Dinsdag en nog een warme dag met misschien onweer ?!



De morgen begon al vrij vroeg, ik was al snel wakker, ook al was ik gisteren niet zo snel naar bed gegaan als eerst gedacht !  Ik was wel snel mijn bed in getrokken omdat ik uiteindelijk toch wel moe was maar ik kon niet slapen, dus ja, dan sta je maar terug een half uur of wat weer op een gaat zitten puzzelen in je boekjes tot de ogen er last van krijgen en je naar bed gaat . . . en vrij snel ook weer bent ingeslapen !  

Lang was de nacht niet echt want ik was al voor zessen wakker, maar ben pas opgestaan toen het al zeven uur voorbij was maar toen was ik echt wel klaar wakker en ben beginnen alles klaar te zetten om te ontbijten, al stond dat van de avond voordien meestal al wel klaar, soms moet ik er nog het ene of andere bij voegen wil ik echt kunnen gaan ontbijten, er ontbreekt hier en daar nog wel iets maar dat is dan ook geen grote moeite meer dat je moet doen voordat je kan gaan zitten aan tafel !

Al van in het weekend had ik een lijstje klaar liggen om te gaan winkelen, hier en daar voegde ik nog wat toe ook en dat bracht ik dan ook mee naar huis, en nog wel iets meer ook misschien, ja, dat ijs, in de smaken van mijn favorieten, dat kon niet meer ontbreken, ik wou er ook nog wel eens wat van eten op deze dag, straks krijg ik vermoedelijk mijn ruitenwasser over de vloer, zou die tijd hebben om wat te eten of lust die dat niet zo graag ?!  Ik wil die mensen een verkoeling geven op deze dag, ik heb ook nog cola in soorten staan en dan nog plat water in mijn koelkast, ze mogen kiezen wat en als ze het niet dadelijk leeg drinken dan mogen ze het meenemen ook voor onderweg, ik weet ook niet hoe lang ze nog werken op zulke warme dagen !

Al vrij vroeg was ik op pad gegaan om te winkelen, toen ik net buiten mijn voordeur zag dat de blauwe zakken nog niet waren opgehaald, dacht ik er ineens aan, och, die van mij staat ook nog niet buiten, wil ik die snel gaan halen en erbij leggen ?!  Maar er was iemand me voor geweest, ik had alles al klaar staan van in het weekend en nu was ik het toch wel echt vergeten, dat is iets wat ik anders nooit aan de hand heb maar op de dag dat het eens anders is dan anders, dan vergeet ik het.  Immers normaal komen ze hier op 15 augustus alles ophalen maar dat is een feestdag dus ja, die mannen werken dan ook niet en ik gun ze dat zeker wel, die dag werd dus wat vooruit geschoven naar dinsdag voor de goede orde, ze moeten ook nog op andere dagen hun gewone rondes kunnen afwerken, dit was dus een specialleke in de rij en ik had het gemist, gelukkig dat mijn buren alles zowat voor mekaar in het oog houden, bedankt buren dat jullie voor mijn vuilzak hebben gezorgd !!!

En zo eindigt een vrij drukke dag in de morgen misschien nog wel anders dan gedacht, ik hoop maar dat we geen zwaar onweer gaan krijgen, al krijg ik op mijn gsm te zien dat het tegen 18u en later wel eens zou kunnen gaan onweren, en je weet immers nooit hoe zwaar die kunnen zijn, hopelijk gaat dit alles aan ons voorbij en regent het gewoon de regendruppels die zich in de wolken boven ons hebben gevormd, een gezapige bui zodat alles weer eens is opgefrist, dat mag wel zijn en is welkom voor alles.
Ik heb al eens goed onze leibomen en hagen bekeken en ben bang dat ze zoals een paar jaren geleden weer zullen verdorren als er geen regen zou komen, dus ja, die is welkom al heeft het voor de mooie periode wel voldoende geregend, maar gieten is ook niet alles, ik kan wel een slang aansluiten op die van mij, wat er ligt tussen mijn haagplanten is een druppelleiding, maar of die voldoende water zal geven om alles tot in de bodem en aan de wortels van frisse drank te voorzien, dat durf ik te betwijfelen, die lava die tussen dat grit zit neemt alles op maar verdampt misschien wel meer dan we zelf denken !  

En ja, hier op mijn computer krijg ik nu te zien dat er echt heel veel pollen in de lucht rond zweven, ik weet het, ik ben daar ook heel gevoelig aan en het eerste dat ik in de morgen doe is mijn neus eens goed snuiten en dat helpt dan ook niet altijd zoals het zou moeten.  Daarna eens puffen en dat helpt dan wel weer maar dat is een medicijn dat ik ondertussen zo goed als voortdurend blijf nemen, immers hier is in onze omgeving telkens wel iets dat in bloei staat, zijn het geen veldbloemen zoals nu, dan zijn het wel de bomen die ook kleine bloempjes dragen zoals hazelaars en dergelijke, maar dat is de natuur, je kan er niet zonder en met heb je er tussendoor last van, zo vergaat het de mensen met een pollenallergie, waarvan ik ook deel uit maak dus !

Ach we mogen al blij zijn dat we nu buiten kunnen komen al ben ik nog altijd aan het uitzweten na mijn wandeling naar de apotheker en naar de Delhaize, ach ik ben ook water aan het drinken, dus wat ik nu op drink dat zweet ik daarna terug uit, ik voel het op mijn rug, dus ja, mijn nekharen zijn weeral nat tot zo goed als op de kruin van mijn hoofd, wat rust in de zetel zou me goed doen, al zou ik nog wel groenten moeten klaar maken om deze middag te eten. 

Pas daarna kan ik wat rust nemen tot iemand de ramen komt lappen, alles is al klaar, ik moet alleen nog mijn rolletjes naar omhoog doen en hij kan overal aan geraken, ook mijn tuintafel weer even verplaatst zodat hij goed zijn werk kan doen, al gaat dat hier vrij snel, er is immers op mijn terras meer dan plaats genoeg maar ik zet het meestal zo dat er niet te veel regen en eventueel hagel, met een onweer weet je immers nooit wat er uit de lucht valt, of kan vallen op al mijn planten en spullen allerhande die er staan, al zijn er dat niet zoveel !

Hou je vooral rustig bezig zodat je je niet te fel vermoeid in de namiddag, ik wens iedereen nog een fijne dinsdag toe en hopelijk doet het onweer niet te lelijk, ik zie dat er wel wat wind staat en daar hou ik nu wel meer van tegenwoordig, gewoon omdat die verkoeling met zich mee brengt maar nu is het eerder die warme zuiderse lucht die ons land naar binnen komt zodat de temperaturen niet echt snel gaan zakken.  Geniet nog van het mooie weer als je dat al kan en maak er fijne dagen van, maar overdoe je vooral niet en blijf rustig, vooral voldoende water drinken met die warmte en als je al zin hebt om te slapen, ik zou zeggen leg je hoofd neer en slaap waar je ook zit of ligt zoals in de relax, geniet van even verpozen en hou je gezond en drink vooral geen alcohol.  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!