Maandag, een nieuwe week begint maar ook tegelijk een nieuw schooljaar voor de kinderen !


Vandaag is  het én de eerste schooldag voor de kinderen die reeds schoolplichtig zijn, het is tevens de eerste dag van het schooljaar en ook de tweede dag van deze maand, ja en een nieuwe week is weeral begonnen en het weer lijkt mee te willen werken, het is warm, drukkend eigenlijk maar dat geeft niet, als we maar geen zwaar onweer krijgen en het moeten bekopen.  Want dat lijkt me nu niet zo fijn te zijn op die eerste dagen van alles en nog wat.  Och, ik zou het nog vergeten, ook vorige week begon de kermis in Leuven, allemaal zo van die dingen die je daardoor ook goed zal kunnen onthouden, nog iets, de brug over de Dijle in Werchter is weer helemaal open, of zou toch zo moeten zijn, ik zeg maar wat ik hier en daar las tussendoor.  En ja hoor, ook Werchter hoort bij de gemeente Rotselaar, net zoals nog een aantal andere dorpen toen die zijn toegevoegd, ach, dat is meer voor de mensen van deze streek natuurlijk maar het is wel interessant om te weten.

Nogal een intro voor vandaag, de dag is al bijna voorbij maar geen nood, er komen nog wel een aantal uren voordat die volledig voorbij is, we zijn immers nog maar rond vier uur wanneer ik dit hier neerzet, wanneer het klaar zal zijn kan het al wel iets later worden maar geen nood, dat geeft ook niet want je kan het allemaal lezen wat ik in gedachten had.

Vandaag was voor mezelf een dag van beginnen te wassen, het was niet zoveel als anders want ik had alleen nog wat matjes van in de badkamer, samen met nog wat badhanddoeken en kleine handdoekjes te wassen, maar dat moet ook ooit eens gedaan worden.  Meestal wacht ik daar minstens een volle week of zelfs nog wat langer mee eer ik eraan begin, nu had ik toch zin om eraan te beginnen en je kan beter maar verder doen, er liggen nog wat fijne zaken te wassen maar dat zal in de komende dagen ook nog wel gedaan worden, wat lingerie en zo en daarna zijn we weeral rond.  Met dit warme weer trek je al iets meer van kledij aan, ik bedoel dat je al meer eens wisselt van kledij en dan beland die natuurlijk ook in de linnenbak, daardoor is die vaak snel gevuld, al is die van mij niet zo groot maar toch groot genoeg voor die handdoeken in te duwen nadat ze weer droog zijn geworden.  Ik had alleen nog een paar andere handdoeken vergeten maar die ben ik uiteindelijk toch ook nog snel erbij gaan doen in de wasmachine.

Op de middag heb ik mijn broodje gegeten dat ik de vorige dag had meegebracht, het was lekker krokant want ik had het opgebakken in de oven.  Dat doe ik tussendoor ook wel eens en dat vind ik dan weer lekker, ook al zijn ze niet dagvers, een dag oud kan op die manier ook nog.  Alleen hoef ik nog maar sla te kuisen tegen dat ik mijn avondmaal ga nuttigen, al zal het een eenvoudige maaltijd worden, gewoon gebakken zalmforel en sla, misschien nog een tomaatje erbij en dan is het smullen, tenminste als er nog voldoende koude aardappelstukjes liggen in mijn kommetje ?!  We zien wel, met weinig aardappel kunnen we ook verder, er is nog brood om dat aan te vullen mocht het niet meer voldoende zijn.  En morgen koken we dan weeral opnieuw aardappelen en misschien wat boontjes erbij en dan kan het ook lekker worden, met een tomaat in stukjes, ik krijg er al honger van maar het is daarvoor nog wat te vroeg.

En verder niet veel te vertellen, hier waren het in het weekend, op zaterdag, ook wijnfeesten in Wezemaal, dat is ieder jaar op het einde van de vakantie, of het einde van de maand augustus zoals je wil.  Of het nog heel wat betekent ik weet het zo niet maar ik ga er niet naartoe, ik doe dat niet graag, gewoon omdat ik alleen ben, al ken ik er wel volk die daar rond lopen maar ik doe het niet graag om zo alleen te zijn in een massa mensen, al weet ik niet of er vele mensen waren, ik ben er in geen jaren nog naartoe geweest.  Vroeger kwamen we al eens naar hier om wat anders te zien dan onze eigen omgeving, toen woonden we nog in Kessel-lo.  Zo had ik ook een aantal van die wijnglazen die ieder jaar werden aangeboden om uit te drinken, ieder jaar met een andere kleur van opdruk en zo kan je er heel wat verzamelen in de loop van al die jaren dat de feesten bestonden en nog bestaan.

Ik lees wel over al die dingen, wat er wordt geschreven in de kranten en allerlei andere magazines en dergelijke maar veel meer ook niet, je weet graag dat het er is maar veel verder gaat mijn interesse niet, al drink ik wel graag een wijntje maar niet zo op die warme dagen en die waren de laatste dagen allemaal vrij warm uitgevallen, ik hoop maar dat we geen zware warmteonweders gaan krijgen want dat zit er wel een beetje in naar mijn gevoel.

Veel ander nieuws is er niet, we zien wel wat de volgende dagen ons zullen brengen, ik ga proberen alles zo goed als mogelijk eerst een poetsbeurt te geven, het hoeft niet allemaal op dezelfde dag te worden uitgevoerd maar ik wil eens schoon schip maken met het stof en de kleine ongerechtigheden die zich op de vloer bevinden !  Maar dat is nog toekomstmuziek, we zien wel wanneer we daaraan beginnen !

Nog een heel fijne nieuwe week wens ik iedereen toe en maak er ook voor jezelf het beste van want je weet het dat je nooit een seconde mag laten voorbij gaan zonder ervan gebruik te hebben gemaakt, die tijd die je verliest komt nooit meer terug, vergeet dat niet !!!  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!