donderdag . . .


Het was al vrij vroeg toen ik naar de mail ging kijken en ook eens controleren wanneer ze eigenlijk ons pakje zouden brengen.  Zelf had ik gegokt op woensdag maar dat weet je nooit zeker vooraf.  Mijn gedacht werd dus bewaarheid, dat zou dan geleverd worden tussen 8 u en 17 u, een ganse dag erop zitten wachten, wat ook weeral voor commentaar zorgde.

"En waarom kunnen ze daar niet in zetten of het nu in de voormiddag is of in de namiddag ?  Moeten de mensen daar nu echt een hele dag voor thuisblijven ?!" zo reageerde die van mij dan hier weer.
Eigenlijk is dat ook wel waar maar wat maakt het nu uit wanneer ze dat brengen, er kan altijd iemand van ons thuis blijven, dus waar is het probleem.  Als we nu ergens naartoe moesten en dat echt niet konden uitstellen had ik het wel aan iemand gevraagd om dat aan te nemen, dat kan je ook al dadelijk bij de post zelf laten weten en zijn zij ook reeds verwittigd.
Op het moment dat ik dit logje hier neerzet is het net woensdagmiddag en zitten we dus vol verwachting te wachten op dat beloofde pakje.  Al is dat met de post hier bij ons ook niet alles, vaak is het zo dat we al om 16.30 u gaan kijken naar de brievenbus en dat er dan nog niks in steekt.  Als je dan in de vroege morgen van de dag erna, de krant uit de brievenbus gaat halen, dan liggen er onder die krant nog een aantal poststukken die op naam worden afgeleverd.  
Dat hebben we hier al meermaals aan de hand gehad en dan vragen we ons af wanneer die post hier in de brievenbus werd gestoken : was het nu de dag voordien of op de vroege morgen van diezelfde dag ?  'k Zeg nu niet dat het iedere dag is dat we dit zien gebeuren maar toch regelmatig, we vragen ons af of er hier nog wel een reguliere postbode komt.  Je zou er voor minder gaan aan twijfelen, neem nu die dagen toen het gesneeuwd was, toen is er niemand geweest om iets in de bus te steken, alles was nog leeg, dat kan je heel goed zien wanneer je in de namiddag naar de brievenbus gaat om te controleren of er wat in zit.
Zo zaten we ooit ook eens te wachten totdat ze zouden aanbellen voor ons pakje maar dat aanbellen is hier nooit geweest, ze hebben het gewoon bovenop de brievenbussen gelegd, zichtbaar voor iedereen, wat volgens de regels echt niet mag !  Het was dan ook geen alleenstaand geval het is bij onszelf meerdere keren geweest, en dan moet je blij zijn dat er nog een bezorging van de post wordt gedaan.
Want remember die overlijdensberichten die niet tijdelijk bij de familie en vrienden zijn geraakt, dat vind ik een flagrante schending van de degelijke uitvoering van de post op zich !  Wat we ook ooit eens aan de hand hadden : een pakje afgeleverd, het pakje was open gedaan en de inhoud hadden ze eruit gehaald !  De rekening ervoor hadden ze wel afzonderlijk in de brievenbus gestoken !!!  Maar die rekening heb ik ook nooit betaald, ik had immers niks gekregen en dat werd ons dan ook kwijt gescholden.  Een klacht indienen bij de post heeft dan ook niks opgeleverd, alleen maar paperassen en miserie op de koop toe.
Dat was iets wat vroeger dus niet mogelijk was, ja, dan staken de kinderen al eens wat oud papier in je bus, of iets wat ze ergens anders hadden eruit gehaald van reclame maar dat vind ikzelf dan weer niet zo'n erg.
Ach, als we vandaag, gisteren woensdag dus, ons pakje kunnen ontvangen zijn we gerust gesteld.  Dan kan ik opnieuw eens ergens wat bestellen zodat onze voorraad ook terug wordt aangevuld, op goed geluk zullen we dan maar hopen dat ze dit ook tot bij ons brengen.  Jullie horen er heel zeker nog wat van, mocht het ergens verkeerd zijn gelopen !

En verkeerd is het niet echt gelopen, wel werd het pakje in de brievenbus gestoken zonder ons te verwittigen.  Toen ik om 16.41 u een mail in de inbox kreeg las ik dat mijn pakje zou geleverd zijn, het was reeds om 15.09 in de brievenbus gedropt.  Eind goed al goed !

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!