Maandag, een nieuwe week en goed nieuws !!!

 


Een nieuwe week en goed nieuws, ja, ook zo kan de dag beginnen !!!

Maar eerst het goede nieuws, daar zijn we nu wel even aan toe, het mag ook iedere dag goed nieuws zijn maar onze kleindochter heeft samen met haar, tot nu toe verloofde, besloten dat ze op 14 september gaan trouwen, wil dat dan lukken dat onze eigen dochter ook net op die dag is gehuwd maar dan wel al meer dan 20 jaren geleden !  Een heuglijke dag in een familie en de eerste van de kleinkinderen die zich gaat vastleggen met een soort van vast contract, het is wel cru gezegd maar zo is het nu ook eenmaal, het is wettig en zo is alles van erfopvolging en dergelijke dingen geregeld op de beste manier.  Dan hoeft niemand zich nog zorgen te maken over de toekomst, al weten we zelf nooit wat die zal brengen maar een mens kan wat geruster slapen dan anders !  Al hoeven wij ons hoofd daar niet over te breken, het zal een fijne dag worden, dat staat vast.

Zelf wil ik nog wel eens nakijken wat ik allemaal kan dragen op die dag, ik denk gewoon dat ik mijn lichte lange broek ga dragen en daarbij een bloesje van de nieuwe spullen die ik dit jaar reeds heb gekocht, gewoon omdat ik me niet goed meer voelde met de andere die ik eerder had, die draag ik nu dagelijks maar ook daar komt ooit wel eens een einde aan als de zomer voorbij is.  We hopen nu natuurlijk allemaal op een mooie zaterdag en op wat zon als het even kan maar dat is in september nog echt best mogelijk, zie maar naar de feesten in Leuven op het begin van september, die hebben zowat elk jaar mooi weer, tenzij het al eens anders is geweest, al nemen die kermissen ook wel af en is er niet zoveel beloop meer op die dagen.  Het zijn wel dagen waarop er heel wat volk te vinden is in Leuven, zeker bij mooi weer, als het regent dan komen ze meestal niet met zovelen en dan is het soms een trieste bedoening, maar dat is het anders ook bij regenweer !!!

Ach mensen, opnieuw een trouwpartij in de familie, raar, het is lang geleden dat we nog zoiets meemaakten, nu is het dus ik alleen die moet opdraven als grootmoeder en overgrootmoeder van de kinderen Floor en Loua, mijn twee achterkleinkinderen !  Samen met Sander en Maaike zal me dat wel lukken, een gelukkig jong paar met twee gelukkige jonge kinderen, het kan niet mooier zijn !!!
En dan bedenk ik mij ook nog, waren ze niet bezig met uit te zoeken of een bepaalde woning geschikt voor hun is of niet, of komt het niet zo goed uit voor hun spaargeld dat dit net nu valt, ik weet het niet, daar werd niks over gezegd tot nu toe maar ik hoop dat ze ook de woning krijgen waar ze hun zinnen hebben op gezet, dat zou een fijne samenval van toestanden zijn die het gezinnetje kan meemaken, heerlijk toch !  Maar dat zijn mijn gedachten die nu zover gaan om daarover te beginnen, we zien wel, in ieder geval zal er nu snel moeten gewerkt worden om alles vlot te laten verlopen, laten we nu even alleen denken aan het trouwen zelf.  Want daar komt heel wat bij kijken als je ook een feest voor de naaste familie wil doen maar verder niet te veel geld wil uitgeven aan bijkomstige dingen.

In ieder geval gaat onze familie weer heel mooie dagen tegemoet, ik hoop op een mooie zonnige dag, aangenaam warm en dan tussenin nog mooie avonden zoals we de laatste tijd weer eens hebben gehad maar dat heeft ook wat voeten in de aarde gehad eer het zover was, voordien moesten we een hele tijd met regen handelen en dat is niet zo aangenaam voor de meeste mensen, zelfs onze algemene toestand begon er soms onder te lijden, al heb ik niet zoveel last ervan gehad maar ik heb me toch wel even in mijn huisje terug getrokken toen ik twee maal ziek ben geweest in de eerste helft van het jaar.

Wanneer je zulke berichten binnen krijgt zoals : wil je 14 september reserveren ?! dan gaat je hartje zelf wat sneller slaan en begin je aan allerlei dingen te denken, waar nu niet aan gedacht wordt, ach, het is fijn om dit weer eens mee te maken, al zijn er nog kleinkinderen die bijna die leeftijd hebben dat er al eens getrouwd wordt.  Sarah is ondertussen ook gaan samen wonen in haar eigen woning met haar vriend, Jasper is de jongste en nog maar pas 20 geworden, dus die heeft nog wel even langer tijd maar toch kan het allemaal, al hoeven ze daarom voor mijn niet te trouwen maar het is voor alles de beste regeling, ook als er kinderen zijn of er gaan komen, dan is alles wettelijk geregeld en moet je daar niet meer zitten aan denken om dit nog te doen of dat om uw kinderen alles te laten erven wanneer je er ooit niet meer bent, voorzichtig zijn met zulke dingen is steeds goed en voorkomen is beter dan genezen dus ja, het is voor veel zaken een goede regeling, ook al kost het telkens wat geld maar je maakt er toch zelf van wat je wil en doet het hoe je het wilt, dat is telkens de keuze die je hebt en waar je moet rekening mee houden.

Och, deze weken zullen voor een aantal mensen nu weer heel druk worden om alles geregeld te krijgen en om hier en daar te gaan kijken en beslissen, er komt heel wat bij een trouw kijken maar uiteindelijk maak je er zelf iets van en dat doe je op je eigen manier.  We zien wel wat het zal worden maar in ieder geval is er weer iets om naar uit te kijken !!!  Zulke dingen doen goed aan je eigen hartje, het is net of je herleeft weer die tijd van vroeger, al ben ik nu alleen, ik denk alleen nog aan die heerlijke gevoelens die je toen had dat alles ging gebeuren, ach ik was 21 toen ik trouwde, ik zou datzelfde jaar in oktober 22 worden, het waren mooie dagen en nachten en ik genoot ervan van alles om me heen . . . maar was ook blij dat die trouwdag zelf voorbij was want ik was ziek van in de morgen tot de late avond, wat niet zo fijn was maar ik kon het wel goed wegsteken.

Vandaag gaan we terug naar de orde van de dag, ik zal nog eens in de namiddag gaan winkelen denk ik zo, had immers vorig weekend iets vergeten om mee te brengen, als ik het niet opschrijf dan ontgaat het me vaak tegenwoordig !  Vis was ik vergeten en daar wil ik na de middag wel snel om gaan in een tas waarin dat goed wordt bewaard.  Nog wat anders misschien ook meebrengen, wat garnalen en een tomaat, lekker met sla en een boterham of zo, we zien wel !

Nog een heel fijne nieuwe week wens ik iedereen toe, geniet ervan, maak ook van je maandag een mooie dag en probeer wat zo te vangen als je op stap bent, lang hoeft dat niet te duren maar toch even ervan genieten en zalig niks doen, het mag ook !  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!