onze vakantie in Gran Canaria . . . deel 1

Heel veel vertellen over ons verblijf aldaar ga ik vast en zeker niet doen maar vooral wat beelden laten zien en er wat bij vertellen ook, dat moet kunnen.
Zo kwamen we op onze eerste dagen in het hotel daar toch ook al bekenden tegen die we de voorbije jaren ergens wel hadden ontmoet, allemaal kennissen van op vakantie.  En dat ontlokte iemand dan ook de opmerking : "Dat komt ervan al je zo vaak met vakantie gaat !"  Ja, dat is inderdaad waar, als je niet buiten komt of naar het buitenland gaat, dan is de kans klein dat je diezelfde mensen ontmoet, nu hebben we overal zowat een aantal bekenden en het is telkens een blij weerzien moet ik zeggen.
Maar nu gaat het over de voorbije vakantie, hier volgen dus de beelden . . . 


De eerste stap buiten het hotel deden we in de richting van deze vuurtoren, de Faro van Maspalomas.  We zijn hier een twintigtal jaren geleden nog eens geweest maar toen zag het er gans anders uit, er was gewoon nog niks in deze omgeving . . . !
We gingen er in de buurt wat eten, ik herinner me een keet die daar stond, wat het precies was, geen idee eigenlijk en beelden zijn er toen ook niet van gemaakt dus we hebben er het raden naar wat het vroeger was.  Maar ik at er een degelijke zeetong met wat sla en aardappeltjes in de pel, ge kent dat misschien wel en daarbij die mojo, de rode saus die bijna overal wordt aangeboden bij de aardappeltjes in de pel.


In deze omgeving staat dan ook dit beeld van een murene met op de rug een man of ventje, eender hoe je het noemt . . .


We kregen een fles op de kamer naar aanleiding van de verjaardag van mijn echtgenoot, hij was toen net 2 jaren ouder dan ikzelf maar niet voor lang echter.  Eenmaal thuis ben ik ook verjaard en dan verschillen we weer één jaar en 16 dagen . . . 


Deze fles werd ons gepresenteerd door het hotel zelf, omdat we nogal vaak in de keten van dezelfde hotels gaan en ik had onze gegevens dan ook per mail doorgestuurd, het is een kleine attentie die heel veel plezier heeft gedaan, bedankt daarvoor.


Dit is de inkom van het hotel samen met de balie waar je ontvangen wordt en waar je steeds terecht kan voor allerlei dingen die je nodig hebt.  De mensen waren er uiterst vriendelijk, ze geven er dan ook niet om dat ze je tien keren terug zien op je verblijf en blijven steeds heel vriendelijk en behulpzaam.


Achter de middenzuil en in dezelfde ruimte van "de schelp" is deze launge en het is telkens ook een bar, hoe vaak ze open is weet ik niet maar vaak hebben we er niet gezeten.


Hier een beeld van de eigenlijke bar waar ook optredens en dergelijke werden gedaan, het is er heel ruim en aangenaam . . . maar je ziet natuurlijk wel binnen !


Hier twee dames die aan het babbelen en lachen waren, rechts een goede kennis die we hier ook terug waren tegen gekomen, het was niet de eerste keer maar reeds op de derde plek dat we mekaar tegen het lijf liepen !  En links is jullie schrijvertje dat graag wat mededeelt met anderen, of jullie er ook iets aan hebben, geen idee, laat het maar weten . . . !


Deze bloem heeft hier haar begin gekent toen we ook nog maar pas in het hotel waren aangekomen, ze leek me een lelie te zijn . . .  En wie de naam ervan mocht weten, laat het dan ook even aan mezelf weten want ik heb al gezocht en nog niks erover gevonden !


Zo zag het gedeelte aan de zwemdok eruit,  hier kan je komen eten, wat drinken en nog wat anders eten  . . . en nog wat drank afhalen ook !


Op onze eerste stappen buiten het hotel kwamen we dus aan de vuurtoren aan en daar was dit "Café de Paris", waar we nadien ook een aantal keren hebben gezeten om wat te drinken maar vooral om even uit te blazen.


Duifjes langsheen het strand, ze zagen er redelijk goed verzorgd uit, kijk maar naar de glanzende hals van de dieren !


Vanaf hier laat ik verschillende kanten van het hotel langs de binnenzijde zien, hier zie je het restaurant waar je 's morgens kan gaan ontbijten, waar je 's avonds kan gaan eten maar dat ook wel op de middag even open is.


In deze omgeving kan je buiten ontbijten, 's avonds eten en je zit er dan ook echt beschut.


Welke naam deze bar draagt weet ik niet precies maar daar hebben we ook niet lang kunnen van genieten eigenlijk, ze moesten er herstellingen uitvoeren en er werd dan ook  een gedeelte afgespannen om te kunnen werken, jammer maar helaas.


Een gedeelte in het restaurant terwijl het open is, de ruimte is vrij groot en je zit dan ook heel luchtig in het geheel, iedereen vindt er wel een plekje, zo ook de sushibar. 


Hier kan je fruit en allerhande toestanden vinden tot zelfs slagroom, in die grote potten zit dus slagroom !!!  Ik ging er vaak naartoe om wat fruit te zoeken maar je hoeft niet echt te zoeken, er is meer dan genoeg !


Dit zijn dan de zoete desserten en ook die vonden gretig afnamen, wat denk je als de mensen zwemmen en wandelen en babbelen en genieten, dit hoort er gewoon bij.


Verse vis en vlees worden hier klaar gemaakt terwijl je staat te wachten, ik kan ervan getuigen dat het telkens de moeite waard was om even geduld te oefenen !


Het vaakst van al ging ik hier wat halen, ofwel een appel om mee te nemen en later op te eten, ofwel wat kaas samen met een trosje druiven en een cracker erbij.  Dit was verschillende keren mijn dessert en ik voelde me er echt wel goed bij.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!