Een wandeling in de zon, deel 2.

Hier volgt dan de tweede serie van de beelden van mijn wandeling op 30/1/2018.  Het was toen een heerlijke dag om buiten te zijn en dat was ook wel te zien aan al wie daar op wandel was of liep te joggen.


Hier was er iemand aan het voederen maar het was niet voor de eenden, wel de meeuwen.  Meestal zijn die mensen dan ook de eersten om over meeuwen te klagen maar ze lokken het zelf wel uit, daar denken ze niet aan.  Dan vraag ik me af of ze nooit hun verstand gebruiken, voederen wordt niet gedaan.  Zeker niet in de vijver gooien want daardoor ontstaan al die algen, wegens de rotting van het brood en dergelijke, ja, ze leren het ook nooit eens.


Nog een mooi groepje krokussen, al zijn ze nog wel nat, kijk maar goed.  Je kan ook zien dat er op bepaalde bloemen stukjes zijn afgevreten, wat dat heeft gedaan, geen idee, maar het is wel gebeurd !


Hier lag een hoopje groen, ik bekeek het wat nader en het leek me een tak met veel klimop.  Heel waarschijnlijk was die uit de kruin van de boom afgeknakt, ik kreeg dat in het oog toen ik de andere bomen in het oog had.  Het kan uit de kruin dus dus maar ook van ergens anders en het was heel recent ook want de vorige keren heb ik dit niet gezien.


Uit deze boom zijn ze ergens gekomen, je ziet dat die helemaal is begroeid met klimop, de wurger van bomen die zich niet meer kunnen verzetten en een wurgdood sterven.


Zo mooi kan het dus ook eruit zien, als is het op vandaag, woensdag wanneer ik dit logje klaar zet, dan weer een echte regendag.  Kan het hier dan niet eens een weekje vast weer worden of is dat te veel gevraagd.  Ik klaag niet maar het mag ook wel eens ander weer zijn dan we hebben gehad tot nu toe, al zegt de weerman dan wel dat de winter nog niet voorbij is . . .


Dat de lucht ook blauw kan zijn was op dinsdag heel goed zichtbaar !  En de mensen voelden zich als herboren, tenminste, dat maakte ik op uit hun uitbundig reageren op bepaalde dingen die ik ook te zien kreeg.  Toen ik hier was aangekomen kreeg ik al een lentegevoel, was dat omdat ik terug op weg ging naar huis toe ?!  Of was dat toch de uitwerking van de zon op ons humeur, geen idee . . . 


In het domein hadden ze toch al veel opgekuist zo langsheen de boorden van deze grote vijver.  Ook hier was het droge riet reeds weg gemaaid, ik had bijna gezet "gewaaid" !  Zo kan je beter de overkant zien zonder op je tippen te moeten staan of een bank op te zoeken om op te staan !u
Hier en daar kon je ook zien dat er kleine struiken werden weg gedaan langsheen de boorden van het water, of beter gezegd tot waar het water vroeger stond.  Al is dit nog niet overal gedaan, toch lijkt het al snel dat er weer wat werd opgeruimd. 
Opgeruimd staat netjes, is dat niet zo ?!

Reacties

  1. Goed voor de spieren en de nodige beweging Chris maar ook voor enkele mooie foto's. Hier doen we ook elke dag ons wandeling alleen gisteren niet want een ganse dag regen! Hou je goed en geniet van het weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!