Halloween . . . .vandaag griezelen !


Op de laatste dag van oktober is het Halloween, een feest maar wel eentje om van te griezelen, tenminste dat wordt verwacht als je al die spinnen, heksen, ketels met drankjes en allerhande zwarte katten en wat je nog allemaal te zien krijgt !
Mijn zwarte heks met bezem en alles staat al een maand op de kast, ik hou ervan om die te zetten maar veel meer doe ik er niet aan, wel heb ik een stenen pompoen waarin ik een theelichtje kan zetten, dat ga ik nog doen maar veel verder gaat het ook niet bij mij.
En die heks, wel die zag ik wel graag en heb ik dan ook aangekocht, om nu het huis te versieren, neen, dat doe ik nooit, heel zeker niet.  'k Hou niet van die sfeer die er omheen hangt, en ja, het kan leuk zijn om op verrassingstocht te gaan of een wandeling te doen tijdens de nacht en wat te griezelen, heel aangenaam als je jong bent maar voor mij, neen, het hoeft echt niet !

Hoe is dat eigenlijk ontstaan, het is natuurlijk weer maar eens overgewaaid uit Amerika, eens kijken wat Wikipedia erover vertelt :

Halloween is een feestdag die traditioneel vooral in Ierland, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Canada gevierd wordt. Inmiddels wordt het feest ook steeds populairder in NederlandBelgiĆ« en andere Europese landen.
Op 31 oktober verkleden kinderen zich en bellen of kloppen als het donker wordt aan bij huizen in de buurt die versierd zijn met pompoenen en lichtjes en roepen trick or treat, waarbij de keuze wordt gegeven tussen slachtoffer van een plagerijtje worden (trick) of iets lekkers (treat, meestal snoep) geven. De bewoners geven de kinderen dan snoepjes. Jonge volwassenen gaan soms naar halloweenfeesten.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!