Vrijdag, de werkweek is weeral voorbij, krijgen we eindelijk wat beter weer ?!

 


Ja, inderdaad, het is weeral zover, een fijne week is weeral voorbij gegaan, ik heb veel werk verzet, ben naar de stad geweest om wat te gaan halen dat klaar was voor mij en daarna nog wat rond gelopen en toch ook nog iets anders gekocht dat mij aan stond, al is het niet zoveel en niet duur maar dat was nu juist wat ik zocht en dat liet ik dan best niet aan mij voorbij gaan.  Ach, ik was weeral zo moe, ik zeg niet uitgeput maar wel moe en dan voel ik dat de dag erna nog wat, maar ik heb me rustig met bepaalde stukken op te ruimen bezig gehouden en ook dat is nu weer van de baan, nog eens wat stofzuigen zodat alle stof dat naar binnen komt, ook weer weg is en er met een natte doek doorheen gaan, al hoeft dat niet overal maar je doet dat best wel, zo voorkom je dat er in de week die nog moet komen, ook veel stof blijft liggen, wat niet zo goed is voor de gezondheid.  En dat stof, welja, het komt langs die verluchting allemaal naar binnen, je kan het niet tegen houden, zelfs het fijne stof komt zo nog sneller naar binnen en je kan er niks tegen doen.  Sta je er dan verstomd van dat ik tussendoor weeral van die niesbuien krijg en me daarna zo moe voel dat ik bijna de ene voet niet meer voor de andere kan zetten.  

Dat ik om van dit alles wat te bekomen, wat vroeger mijn bed in trek maar toch niet kan slapen met het gevolg dat ik weer op sta en nog even ga puzzelen in een boekje of zo van die dingen en daarna weer wat meer moe naar bed terug trek, het is geen normaal weer meer dat we tegenwoordig krijgen maar wat doe je daar tegen, kan je er iets tegen doen, ik weet het zo niet, in ieder geval doe ik gewoon wat ik elke dag doen, water drinken, thee drinken, brood eten, aardappelen met groenten, veel groenten eten, een stukje vlees en wat kan een mens nog veel meer doen, naar buiten trekken, daar iets gaan doen en winkelen, weer een stapje in de buitenlucht, en dan rustig weer naar huis toe en alles snel in de koelkast zetten en genieten wat de bloemen buiten me te bieden hebben, en een aantal staan wel echt mooi, maar andere die lijken wel te treuren omdat ze de zon niet lang genoeg zien, of omdat het niet warm genoeg is, wat doe je eraan ?!

Op donderdag heb ik nochtans ook nog een vrij rustige dag gehad, ik heb wat spullen opgezocht op internet want ik moet weer iets bestellen, ze doen me daar wel tijdig aan denken maar toch, het is daarna nog altijd even wachten of het ook de juiste spullen zijn die je in huis hebt gehaald en of ze voldoen voor wat ze moeten dienen, zo kocht ik een koolstoffilter voor mijn dampkap en die stonk zo geweldig dat ik het in huis niet meer kon verdragen en er hoofdpijn zou van krijgen.  Die filters heb ik dadelijk gemerkt maar wel nog laten liggen, kwestie van toch nog eentje in voorraad te hebben mocht er op het moment dat je een nieuwe moet gebruiken, er geen enkele voorradig meer is, want dan sta je daar zonder filter en je weet het, je moet het uiteindelijk gebruiken omdat die dampkap niet meer naar buiten mag blazen zoals het vroeger wel was, of dat veel oplevert, ik weet het niet, nu zit je met die filters die je moet vervangen na een bepaalde tijd maar ook die moeten ergens gemaakt worden en ten koste van wat gaat dat dan, ik vraag me af of dat allemaal wel echt gezond is voor alle mensen, ook daar kunnen fouten gemaakt worden maar ja, je doet wat je  moet doen en mocht het niet goed zijn, dan hadden we daar al wel lang last van gehad ook zou ik zo denken.

Er waren nog enkele andere dingen die ik eens moest bekijken, heb mijn voorraad eens bekeken en daarna besloten om in de volgende week dat toch maar te bestellen, nu zo dadelijk heb ik dit niet nodig maar eens ik het nodig heb dan wil ik wel hebben dat het al in huis is, dus ja, toch maar bestellen, al moet het nog wel even in huis liggen maar dat geeft niet, ik neem ze toch meestal met een aantal tegelijk, kwestie dat het dan meestal een pak scheelt in aankoopprijs, niet voor alles natuurlijk maar vooral voor die filters, daar mag een mens ook wel eens aan denken !!!

Dat zijn geen van alle zware zorgen waar ik probeer een oplossing voor te vinden maar je moet het toch maar doen hé, hoeveel zijn er niet die niet weten hoe ze aan zulke dingen moeten beginnen, of steeds van anderen afhankelijk zijn voor al die zaken, ik trek mijn plan, zelfs voor een klein onooglijk lampje voor mijn dampkap dat vrij snel al de geest had gegeven, dat moest ik gaan zoeken en ik kwam ergens op een site terecht waar ze het hadden, ga je dan dadelijk denken, laat me dat toch maar niet doen, je weet nooit waar je aan begint !  Neen, zo ben ik niet, ik zoek wel degelijk op waar die firma haar hoofdzetel heeft en hoe en wat ik kan doen mocht het niet het juiste lampje zijn, dat ik het tenminste kan terug sturen zonder dat ik daar te veel moet aan uit geven, ik kijk meestal alles heel goed na, behalve toen ik die kousen kocht, dat was een misrekening, ik had niet uitgerekend hoeveel er wel in 1 pak zaten en had er nog wel 4 stuks van besteld, wat ik echt niet nodig heb, wassen doe je immers toch iedere week, ik toch. Het lijkt soms wel dat ik iedere dag bezig ben met wassen maar ik was bepaalde stukken nogal vrij snel uit nadat het in de linnenbak terecht is gekomen.  Mijn favoriete stukken haal ik er snel weer uit en leg het klaar om te wassen in mijn berging en omdat daar niet zoveel plaats is, kan je er moeilijk aan voorbij gaan zonder er bijna letterlijk over te struikelen, dus ja, die stukken was ik snel na het dragen, en waarom niet ?!

Ik ben al blij dat we naar het weekend toe gaan, over het weer, daar spreken we niet meer over, dat weten we allemaal dat het van de ene moment op de andere kan veranderen en beter uitvallen dan we allemaal verwachten maar veel mooi weer hebben we nog niet gehad, laat ons dan maar een mooie zomer tegemoet gaan, want die is in aantocht, vergeet dat niet !!!

Ik wens iedereen een heel fijne vrijdag toen, sluit de week af met kijken naar onze duivels die hun best wel zullen doen en we hopen op winst natuurlijk !  Maak er nog een fijn weekend van, geniet van alles wat het leven ons te bieden heeft en hopelijk wil dat weer ook nog wat meewerken, al valt het te betwijfelen dat alle dagen zon wel wat te veel van het goede zou zijn, al zouden we het wensen !  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!