Vrijdag en iets minder warm maar wel vakantie voor de schoolkinderen !!!

 


We zijn inderdaad vrijdag en ik had gisteren al mijn logje klaar gezet om vandaag op mijn blog te komen maar door bepaalde geesten die het anders me met voor hadden, verdween het opeens toen ik het wou doorgeven om te zetten op vrijdag morgen, ik had er zo aan gewerkt aan dat gedeelte dat de moed me in de schoenen zonk e ik kwaad mijn computer heb in de steek gelaten, als hij dan kan doen met mij dan mag ik dat ook doen met hem/haar, want is een computer mannelijk of vrouwelijk, dat is de vraag.  Niet dat ik die vandaag wil opgelost zien maar ik stel me telkens vragen bij wat ik aan het zetten ben op mijn blog en zo bekom je al eens een nieuwe draai in je teksten, deze keer dus niet.

'k Had gisteren dus al uitvoerig gezegd wat ik allemaal had gedaan, ik weet het zelf al niet meer en we zijn nog maar een dag verder, dus moet ik weer iets nieuw uit mijn duim zuigen, ja, eenvoudig is dat niet natuurlijk, al heb ik meestal wel iets wat ik wil vertellen, maar nu heb ik al voldoende gedaan vandaag en de inspiratie ontbreekt me op het moment dat ik me hier heb neergezet.

Deze voormiddag ging ik mijn krant uit de brievenbus halen, mis poes, het is nog maar vrijdag, nog geen zaterdag dus, de dag dat ik normaal een weekendkrant in de bus krijg.  Dus ik stapte vrij snel weer terug naar mijn woning toe, klikte de krant van deze dag aan en begon te lezen, veel nieuws staat er niet in, maar ik hield toch vol tot op het bijna einde, als het allemaal over sport gaat dan is me dat vaak te veel en ja, een mens kan toch niet alles onthouden dus ja, dat laat je dan maar aan je voorbij gaan !

Op de gsm krijg je, als je dat wil natuurlijk, tussendoor ook bepaalde nieuwtjes doorgestuurd, nieuwsjes en nieuwtjes allerhande, over sport over politiek over het buitenland over wat nog allemaal wat ze kunnen bedenken om je aandacht te trekken.  Ik bekijk dat even en daarna, hup weg ermee, ik lees het niet allemaal maar soms is er wel eens iets dat je bedenkt achteraf, dat wist ik nog niet en wanneer je dat dan leest dan wordt je nieuwsgierigheid getriggerd en je gaat nog wat verder zoeken, zo ben ik dan toch weer, ik wil er meestal wel het fijne van weten !  Nieuwsgierig in nieuwsgaring, dat is het bij mij, ik sla al die nutteloze gegevens op en op het einde van de dag weet ik niet meer waar ik alles gelezen heb maar ik heb er wel een aantal van onthouden, die welke me troffen door de mooie tekst of door het nieuws dat niet alle dagen voor valt.

Meestal is het zo dat mensen die veel lezen ook vrij veel weten maar weten ze altijd overal het fijne van, neen, dat is het niet, mensen vergaren allerlei dingen in hun hoofd en geheugen en die dingen die ze vaak terug zien of lezen, die onthouden ze meestal wel goed maar de andere keren, dat ze van die kleine dingen lezen, daar gaan ze los over en zijn het al kwijt tegen dat de dag voorbij is, ik onthoud meestal de dingen die me raken op de ene of andere manier, mooie teksten bij mooie beelden, iets treffend waar je even van schrikt of niet, dat blijft je bij, dat zijn dingen die de meeste mensen ook treffen maar die niet altijd worden opgeslagen, hoe of wat, geen idee eigenlijk.

