donderdag . . .


Eerst en vooral voor iedereen een fijne donderdag !  
Een nieuwe maand begint : maart.

Vroeger was dit voor ons de dag dat de tweede helft van deze week begon, de week duurde langer !  Ja, toen moesten we op zaterdag ook naar school gaan en de halve dag school . . . dat was op donderdag.  Van wanneer dit alles is aangepast, geen idee eigenlijk, je beleefde het en het was zover, het vorige werd vergeten en het werd de woensdag.  Raar toch hoe alles op die dikke 70 jaren die we nu toch al leven, kan veranderen.
Zo hadden we het erover dat we vroeger, ikzelf en mijn broer, werden gewassen in de serre !  Kan jij je dat voorstellen, in een serre als kind worden gewassen en dan vooral op zaterdag.
Toen zetten ze thuis een grote bassin in de serre, daarin wat regenwater, fris uit de waterput gehaald en erin gegoten.  Dat bleef daar een hele tijd staan en door de warmte van de zon en de warmte die toch ook gevangen bleef door die serre, die warmden datzelfde water op, tot een temperatuur dat het aangenaam was om erin te gaan.  Dat was ons bad op zaterdag, ik weet het nog heel goed.
Maar zelf hield ik er niet zo van om in die serre in mijn blootje te gaan staan, dat was wat te veel gevraagd.  Want immers, in die serre hingen spinnenwebben, jaaah, die diertjes weten ook waar ze moeten een web maken, daar kwamen allerhande vliegen en vliegjes, ook nog kleine insecten, soms zelfs bladluizen.  Dat ik die niet graag zag hangen kan je best begrijpen als ik vertel dat ik een danige schrik had opgedaan toen ik klein was van een dikke spin die me had gebeten.  Of dat allemaal zo is gebeurd, geen idee eigenlijk, je blijft je immers zaken herinneren die je denkt dat ze zo zijn gebeurd, ik heb het alleen van 'horen vertellen'.
Ach, die tijd van toen, die komt nooit meer terug, wat langs de ene kant spijtig is maar we laten het toch maar beter zo . . . is het niet ?!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!