Woensdag, vandaag iets minder warm dan gisteren, ik geloof het niet zo dadelijk, we zien wel !


Inderdaad, vandaag ook terug een zonnige dag maar of het zo warm gaat worden als gisteren, dat weet ik niet zo zeker, het lijkt me eerder dat er wat onweerachtige buien zouden kunnen komen in de loop van de dag.  Voor mijn part kunnen die best wachten tot tijdens de nacht en dan tegelijk alles een ferm begieten want anders moeten we dat zelf nog gaan doen !

Ja, ik bekijk eerder de praktische zaak van het geheel, onweer kan geen kwaad als er geen dwaze wind mee gemoeid is en niet alles word weg gezwierd door die dwaze windstoten die er tegelijk kunnen optreden.  Het is nu mooi weer, laat ons er ook eens van genieten, ook al moeten we met een paar graden minder tevreden zijn dan het eerst op maandag was, ach, een mens heeft het nooit zoals hij wil, en steeds maar klagen en zagen als het anders uitvalt dan eerst werd voorspeld !  Maar geen nood, we hebben nu mooi weer, geniet er dan ook maar van wanneer het er is, zelf hou ik me tegenwoordig liever binnen op bij zulke sterke zonnestralen en hoge temperaturen, is niks meer voor mij.  Ik ben bang om dan weer dadelijk zonnenuitslag te krijgen  op mijn benen en dat is geen pretje, alleen wanneer je dat dadelijk opmerkt en daarna zoveel als mogelijk uit de zon kan blijven, maar ja, wie let daar altijd op ?!

Ondertussen zou ik het toch al moeten weten maar ja, je vergeet het soms ook wel eens wanneer je aan het genieten bent en die benen al eens wat meer zon krijgen dan ze nodig hebben, daarom heb ik in de laatste jaren dat we op de Canarische eilanden waren, steeds met een lichte lange broek rond gelopen als we onderweg waren naar ergens met een bus of uitstap hier en daar.  Ik moest het wel doen wou ik niet steeds opmerkzaam worden gemaakt over wat er met mijn benen aan de gang was, ja, dan moet je dat altijd maar weer uitleggen aan de ene en de andere en dat vertik ik, het komt raar over als mensen dat niet kennen of niet weten wat het is, ik begrijp dat wel.

Maar geen nood, hier zal ik het niet zo snel krijgen, al heb ik ook al een paar kregen het gekregen terwijl ik een grote wandeling aan het doen was, gelukkig had ik toen lange kousen aan, geen sportkousen zoals er wordt gezegd maar wel van die wandelkousen, die kon ik toch nog een stuk hoger optrekken en dat bleek al heel wat te helpen toen op dat moment.  Later heb ik er niet zoveel meer bij stil gestaan omdat de wandelingen die ik hier maakt niet zo lang waren en zeker niet bij zoveel zonneschijn als we in de laatste dagen hebben of hebben gehad.

Dinsdagmorgen ben ik toch al snel naar de winkel geweest, ik kwam een buurvrouw tegen die naar de brievenbus was geweest en ik deed hier in het zonnetje een praatje met haar, over ditjes en datjes, over medebewoners ook al, mensen die hier niet meer waren en zo van de dingen allemaal.  En ik die vroeg wou gaan winkelen was er een beetje aan voor mijn moeite, ik stond daar alweer een tijdje maar al snel heb ik gezegd dat ik wil verder gaan om te winkelen omdat het straks echt wel te warm aan het worden was !  Dus was het nog geen tienen toen ik alweer thuis stond aan de voordeur, ik heb alles snel uitgepakt, in de koelkast en de diepvriezer gezet wat daar thuis hoorde, heb weer mijn keuken deur/raam open gezet zodat de nog vrij frisse lucht weer naar binnen kon, al bleef dat niet echt lang duren, ik moest al snel dat raam dicht houden omdat ik het binnen te fel deed opwarmen.

Ja, en zelfs met de airco op een lage stand, bleef het in de namiddag echt goed doenbaar binnen in mijn woning, op dit moment dat ik dit hier neerzet, op dinsdagavond dus, is de zon hier helemaal van mijn grondstuk verdwenen, ook de leibomen staan alleen nog met een paar kruinen in de zon, ga ik seffens eens zien of ik alles niet moet gaan gieten buiten van potten en bloemen, en daarna wil ik toch nog genieten van een fijne dinsdagavond, in de hoop dat het misschien morgen niet meer zo mooi zou kunnen zijn als er onweders worden verwacht, of is dat niet zo, ik weet niet of ik het heb gehoord of wat maar ik vrees dat die er wel eens zouden kunnen aan komen !

Ik hoop dat ook de woensdag een mooie dag wordt, ik ga niet veel uitvoeren, alleen wat eten klaar maken op de middag, al is een groot deel daarvan reeds klaar, aardappelen en boontjes werden reeds gekookt, er blijft alleen nog over om ze op te eten, ook nog een stuk varkensvlees dat ik mee heb gebakken op dinsdag, dus ja, ook dat is klaar, niks meer aan te doen, zo moet het dan maar verbruikt worden ook, in ieder geval heb ik er op dinsdag heel goed mee gegeten, al was het geen grote portie, het smaakte maar genoeg is genoeg, veel kan je op zulke warme dagen ook niet gaan eten, het is niet gezond en je kan nog beter wat drinken dan iets te veel te eten !!!

Nog een fijne woensdag wens ik iedereen toe, geniet van het mooie weer, doe wat je graag doet, maak iedere dag tot een mooie dag voor jezelf en de mensen waar je mee samen leeft.  Groetjes.




Reacties

  1. dag Chrisje , hier is het binnen blijven , maar dat is niet erg , ik kan het koel houden , want gisteren was het wel heel heet ! en ik ben verwend geweest , mijn vroegere poetsvrouwtje , is gekomen en heeft alle gordijnen afgehaald en gewassen ( dat deed ik dan ) en opgehangen , --want dat kan ik niet meer op een trapje staan , en dan heeft ze ook alles gepoetst , mijn andere hulp is een maand met vakantie ! ik heb ze goed betaald , want --- ik zou niet willen profiteren !
    jij bent ook zo , geloof ik
    dus --- een groet van een blije ani ! ook omdat jij me regelmatig blijft bezoeken Chrisje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!