Zaterdag, begint nu het warmere weer aan te komen . . . of niet ?!

 


Het is amper 10u in de voormiddag en ik heb al heel wat werk verzet : ik heb al mijn was van het beddengoed in de wasmachine gestoken, een deel ervan zit al in de droogkast en ja, voordien heb ik dan ook nog heel rustig van mijn ontbijt genoten !!!  Ik kwam in het warenhuis mijn kleindochter tegen, samen met haar dochter, mijn achterkleinkind Loua, dat was op het onverwacht want ik was vrij snel na mijn ontbijt naar de winkel gegaan om zeker nog van de rest van mijn dag te kunnen genieten !  

De voorbije dagen waren vrij druk bezet, ik heb ondertussen ook al een nieuwe "eetkamer", mijn nieuwe gebit werd gisteren op zijn plaats in mijn mond gezet, niet zonder slag of stoot natuurlijk want mijn heel bovenkaakgedeelte werd in slaap gedaan, kwestie dat de tandarts ook zijn werk rustig kan afwerken zonder te gestoord te worden door mij en ook voor mezelf was dat aangenamer dan dat je ergens pijn zou voelen van dat aanbrengen op de implantaten.  Moet ge weten dat ze je gebit er gewoon op vast vijzen, in de echte zin van het woord en dat je daar wel eens hoofdpijn zou kunnen van krijgen als er iemand daarmee in je mond bezig is.  

Ik heb alles vrij goed doorstaan, ik dacht zelf al van : straks toch maar een pijnstiller nemen maar de tandarts raadde mij dat ook sterk aan, zelfs er twee te nemen, eentje wanneer ik weer thuis was en tegen de avond aan nog eentje, dat heb ik dan ook wijselijk gedaan maar van slapen kwam er niet dadelijk iets in huis.  Ik was immers in de namiddag al twee/drie keren in slaap gevallen, nooit voor lang maar ik zat wel even te dutten tussendoor, dat wil zeggen dat je die slaap wel echt nodig hebt.

En eten, wel dat gaat vrij goed, al is het telkens toch weer even aanpassen, ik mocht me nu laten gaan aan pistolets en hardere dingen die met de tanden moeten vermalen geraken tot gruis, nootjes en dergelijke heb ik nog niet geprobeerd, daar was gisteren niet veel tijd voor want er vielen nog andere werkjes uit te voeren.  Ik had immers de dag voordien nog werklieden in huis die boven op het dak zonnepanelen hebben gezet en aangesloten op mijn installatie van de elektriciteit, ik hoop maar dat alles goed zit want ik vind dat die omvormer soms zoveel lawaai maakt, ik weet niet of dit normaal is want ik heb daar nog niks van vernomen van medebewoners maar ik wacht af, zal dat in de rest van het weekend wel eens beter in het oog houden, tenminste tussen de poetsbeurten door want er valt nog heel wat op te ruimen heb ik al gezien, overal is er veel stof gevallen met die boorgaten te maken, ach, ik vraag me af of ze dat overal zo gedaan hebben, veel goeds kan ik er niet van zeggen, veel lawaai en veel stof en nu heb ik nog veel op te kuisen ook, al heb ik in de berging al dadelijk alles afgestoft en de vloer gepoetst en daarna ben ik ook eens door dat keuken gedeelte gegaan met mijn poetslappen zodat ook daar weer wat meer is opgeruimd van al dat stof.  En toch zie je weer iedere keer iets liggen hier en daar, ja, alles heeft ervan, ook mijn brander van de verwarming, ik ging er eens overheen met mijn hand en ja hoor, ook daar kleefde heel wat stof, ik denk dat ik nog wel meer zal tegen komen hier en daar.

Daarom ga ik eerst alles afstoffen met een natte doek en daarna de vloer pas doen zodat ik hopelijk het grootste gedeelte toch zal weg krijgen, we zien wel in het weekend wat dit alles me heeft opgeleverd, laat nu de zon maar komen zodat ik ook weer wat kan genieten van wat die zonnepanelen kunnen opleveren.  Ondertussen is er toch weer eens alles proper gemaakt behalve op de plaatsen waar ik er niet aan geraak, dat is een spijtige zaak, maar ja, het is nu zo, ook dat geraakt daar wel eens weg maar het blijft toch een doorn in mijn oog, ik zie het iedere dag waar er nog wat ligt en waar je niet aan geraakt.  Misschien ligt er nog wel iets onder mijn wasmachine maar die kan ik alleen niet verplaatsen en ja, die moeite ga ik nu niet doen terwijl ik daar al een deftige beurt heb gepoetst met natte doeken en dergelijke.