Ach en deze voormiddag ben ik ook al gaan winkelen om mijn koelkast wat bij te vullen, ik kwam buiten en er stonden geen wagentjes meer boven, stonden die dan allemaal weer beneden, daar geraakt een mens te voet tocht niet aan zeker, we stonden daar en dan kan je die wagen niet vast maken aan de vorige wagen die er nog zou staan en krijg jij je munt ook niet terug, dan maar met een paar mensen geprobeerd, die hadden een nepmunt om erin te steken en die lieten we daar dan maar achter . . . tot er weer een persoon aan kwam die zijn karretje kwijt moest en zijn geld er terug uit wou halen.  Ik weet daar een betere oplossing voor, dat is gewoon met je kar naar beneden gaan met de lift en die kar daar achter laten !   Maar ook hij wou die rit niet maken naar beneden en we stonden daar allebei samen uit te zoeken hoe het wel kon gedaan worden daar ter plekke, ja, het lukte en ik kreeg mijn munt er weer uit, die man ook en daarna, is het voor de volgenden zijn plan trekken !!!  Ik vertrok te voet, hij riep me nog na, "moet jij die nepmunt niet hebben ?" -  "Neen, ik heb er thuis nog wel enkele" en ook ik vertrok naar huis toe !

Verder heb ik weer wat stukken aan mijn diepvriezer, een klep die bovenin aan dat koelgedeelte staat, die werkte nooit echt vlot, steeds maar haperen hier en daar en ja, dat wil dan ook vaak zeggen dat er ergens wat aan schort.  Wat er kon aan schelen weet ik niet maar ze viel gewoon voor mijn voeten op de stenen vloer in de keuken, twee stukken had ik in mijn hand toen ik ze opraapte, een klein stukje dat blijkbaar aan de diepvriezer zelf vast zat en waaraan een soort pin is in plastic, waar op dat klepje draait, er is daar ook eentje aan de andere kant die net hetzelfde doet en hoe vaak heb ik al niet last daarmee gehad.  Wat nu sta jij je dan af te vragen, dat vak kan niet meer worden afgesloten, blijft die temperatuur dan dezelfde of niet, ik heb het gecontroleerd in de voorbije dagen en toen was het toch wel degelijk warm, die geeft geen krimp, geen halve graad verliest die en de deur sluit nog volledig dus ja, tot nu toe zit dat dus goed met die diepvriezer.

Oh ja, gisteren nog eens op controle geweest bij de tandarts en mijn nieuwe gebit doet het vrij goed, dat kan ik nu bevestigen en om dat vandaag te controleren heb ik me deze voormiddag van die borrelnootjes aangeschaft, die gaan smaken, al kon ik die ook wel eten met mijn voorlopig gebit, ik heb dat toch maar wijselijk gelaten na een paar keren dat er harde noten te kraken vielen !!!  Kwestie van geen problemen te krijgen met de tandarts, alles is dus in orde en begin volgend jaar is mijn eerste halfjaarlijkse controle, dan zullen we beter zien wat er kan mis gaan of niet, hopelijk niet want dat alles heeft wel genoeg gekost om degelijk te zijn.  Ach ja, ik reeg nog een doos mee naar huis waar al die dingen in zitten die hij voor mij heeft uitgevoerd eigenlijk, de mallen van mijn tanden en andere dingen meer, als bewijs dat hij goed werk heeft geleverd, zo zie ik het, kwestie van controle mogelijk te maken mocht er ergens wat schelen zeker ?!

En hiermee ben ik zowat uitgeraasd, wat ik ook gisteren had voorbereid, ik weet het echt niet meer, maar ook dit is vermoedelijk voldoende voor dat we het weekend in gaan.  Ik ga in ieder geval nog wat genieten van de gezonde lucht, misschien wat buiten in de zon zitten straks maar nu eerst voor mijn middagmaal gaan zorgen, al heb ik dat al wel deels klaar, nog vis bakken en aardappelen koken, meer moet er niet gedan worden en ik kan de rest van de vrijdag beginnen uitblazen . . . al dacht ik nog wel wat te stofzuigen ook, maar dat is voor later, we zien wel wanneer.

Geniet van het weekend dat eraan komt, maak er fijne dagen van en voor de kinderen : geniet van jullie vakantie, het is iedereen gegund, alleen kan niet iedereen van alles mee genieten maar zo zit de wereld nu eenmaal in mekaar.  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!