Vrijdag, de week is weeral bijna voorbij, leve het weekend !!!


 



Eindelijk heb ik nog eens wat tijd om hier wat te zetten, ik was het al wel eens vergeten ook maar nu maak ik er eindelijk gebruik van om hier wat neer te zetten.  Ook al schijnt buiten de zon zo mooi, ik zit hier aan de computer maar heb wel mijn verticale lamellen zo goed als dicht gedaan zodat  ik alleen van binnen uit de zon nog kan zien schijnen, ze kan niet meer naar binnen kijken en alles opwarmen maar daar ben ik niet kwaad om.  Zo kan ik hier rustig zitten aan het raam zonder dat ik te veel kan gestoord worden door de zonnestralen, ja ik kan ze beter missen wanneer ik hier zo rustig bezig ben.

Ook al zie ik de zon in de morgen graag schijnen maar op donderdag ging ik om 10 u naar het Gouden Kruispunt in Tielt-Winge om nog wat kleinigheden aan te kopen, al weet ik niet zo goed of ik wel alles hier heb om rustig verder te doen !

Ik weet niet of ik het goed heb maar ik meen dat ik nog niet veel hierover heb gesproken, ik ben ook wel wat in gewicht bij gekomen en had niet meer zoveel kledij om gerust mee verder te doen, ik zat weeral bepaalde stukken steeds maar weer te wassen en te zorgen dat ze weer klaar waren om te dragen, daarom wou ik daar wel verandering in brengen en wat nieuwe spullen aan te kopen.  Ik had ook in mijn kasten wat plaats gemaakt, ja, voor de goede orde moet je er ook nog plaats voor hebben om het te hangen of te leggen, dus als het zo warm was op het midden van de dag, was ik in mijn kasten bezig gegaan en had er een hoop oudere spullen uitgehaald, een aantal was zo goed als versleten, anderen zaten niet meer zo lekker om mijn lichaam, mochten een maatje groter zijn maar ja, dat gaat ook niet vanzelf, daarom op donderdag die uitstap.  Eerst en vooral wou ik shorts hebben, niks speciaal, iets wat ik gemakkelijk iedere dag kan dragen, ik trek meestal wel iets anders aan wanneer ik ga winkelen, niks speciaal maar geen short, dus ja, als ze me pasten was het goed voor mij, dan zou ik er wel mee verder doen zoals ik bezig ben.

In de voorbereiding van die winkelpartij had ik al een paar berichten gestuurd naar de ene en andere winkel maar ik kreeg er nooit een rechtstreeks antwoord op, vroeg dat nu te veel moeite om eens te zien of er nog van die spullen in huis waren of zo, ik weet het niet en gaf het dan ook na een tijdje weeral op.  Maar op donderdag waren we dus weg en we zochten hier en daar nog wat andere spullen ook, zoals een jeans voor mezelf, geen goed aanpassend model maar wel eentje waarbij mijn benen er luchtig in zitten, wat dus niet te vast aan die onderbenen vast zat en wat ik ook mooi vond staan.  Dat vond ik vrij snel en ik had eerder al eens een bloes gezien die me wel aan stond, die paste mooi bij deze jeans, die zou ik toch pas gaan dragen wanneer het wat frisser weer was geworden.  Pas op, ik roep niet op kouder weer, neen, dat hoeft nu echt niet maar die hitte van dagen met meer dan 30° kan ik wel goed missen en hou me dan ook de hele dag binnen bezig met poetsen als het moet of met andere dingen !

We gingen de rij af en ik vond hier en daar nog wel iets wat me passend leek, ik nam het mee naar huis.  Ondertussen ben ik al een tijdje weer terug thuis, het was rond 15u dat we hier terug stonden, en ik begon al snel aan mijn spullen, met die etiketten eruit te halen, ik kan namelijk die etiketten erin niet verdragen, op hier en daar eentje die ergens in een naad is bevestigd na !  Ik krijg daar een nare huiduitslag van en ik probeer dat zodoende maar te voorkomen, alles eruit en soms is dat jammer maar het is nu eenmaal zo, wie een stuk van mijn kledij wil passen moet dat erbij nemen !

Dat daar een tijdje werk in kruipt kan je wel begrijpen, het is immers niet alleen het etiket in de hals dat eruit moet maar ook alle andere die meestal in een zijnaad zijn ingenaaid,  het is een secuur werkje en je hebt er ook spullen voor nodig die de stoffen niet kunnen kwetsen want een draad kan er al snel worden uitgetrokken van die fijne stofjes !  En dat blijf je voor altijd mee sleuren als je dat aantrekt en dan weet je zelf : dat heb ik toen niet echt goed gedaan !!!

Ondertussen dat ik dat hier neerzet zijn een aantal stuks reeds mooi gewassen en opgehangen aan mijn droogrek dat in die ene kamer staat om te drogen !  De donkere stukken zijn nu deels al aan het wassen en als laatste zal die jeans komen maar dan is ook alles maar alles gewassen wat ik nieuw heb aangekocht en kan ik rustig plaats nemen in mijn zetel.

Maar voor we zover zijn ga ik toch eerst nog meloen met ham eten, een lichte maaltijd zal ook wel smaken, fruit eet ik niet zo graag bij mijn vlees of wat dan ook maar wel als broodmaaltijd eet ik dat wel eens graag zo tussendoor maar dan moet het wel zomer zijn en warm en zonnig buiten !

Nadat alles is gewassen wacht me nog een fikse strijkbeurt bij dit alles en nadien zullen we zien hoe alles zit en wat er echt mooi is of maar zozo, maar dragen zal ik ze zeker, eens ik weer terug in mijn kleren kan, moet ik zorgen dat ze ook hun geld waard zijn en kan ik ze beter maar dragen ook, wat in de kasten hangt, daar heb je geen genot van maar wat ik wel doe is tijdig alles eens wisselen met nieuwe spullen, net zoals ik vandaag weer heb gedaan, al heb ik maar alles aangevuld wat niet meer passend was bij mijn figuur, ik wou dan nog die shorts ook hebben om thuis te dragen en uiteindelijk vond ik er nog 2 hangend in de kast !  Dat wist ik dus niet meer maar ik hoop nu dat ze nog wel degelijk passen ook zodat ik ze tussendoor ook nog wel eens kan dragen, dat ga ik vandaag niet meer controleren maar wel wachten tot morgen om dat in de voormiddag te doen, ik hoop dat ik geluk heb ermee want het waren echt wel steeds mijn favorieten, we zien wel wat morgen brengt !!!

Nog een heel fijne vrijdag, ik hoor dat het iets meer bewolkt gaat worden maar we zien wel, in ieder geval wil ik er een mooie dag van maken en als het eenmaal kan wil ik ook hier nog wat gaan winkelen om mijn voorraad aan te vullen, maar we zien wel wat de dag ons zal brengen.
Geniet nog van alles wat je maar kan van genieten en maak er een fijn einde van de week van, nog een fijn weekend, hou je gezond en drink vooral voldoende water !!!  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!