Dinsdag, een dag met regenvlagen en wat zon tussendoor ?!


Ook al is de dinsdag reeds voor een deel voorbij, ik wens iedereen toch nog een mooi verloop van deze dag toe, als ik zie dat het al 16u voorbij is, dan wil dat zeggen dat ik tot nu toe met andere dingen bezig ben geweest dan met mijn blog !

Ja, de week zal weeral snel voorbij zijn als alles zo druk blijft zijn en dat niet alleen, op zaterdag gaat onze kleindochter trouwen, ook al woont het paar met twee kinderen en reeds tien jaren samenwonen in dezelfde woning, een fijne familie wordt weer wat hechter, ook al zijn ze steeds een mooi koppel geweest voor zover ik er kan over oordelen.  En Maaike is mijn petekind, ik voel dat toch wat anders aan, ook mijn eerste kleinkind en tegelijk de moeder van mijn twee achterkleinkinderen !

Ach, een mens is soms met zoveel tegelijk bezig, gisteren had ik zo een akelig gevoel over mij, ik voelde mijn buik zo opgezwollen en ik paste mijn kledij voor de gelegenheid, die kon ik echt niet meer verdragen op mijn middel.  Ja ik was misschien weer iets bijgekomen maar toen ik dit kocht, nog maar een paar maanden geleden eigenlijk, toen zat dat toch lekker, zou ik dan nog naar wat anders moeten zoeken in mijn kast of wat moet ik ermee doen ?  Allemaal vragen die ik me stelde, ik zag de laatste dagen overal problemen eigenlijk, zaken die waren goed gekomen door de loop van de weken en zulke dingen meer.  

Ik zat blijkbaar over alles weer wat te piekeren, ik vergat dit en vergat weeral dat, ook een afspraak vergat ik, maar dat kwam eerder doordat mijn ingewanden niet akkoord waren met wat ik had gegeten de dag ervoor dacht ik zo, daardoor zat ik ook in de morgen wat meer keren op het toilet maar dat is daarna toch weer terug goed gekomen, ach, als jij je maar even kon goed ontspannen met het ene of andere te doen of een wandeling te maken, of met bloemen bezig te zijn, dan zou alles sneller worden opgelost.  En blijft je niet met die muizenissen in je hoofd rond lopen !

Vandaag heb ik een paar stukken kledij gestreken, ik had gisteren ook mijn jeans op de juiste lengte omgeslagen, het was er dus eentje met een omslagje, ook in de zijnaad maar even vast gezet zodat ik die niet steeds weer op de juiste lengte moet zetten en zo vast strijken.  Dat had ik dus gisteren al gedaan maar ik moest die broek nog strijken, niet dat dit groot nodig was maar ik wou dat doen om te zien hoe ze er daarna uit zag, mooi toch en een goed gevoel als je die aan hebt en dat is wat telt !
Daarna heb ik ook de andere broek, die ik met de trouw van de kleindochter wil dragen, ook nog wat uitgestreken, ik had ze maar gewassen en zo laten drogen aan een hanger en daarna de kleerkast in.  Ook daar heb ik een knoop wat vaster gezet op de plaats waar die hoorde, ik vond dat die wat raar stond vast genaaid en omdat ik die iets verder gezet heb, had ik iets meer ruimte om mijn lende en dat droeg dus ook bij aan dat goede gevoel, raar toch, de ene dag kan je die broek niet verdragen en de andere dag zit die als gegoten, ik hoop dat dat gevoel niet meer weg gaat !!!

Zodoende heb ik toch al gezorgd dat alles er goed uit ziet om op zaterdag te dragen, ik hoop dat het weer ook nog wat meewil, dat het niet steeds zal regenen en ook nog even over blijven tot we allemaal zijn waar we willen zijn zonder nat te worden.  Want je mag wel met de wagen er naartoe rijden maar je moet ook nog wel eens uitstappen en een druppel regen is geen erg maar wanneer het begint te gieten, dan sta je daar en kan je nat worden, niet op zo'n dag als de trouwdag van de kleindochter en haar man !

Weeral wat zaakjes opgelost die anders toch maar voor problemen blijven zorgen, ik voelde me deze morgen al niet zo lekker, had hoofdpijn, al weet ik niet waarvan het afkomstig zou zijn maar ik denk dat ik wat sneller mijn leesbril zou moeten opzetten in de plaats van op de computer snel wat te willen lezen voordat je gaat eten in de morgen !  Toen ik mijn bril opzette ging dat nare gevoel wat meer weg, het werd minder maar ging niet voorbij.  Daarom wat later toch een pijnstiller ingenomen en toen beterde het.  Ik heb dan iets licht gegeten op de middag, maar een paar stukjes stokbrood met wat beleg, daarna voelde ik me iets beter maar in mijn hoofd zat nog alles niet zo goed als ik wel zou willen.

Door in de namiddag dan nog wat te zitten naaien aan het ene en het andere, leek het toch beter te worden maar ik voel nog altijd dat er iets is geweest, voorzichtig zijn en misschien eens vroeger slapen gaan, al haalt dat bij mij niet veel uit, ik was gisteren op tijd in bed en ben daarna drie keren terug opgestaan en ben wat in de zetel gaan zitten, de ene keer zat mijn neus dicht toen ik in bed kwam, de andere keer wou ik beginnen woelen en dat is ook niet goed en de derde keer ben ik dus weer in de living gaan zitten.

En nu denk ik eraan dat ik ook nog wat afval hier heb klaar staan om naar de gft-bak te doen, dat zou ik beter maar snel doen want anders zou het kunnen gaan ruiken en dat is niet altijd aangenaam !  Dus ja, ook dat weeral vergeten maar ik ben daar nog niet meer geweest omdat  ik met die broek en met andere kleine spullen bezig was, ook wat strijken, al ligt er nog wel een wasmand waar een aantal zomerspullen in liggen die ook willen gestreken worden, daar had ik eerder geen tijd voor omdat ik vorige week ook nog alles heb gepoetst.  Ach ja, ik wou nog eens met een natte vezeldoek over alles heen gaan, nu regent het tussendoor toch en is er niet zoveel fijn stof in de lucht !

Zo zal ik morgen mijn dag ook nog wel door krijgen, sorry dat ik hier niet vaak iets heb gezet maar de ene keer was ik met dit bezig en de andere keer weer met iets anders en de die muizenissen wilden ook maar niet weg gaan, werken is er goed voor, dat weet ik zeker, dus ja, op woensdag zullen er weer andere dingen worden gedaan, we zien wel, winkelen moet ik ook nog wel eens doen, er ontbrak hier en daar nog wel iets en uiteindelijk heb ik toch weer een volle boodschappentas op wieltjes als ik naar huis terug kom, zo gaat dat dan !

Geniet nog van de mooie uren die er komen want de avond is nog niet begonnen, al komt dat tegenwoordig ook weeral sneller dan voordien, zeker als het zo'n regenweer is of onweerachtig als voorheen.  Groetjes.



 



 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!