Maandag en heetste dag van het jaar ?!


 Alhoewel we de laatste dagen ook wel mooi weer hadden, was het deze morgen nog lekker fris toen ik op stond en mijn raam in het keukengedeelte ging open zetten, je voelde de frisse lucht zo naar binnen sluipen en alles wat opfrissen, ik ben terug op bed gaan liggen en ook weer even ingeslapen, wat me heeft deugd gedaan.  

Want we krijgen een superwarme dag vandaag, tot hoever de thermometer zal gaan weet ik niet maar ik hoop dat die het blijft uithouden want tegen een warme muur waar hij hangt, kan dat product dat erin zit om de hoogte van de temperatuur aan te geven, het wel eens begeven en knallen zodat die stuk springt zonder dat er iemand aan komt, het moet niet zo gebeuren hoor maar ik wil het liever voorkomen als dat even kan !

Toch weer een verademing dat we niet de ganse dag hoeven te kijken naar beelden op tv van de sporters en atleten allerhande tijdens de Spelen, het was mooi maar echt langer hoeft dat van mijn niet te blijven duren, we waren in de voorbije maanden echt wel meer dan voorzien van allerhande sporten zoals de Ronde die er was en kampioenschappen bij het voetbal, nu dan de Spelen en ja, meer dan voldoende voor elke liefhebben of niet liefhebber, ik kan er naar kijken maar hoef geen overdaad aan sport want soms is te veel wel wat te veel van het goede ook !  

Maar ik kan er wel naar kijken, ook naar de andere reeds genoemde sporten, ik heb zelfs naar het roeien gekeken bij momenten, ik vond het omwille van het water misschien, ook verkoelend en ik was verbaasd dat we toch ook daarvoor onze atleten hadden, al hoor je daar niet altijd wat over.  Het is immers zo dat een bepaald aantal atleten niet zo hoog op de ladder staan aangeschreven om uit te zenden als dat al op een programma staat.  Maar ik vond het toen echt wel mooi om naar te kijken, ik stond verstomd van mezelf maar ik weet ook wel mensen naar waarde te schatten die proberen een goede plek te verkrijgen met hun kracht, want voor dat roeien is zowel kracht al speciale opleiding nodig, ik zou er niet moeten aan beginnen met mijn handen en armen die niet altijd willen doen wat ik zou willen doen !!!

En voor vandaag ga ik me ook rustig bezig houden, in de voormiddag mijn bloemen van water voorzien, zo kunnen ze hopelijk de warmte goed verdragen en weten ze er niet van, morgen komt nog een dag dat het warm zal zijn, dus ja, nu toch mijn voorzorgen genomen.

Wat ik ga doen, geen idee, ik heb hier nog genoeg voorraad aan puzzels klaar liggen, heb nog wat ondergoed op te vouwen en weg te leggen, wat orde scheppen in mijn "dressing" en als het even kan in de komende dagen ook een paar stukken proberen te strijken in de morgen !  Goede voornemens allemaal maar de vraag is of ik ze ook wel ga uitgevoerd krijgen in deze week of wordt het weer naar een andere week verschoven, we zien wel hoever we geraken met er nu even wat orde in te scheppen, daarna lukt de rest ook wel !

En verder kan ik iedereen aanraden om veel te drinken, water dan dus wel te verstaan, of iets wat je lekker vind, kan iets met een smaakje zijn ook maar zeker geen alcohol, dat is niet zo goed als het warm weer is, dan geraakt je lichaam zeker niet voldoende afgekoeld en slaap je ook niet zo vast als je wel denkt !  Nog een fijne nieuwe week en geniet van de maandag, ook al zal dat voor velen binnen zijn in de koelte van hun woning, als dat al mogelijk is tenminste.  Groetjes.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!