Maandag, een nieuwe week en wat zal die ons weer brengen ?!


Ik hoop dat voor iedereen de start van deze nieuwe week ook mooi mag zijn of worden, want vandaag weten we het straks al wat het zal geweest zijn maar voor de andere dagen is het nog gissen wat het weeral zal worden, en niet alleen voor de volwassenen maar ook voor de kinderen !  Want die moeten weldra terug naar school gaan, ja, ook dat is weer iets anders, voor een aantal onder die kinderen misschien naar een nieuwe school gaan en voor de anderen die daar reeds mee bezig waren, misschien wel andere kinderen leren kennen en dan is het voor iedereen weer even aanpassen !  Maar dat gaat ook wel vlot verlopen, ik hoop het toch, ook voor de kleinsten onder ons want die hebben er vaak het meeste last van . . .

En verder kan ik nog vertellen dat we gisteren een fijne bbq hadden maar wel met regen . . . op het dak van de veranda, met in de verte een bliksem en donkere wolken, veel wind om ons heen en verder, met veel genoegen van alles wat geproefd, lekker gegeten, met mensen om ons heen die het goed met ons menen, vooral veel jongeren zoals onze kleinkinderen, de achterkleinkinderen en verder nog een aantal ouders en grootouders, onze eigen kinderen dan ook nog en ja, het was een gezellige boel.  Ik ben er graag bij, al kan ik er niet zoveel gaan doen, ik bedoel dan dat ik niet zoveel weet te vertellen als wel zou moeten zijn maar ja, dat heb ik wat aan mezelf te danken, gewoon omdat ik me in de laatste tijd dat het zo warm was, wat afzijdig heb gehouden omdat ik niet veel naar buiten kom.  Te voet alles doen is steeds wat ik doe maar dan geraak je ook niet zover en mijn leeftijd laat het niet meer toe om verre uitstappen te doen, niet dat ik ziek ben of zo maar dat heb ik er niet meer voor over.

Toen ik thuis was aangekomen, heb ik nog wat naar tv gekeken, het was bijna middernacht toen ik zin had om naar bed te trekken, het was een fijne dag geweest maar ik heb tegenwoordig meer tijd nodig om weer terug op mijn plooi te komen, al dat gepraat en vertellen van hier en daar, dat blijft dan maar in mijn hoofd rond woelen, ik moet weer terug rustig zijn en me goed voelen in mijn vel eer ik naar bed kan trekken om te gaan slapen.  Eigenlijk heb ik dat steeds wel een beetje gehad, als ik ergens tussen volk had gezeten moest ik weer mijn geest tot rust laten komen voordat ik kon naar bed gaan, eender hoe laat het ook was, ik kon niet rustig me neerleggen, neen, ik bleef dan maar woelen en dat is ook niet zo goed, je kan dan beter wat langer op blijven en de dag erna uitslapen.  Dat is voor niemand een probleem, ik moet er voor niks meer uit, ik doe dan ook mijn eigen zin, al kunnen anderen daar misschien een ander idee over hebben, ik doe het op mijn manier en ik voel me daar goed bij !!!

En op zondag heb ik me rustig bezig gehouden met wat naar tv kijken in de namiddag, iets opgezet wat ik graag hoor, muziek, al weet ik niet meer welk programma het was, ik had het niet opgenomen maar als ik muziek kan opzetten dan doe ik het wel, ik hoor het graag en het doet mijn gemoed wat vrolijker worden zodat ik weer verder kan en tegelijk geniet van wat ik te horen krijg !  Voor de rest had ik na de middag nog wat gemberthee gedronken en ik viel daarna bijna in slaap maar ik ben weer wakker geworden en ben beginnen wat opzoeken op de computer, dat was ook weeral gedaan, ik maakte hier en daar nog wat aantekeningen, ging puzzelen in de weekendpagina's van mijn krant en genoot tegelijk van de muziek, meer hoeft dat voor mij niet te zijn !

Ik ga jullie nog een heel fijne maandag toewensen en geniet maar van je dag, het zijn tevens de laatste dagen van de grote vakantie voor de schoolkinderen, de ouderen genieten nog wel even van wat dagen meer maar ook voor die jongeren komt nog wel de tijd dat ze weer aan het leren moeten gaan.  Maak van iedere dag een mooie dag en je kan jezelf niks meer verwijten dat er zou zijn misgelopen !  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!