaal mee, ik weet daar wel weg mee".  'k Moet die dan wel in twee delen doen, 10 zet ik er in een vaas en 20 in een glazen bak waarin ze echt wel mooi staan.

Maar kijk zelf . . . 





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!