Donderdag, krijgen we nog mooi weer of moeten we eindigen met van de zon even te genieten ?!


Al donderdag, ja de week zal weer snel ten einde zijn, morgen nog een werkdag en daarna krijgen we weer een weekend en als de weergoden ons goed gezind zijn zouden we in de komende week nog mooi weer krijgen, ik zeg nu wel nog want gisteren was het al mooi in de namiddag, ik heb er toch een paar uren van genoten, jammer genoeg had ik toen weer andere dingen te doen en bleef er geen zon meer over toen ik weer met alles gedaan had.  Maar daarover straks meer, we zien wel wat het weer ons in de komende week zal brengen, nu leven we nog op hoop, laat het nu weer geen ijdele hoop zijn dat we allemaal koesteren na al die vele en zware regendagen, het mag ook wel eens anders zijn, dus veranderen is de boodschap !

Op woensdag moest ik ook wat opletten hoe en wat ik deed in de loop van de dag, immers wou ik ook nog wat genieten wanneer de zon zou schijnen in de namiddag, daarom op de middag mijn warm eten klaar gemaakt en nadien wat in de zetel blijven zitten zoals ik meestal doe, niet om een uiltje te vangen maar wel om wat uit te rusten of tot rust te komen wanneer ik wat natuurbeelden bekeek op de tv, iets wat ik vanzelfsprekend altijd klaar heb staan voor momenten dat het nodig is om tot rust te komen.  Maar ik was zinnens om buiten nog wat aan die bloemen te doen, niet dat ik daar veel ging aan veranderen maar er hingen hier en daar takken opzij zo laag dat ik bang was dat ze zouden afknappen en ik zou die beter vast maken hier en daar, niet te stevig want als er wind staat wil die plant zich ook wel buigen naar de kant waar de wind haar wil wegduwen, kwestie van geen stukken te maken aan die mooie planten.  Ja, het is een korfje dat in het begin niet echt veel betekende maar dat ook te lijden had van de koude en van de regen, niet dat het in de regen stond maar het wou gewoon niet weg.  Ondertussen is dat met tussenpozen beginnen bloeien en staat nu in volle glorie te pronken op mijn tuintafel.  Dus daar begon ik dan best maar aan, de zon scheen de ene kant wel even, tussendoor ging ze achter de wolken even weg maar toen al die kleine dingen, die je uiteindelijk niet ziet, gedaan waren, besloot ik iets anders aan te trekken om buiten van de zon te kunnen genieten, het moest maar zo mooi niet zijn, in huis bezig zijn kan ik nog altijd en ja, dat bleek later misschien ook wel ijdele hoop geweest te zijn want  . . . ik had een telefoontje gemist en nog niet zo lang geleden blijkbaar.

Dadelijk telefoneerde ik naar de beller die me wou spreken en het bleken de mannen te zijn die mijn zonnepanelen komen plaatsen en die ook hier binnen nog wat moeten werken om alles in orde te krijgen, ze gaan dat op donderdag dus allemaal doen, vandaag dus.

Vlak ervoor kreeg ik een berichtje op de gsm uit Oostenrijk, de vakantiegangers waren aangekomen en lieten weten dat ze daar 29° hadden en in het zonnetje van hun vieruurtje zaten te genieten !!!  Ah, dat was al mooi, ik deed een bericht terug dat ik ook in het zonnetje zat maar alleen 27° had op de thermometer, meer kon ik niet vertellen, want ik was nog met andere dingen tegelijk bezig, ik zat te puzzelen in een boekje in het zonnetje maar moest naar binnen omdat ik een klein stukje van mijn taartje ging eten, ik moet dat in de namiddag eten want als ik tegen de avond aan eraan begin dan kan ik 's nachts niet slapen.  Raar zal je zeggen, neen niet echt, het is een taartje met mokkacrème erop en die wordt gemaakt met sterke koffie . . . en daar zit het probleem voor mezelf.  De eerste keer at ik er een stuk van toen het ongeveer tijd was voor het nieuws op tv zo rond 19u dus, de nacht erna heb ik tot na enen toch wakker gelegen, daardoor dacht ik er ineens weer aan terug, in de namiddag een stukje ervan eten . . . en dan had ik dus ook een vieruurtje.

Ik had ondertussen de tv aangezet en keek naar de match van Kroatië en Albanië, ik zag net de Kroaten een goal maken dus op dat moment stonden ze voor, wat er daarna is gebeurd weet ik niet maar ik kon niet binnen blijven zitten, ik moest en zou nog wat van de zon genieten !!!  Wat ik dus ook gedaan heb maar daardoor zat ik zowat gebonden in mijn tijd, ik moest en zou nog een douche nemen voordat het nieuws begon op tv, dus ik zou starten rond 18u, dan had ik een vol uur en dat zou wel passend zijn, ja, denk eraan dat er nog wat meer te doen viel dan alleen een douche nemen, mijn haren wassen, daarna mijn haren drogen en mijn huid verzorgen, dat wil zeggen : alles insmeren met bepaalde producten, mijn gezicht deed ik nu met aftersun, mijn armen ook maar de rest met mijn gewoon product dat werd voorgeschreven door de dermatoloog, alles om mijn droge huid wat te beschermen en het krabben en jeuken wat in te tomen, ja, ook dat is een eigenschap die je krijgt als je huid echt wel te droog is om goed te zijn!

Dus na die douche ging ik nog snel mijn blauwe zak buiten zetten met allerlei plastieken boel erin en dat was dan ook weeral gedaan, ik was blij dat ik al zover was.  Nu hier nog wat opgeruimd zodat die werklui op donderdag ook een opgeruimde woning terug vinden, al maal ik er niet om dat er wat "onder 't gat" ligt, maar opgeruimd is steeds aangenamer, dat weten jullie allemaal.

Het is nu rond 19u30 op woensdag, mijn bericht voor jullie heb ik hier dus al klaar gezet, ik heb nog snel een paar stukken wasgoed in de wasmachine gestoken, kwestie van dat morgen al niet meer hoeven te doen want dan gaat dat allemaal niet meer werken als ze daar bezig zijn in mijn berging, gelukkig heb ik daar een paar weken geleden echt wel huis gehouden en alles wat er niet hoort weg gedaan, al zou ik mijn glas nog wel kunnen weg doen maar dat is niet veel, ik wacht tot het weekend is, dan kan dat ook wel.  Ondertussen roept mijn wasmachine, ik ga ze verlossen van haar vracht en daarna zal ik in de zetel belanden, wat rust zal me nu wel deugd doen maar de avond is nog lang !

Ik wens jullie een heel fijne donderdag toe, ik hoop dat het mooi weer blijft en dat ik hier niet te veel vuil moet opruimen wanneer die werkmensen hier zijn geweest, misschien toch maar iets klaar leggen om daar wat af te dekken als ze gaten moeten boren hier of daar ?!  Of zou dat niet nodig zijn, ik weet het zo niet, we zullen zien.  Geniet nog van het mooie weer als het toch al zou droog blijven maar dat weet je nooit vooraf, we zien wel en het weekend is weeral snel daar.  Nog even een kleine controle doen hier en daar en daarna ga ik jullie nog mooie momenten toewensen in de avond, de zon schijnt nog, al is ze hier achter een muur verdwenen !   Groetjes.







Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!