Vrijdag, een brugdag voor velen, de feestdag is reeds voorbij !



Het is nog maar woensdag wanneer ik dit hier neerzet, ik wil ook wel eens even van het weekend genieten maar ik had ondertussen al zoveel gedaan hier in huis dat ik dit ook wel weer eens wil neer zetten op mijn blog !

Vandaag, dus we zijn nog maar woensdag, heb ik heel wat werk verzet, ik heb mezelf overtroffen met alles en nog wat maar dat wil nu wel zeggen dat ik in het weekend vermoedelijk wel tijd heb voor mezelf en verder niet veel meer moet doen aan eten maken en dergelijke dingen meer.  In de voormiddag heb ik dus aardappels geschild en in kleine stukken gesneden zodat je die gemakkelijk kan bakken achteraf, ze werden dus eerst wel gekookt en daarna wou ik toch nog enkele zaken in mijn koelkast op een andere plaats zetten, ik vond dat het geheel niet overzichtelijk genoeg was en opeens trof ik er nog een pakje boontjes aan.  Dat dacht ik eerder op de week ook al klaar te maken maar vond het niet zo dadelijk en gaf het dus op, kookte bloemkool, een halve die nog in de diepvries lag te wachten om verbruikt te worden, en dacht niet verder meer na met het idee in mijn hoofd, dat ik die boontjes al wel zou klaar gemaakt hebben, tenminste toch gekookt en opgegeten.  Maar ja, niks was dus minder waar en ik besloot zo vlak voor de middag die boontjes ook nog te koken, eerst wat wassen en dan de staartjes eraf en de steeltjes en al snel waren ze gekookt en stonden af te koelen in de frigo.

Op de middag stond mijn eten dan ook vrij snel klaar, ik at wel eerst die bloemkool nog op en had erbij een stuk zalmforel gebakken in de pan.  Dat ik het me liet smaken hoef ik niet te vertellen zeker, ik plofte daarna dan ook weer snel in de zetel en keek naar het nieuws dat toen pas was begonnen.  Meestal neem ik op de middag ook nog even wat rust, ik probeer om tegen 14u toch weer met iets anders bezig te zijn maar ik bleef wel nog even zitten, al snel stond ik terug recht uit de zetel want mijn handen begonnen te jeuken, ik zou nog snel met de steelstofzuiger door de kamers en de living hier gaan zodat ik daarna ook nog wel even snel met water doorheen al die ruimtes zou kunnen gaan.

Het duurde dan ook niet zo lang meer eer ik mijn emmer met sopje klaar zette en mijn steel met een doek eraan ernaast plaatste om eraan te beginnen.  Ik heb niet alles zo secuur behandeld als andere keren maar ik ben overal toch geweest met dat sopje en het rook erna ook weer heel lekker en dat is iets wat ik wil hebben, maar ik hield wel de keukenraam vierkant open zodat alles snel weer kon weg trekken, en het ook snel opdroogde, al had ik wel wat water verbruikt, misschien wel iets meer dan anders.

En toen pas ben ik weer terug in de zetel beland, maar daarna komt al snel het moment dat je weer iets wil gaan eten, je maag blijkt dan wat minder vol te zitten dan je eerder dacht en ik begon maar mijn broodje te bakken, ach ja, dat doet me er ook nog aan denken dat ik in de voormiddag nog een gehaktbroodje heb ingepakt voor de diepvriezer, dat had ik al een dag eerder gebakken, toen was het nochtans nog steeds zo warm maar ik ben toch ook weer bezig geweest !  Nadat ik dus mijn broodje in de oven had gezet, niet lang, gewoon om weer een krokante korst te krijgen en ervan te kunnen smullen met wat resten, want die zitten er ook nog in, ik at gewoon een zwarte pens die ik iets eerder in het weekend had gebakken, samen met wat compote en dan heb je ook lekker gegeten, tenminste als je die zwarte pens ziet zitten, sommige mensen vinden die wat te zwaar maar ik lust ze wel, als ze goed gebakken zijn tenminste.

Ik dacht tegen de avond aan me nog te gaan douchen omdat ik zoveel had gezweet maar ik heb dat achterwege gelaten, ben gewoon eens onder de waterstraal gaan staan en dat bracht me voldoende verkoeling om de avond tegemoet te gaan.  Op donderdag morgen heb ik dan mijn weldoende douche genomen en mijn haren gewassen en daarna weer in de plooi gelegd zodat ik het komende weekend ook weer fris kan tegemoet zien.

Zo hoef ik hier ook alleen nog maar wat boekjes op te ruimen en verder hier of daar nog wel eens wat stof weg te helpen maar veel ben ik niet meer zinnens, als het mooi weer is wil ik er ook wel van genieten en dat ga ik doen ook.

Nog een fijn weekend voor iedereen, geniet van het zachte weer en maak er nog fijne dagen van.  Groetjes.




 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!