Ooit komt er wel een tijd dat je dat niet meer gaat opmerken en daar reken ik nu op terwijl er warmer weer wordt voorspeld voor de komende week, op hoop van zegen . . . en dan zitten we weer wat meer buiten en genieten van de natuur, maken misschien weer eens een deugddoende wandeling, en daarna zien we weer verder en denken niet meer aan de voorbije dagen !  Zo zou het moeten zijn maar of het zo zal verlopen, geen idee, we maken er toch het beste van.

Mijn dag is in ieder geval goed begonnen, ik kan straks in de puzzelkrant beginnen zoeken naar antwoorden en hopelijk blijft het nog wat droger dan er eerst werd voorspeld.  In ieder geval heb ik mijn boodschappen al gedaan, 'k heb mijn kleindochter en achterkleindochter al gezien en gesproken, ze kent me maar al te goed !  Ik hoop dat ook zij een mooi weekend mogen hebben en genieten van alles wat ze graag doen en vooral gelukkig zijn.  Voor de kleinzoon, de jongste van de kleinkinderen, ook al 20 jaar geworden, is de examenperiode voor bij, nu nog wachten wat dat allemaal heeft opgebracht en dan vooral genieten.  Fier als een gieter kwam hij in de voorbije week hier aan met zijn nieuwe wagen, de wagen is zelf niet nieuw, heeft hij overgenomen van een vriend van hem, zo weet je ook wat eraan is gebeurd en dat die altijd goed werd verzorgd, dat zie je maar al te goed aan een wagen !  Ach, kleine kinderen worden groter en volwassen zodat ze ook hun eigen weg zullen gaan, ooit eens, zie maar naar de twee kleindochters, ze hebben een appartement waar ze wonen, de jongste heeft dat op haar naam gekocht, de oudste die woont er en huurt de woning maar ze zijn er dik tevreden over.  

Alleen zitten zij nu te wachten tot er ergens een geschikte woning vrij komt en eerlijk gezegd, dat is niet zo eenvoudig meer als het vroeger was, alles is zo peperduur geworden, kijk zelf maar eens naar de prijzen die ze durven vragen.  Maar zo is het nu ook weer eenmaal, voor iets goed moet je echt wel geld neertellen, als er wat werk aan is dan valt dat al wat meer mee maar dan moet je wel een tijd leven in een woning waarin verbouwingen worden gedaan en met kleine kinderen is dat niet altijd even eenvoudig.  Het is wikken en wegen en centen tellen zodat je er toch eens komt en toeslaan als het naar je zin is !!!

Maar ook ik heb die dingen allemaal een paar keren meegemaakt, eerst toen we onze woning hebben laten bouwen en daar bijna 30 jaren hebben gewoond, daarna toen we ons appartement hebben aangekocht en daar toch ook 20 jaren hebben geleefd, nu weer hier in dit nieuwe appartement waar ik toch al meer dan drie jaren woon, ach, de tijd vliegt voorbij en ieder segment van die periodes ging gepaard met kosten, als het niet voor de aankoop was, dan toch ook voor herstellingen en dergelijke, ook een woning mag na een aantal jaren wel eens opgefrist worden, zowel lang binnen als buiten, zo blijft alles zijn waarde behouden en ziet het er altijd aangenaam uit om in te leven voor jezelf.

Ach mensen, ik ben weer alles aan het overdenken en dat gewoon omdat ik zoveel onrust heb meegemaakt in de voorbije week, ik kan daar niet echt goed tegen.  Ik trok altijd weg van de herstellingen die werden gedaan en wanneer we terug thuis waren, dan konden we er ook in vliegen om alles weer prima in orde te krijgen en stofvrij en dergelijke maar dat hoort er nu eenmaal bij.

Ik wens iedereen nog een heel mooi weekend toe, geniet van het zachte weer dat eraan komt en probeer toch wat rustiger te zijn dan ik in de voorbije dagen was, ziek ben ik daar niet van gewest maar mijn geest legt zich niet zomaar bij de dingen neer en dat hindert me soms om vrolijk door het leven te gaan.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!