niet lekker ?!

Als je me vraagt  hoe het met me gaat ?  Dan moet ik jullie teleurstellen, ik voel me niet echt denderend.
Zo had ik vorige week bloemen gehaald en voelde me moe, ook al had ik verder niet echt veel gedaan.  De dag erna heb ik die bloemen in potten en bakken gezet, niet echt veel werk en het verliep vrij vlot maar toch was ik zo moe als een hond.  Ik kon me zelfs in de late namiddag niet meer wakker houden, mijn ogen vielen steeds toe.  Na het avondeten bleek het ietwat beter te gaan maar heel goed voelde ik me nog niet.
Op zaterdag kreeg ik maagkrampen nadat ik soep met een boterham had gegeten en dat deed de deur dicht.  Dan maar besloten van mijn eigen wat op dieet te zetten : geen rauwe groenten meer en ook geen vettige dingen eten, wat ik zelden doe.  Het was immers niet alleen van mijn maag dat ik last had maar ook de lever en gal speelden wat op en dat leek me niet zo echt normaal voor mijn doen.  Zeker niet als ge weet dat ik eigenlijk al een vol jaar met een dieet bezig ben en zelden iets vettig zal eten, alleen chocolade kan ik niet echt laten . . . maar daar was ik in de voorbije dagen zeker niet aan geweest.  Dus waarvan dat kwam, 'k had er echt geen idee van.  Een boterham met wat gekookte hesp was dus mijn avondmaal, de drank erbij : gewoon een glas water . . . !
Zondag leek het ietwat beter te gaan maar toch nog altijd voorzichtig zijn, we aten een wildsteak met rauw witloof met veldsla.  Voordien aten we wat soep en dat alles bekwam me echt wel heel goed.  Zelfs die droge boterham met wat gekookte hesp die ik in de late namiddag at, die deden het goed en ik dacht dat mijn probleem voorbij was.  Eens goed slapen zou me wel weer helemaal op de been helpen.
De maandagmorgen was ik al vrij vroeg wakker maar draaide me nog even om en viel terug in slaap . . . tot ongeveer 7.45 u en toen begon ik me daar te zweten dat het niet meer mooi was.  Wat had ik toch, nog even blijven liggen, en dan nog even maar toen kon ik het niet meer uit houden en stond toch maar op.  
Nadat ik wat opgefrist was en mijn kledij had aangetrokken, ging ik naar beneden om de krant uit de brievenbus te halen, maar steeds bleef ik zweten.  Zou dat nu niet stoppen nadat ik iets gehad gegeten, of was ik nu echt wel ziek ?!  'k Voelde me echt niet lekker maar besloot toch wat te eten zoals gewoonlijk, dat ging vrij goed, het smaakte en dat stelde me al wat geruster.
De krant had ik reeds gelezen en toen ging ik in de zetel zitten maar nog altijd was mijn voorhoofd nat van het zweet, dan toch maar mijn temperatuur genomen en ik had amper 35,3°, niet echt veel als ge weet dat van 36° tot 37° een normale temperatuur zijn.  Het was dus weeral zover, toch maar voorzichtig zijn en luisteren naar je lichaam.
Meestal heb ik dat wel een paar keren in het voorjaar dat ik zo een tijdje wat koorts heb, eigenlijk is dat geen koorts maar onderkoeling, ik geeft het een eigen naam en voor mij is dit dus een soort van koorts want niet normaal.
Wat ik dus voelde vandaag, van die flanellen benen, voorzichtig op de trap dus toch maar de lift nemen als je van boven naar de kelder moet en ook terug werd de trap genomen, wat ik dus meestal niet doe maar nu moes het dan maar een keer.  Dan vergat ik nog wat en nog maar eens terug naar beneden, de echtgenoot wou vandaag rode kool eten en ik vond het wel goed, die derde keer was er te veel aan en ook dat deed de echtgenoot dan maar voor mij, waar ik hem echt wel dankbaar voor was.
Ondertussen had ik de groenten voor de soep al klaar gesneden, gestoofd en daarna kon ik alles laten koken om daarna te mixen.  Verder wat op smaak brengen maar die viel gelukkig goed mee en we konden al snel aan tafel gaan toen het iets na twaalven was.  Omdat ook die rode kool klaar in de diepvriezer zit beneden, waren we al snel aan het eten, viel dus alleen nog de aardappelen te koken en de twee kalkoenlapjes te bakken.
Na de middag heb ik me dan wel heel rustig in de zetel gehouden, ik had niks nodig om mij, voelde me goed als ik daar lag in de relax en heb er even van genoten.  Maar te lang is te lang en nadien nam 'k een boekje vast om even te lezen, dat ging even goed maar niet zo vlot als gedacht en dan heb ik wel even naar tv gekeken.
Het zal voor ons een rustige tv avond worden maar of ik me zal goed voelen, dat valt nog af te wachten.  In ieder geval wil ik tijdens de nacht goed slapen om morgen weer fris en monter er tegen te kunnen.  Op hoop van zegen . . . 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!