Dinsdag, een warmere dag en dat zie je aan de mensen !!!


De dag begon gisteren niet zoals eerst gedacht, het had geregend maar dat is vaak van voorbijgaande aard en ja, in de loop van de voormiddag warmde alles op en leek het toch nog een aangename dag te worden, kwestie van temperatuur toch, of er nog buien zouden uitvallen weet ik niet want op dit moment dat ik het logje hier neerzet, is de maandag nog niet voorbij dus ja, wat ik niet weet kan ik niet neerpennen !!!

In de namiddag is het warenhuis hier open en ik dacht er ineens aan : dat ik eens voor brood en aardappelen ging zien, veel is het niet wat ik moet hebben maar uiteindelijk breng je toch telkens wat meer mee naar huis dan eerst gedacht.  Ik dacht dan ook maar alleen mijn boodschappentas mee te nemen van het warenhuis zelf aangekocht in de voorbije jaren maar toch al snel greep ik naar mijn zak op wieltjes en achteraf ben je dan weer blij als je thuis komt en je begint alles uit te laden, want die ene zak zou niet volstaan hebben voor wat je weer bij had.

En wat had ik allemaal bij, groenten, wat fruit ook nog en citroenen, ik zocht nog naar wat diepvries-peterselie, aardappelen, broodjes, een heel gesneden rond broodje ook nog en ja, ik had meer bij dan ik uiteindelijk dacht, gelukkig dus dat ik dat toch maar had gedaan.  Eenmaal thuis kwam ik opeens nog op iets anders wat ik had moeten meebrengen . . . maar dat ben ik alweer vergeten, er komen nog dagen deze week dat ik er naartoe kan gaan, we zien wel, ach ja, wat broodbeleg voor mijn boterham die ik iedere morgen op eet voordat ik aan mijn fruit met platte kaas begin !  Eindelijk komt het toch terug; toch maar neerpennen op een papiertje dat hier steeds klaar ligt, samen met een stylo, want vergeten, dat begint op bepaalde momenten erg te worden.

Ondertussen had ik hier nog wat opgeruimd en dacht ik buiten aan de bloemen te beginnen, ik moet aan die planten nog wat takken hier en daar vast maken aan het houten stelsel dat ze doet langs omhoog groeien maar ze zijn nog niet overal vast gemaakt, dus dat doen we beter nu voordat ze weer in volle bloei staan.  Die ene is aan een herstelbeweging bezig en ik hoop dat die weldra met mooie bloemen getooid weer kan op een zonnig terras pronken, de rode die heeft nog bloemen op de struik maar ook niet meer veel, ik denk dat die eveneens last had van de koude en de regen en wat nog allemaal, zelfs die bloemen zijn gewoon van kleur veranderd, verschoten eigenlijk in de echte zin van het woord.  Maar ik kreeg opeens een paar keren na mekaar telefoon van een mevrouw die steeds maar zei dat ze mij niet hoorde, waarom niet, ik vraag het me af, ik hoorde haar heel goed maar als zij mij niet hoort, dan kan ik er ook niks aan veranderen, het was een lieve vrouwenstem.  Ik heb geprobeerd om naar de boodschap te luisteren die zogezegd was opgenomen maar ik hoorde op die mailbox niks dus ja, wie of wat het was, geen idee.  Ik vond het raar dat ik die telefoons na mekaar heb gekregen, ik moet erbij vertellen dat mijn telefoon thuis lag toen er de eerste keer werd gebeld maar nu had ik mijn gsm bij de hand en ik kon niet vragen wie want dan bellen ze "onbekend" kent ge dat ?!  eigenlijk zou je dan niet mogen opnemen maar je weet maar nooit wie er aan de lijn is.  En zelf zit ik dan nog maar pas met een nieuwe gsm dus ja, de twee dingen samen, het kan wel eens verkeerd lopen op die manier.

In de namiddag heb ik nog een andere zaak geregeld, ik heb hier een hometrainer staan die ik in bruikleen heb, voor zo lang ik het zelf nodig acht, kwestie van wat beweging meer te hebben dan anders . . . maar ik ben de laatste weken al zo vaak dan naar hier en dan weer naar ginder geweest, ik ga regelmatig naar de Delhaize, hier in mijn buurt, ik ga eens wandelen ook al zo gewoon naar buiten met goed weer, of maak een ommetje wanneer ik van de kapper kom of van in het centrum van de gemeente kom, ik ken wel wat weggetjes waar het rustig is om te lopen, ook kan je door de wijk lopen maar dat doe ik niet zo graag, ik zit liever tussen het groen, als ik maar natuur rond mij heb dan voel ik me gezond worden, net of ik ben nu ziek, ach ja, dat was ooit wel eens anders ook !

En nu komt er een pop-up onderaan mijn scherm met daarop een paraplu waarop regendruppels vallen, "morgen stortbuien" wordt erop vermeld, ja, mooie liedjes duren niet lang hé, gelukkig deed ik vandaag toch al wat in kopen, de rest kan nog in de tweede helft van de week ook gedaan worden.  En wat ik nu ga doen is nazien of mijn bloemen geen water nodig hebben, er zijn er bij die maar in weinig grond staan, genoeg om te groeien en te bloeien, staan in een korf maar als ik ze giet dan loopt de helft van het vocht weer terug langs de andere kant van de korf af, die planten zijn niet veel geholpen met die watergift die ik dan doe, ik moet telkens goed controleren of ze nog nat genoeg staan, zeker om de twee dagen water geven, al is dat voor de planten ook niet zo goed maar toch moet ik het volhouden wil ik een mooie korf behouden.  En nu komen er "Harde windvlagen bi..... Morgen stuifmeel" op mijn flashbericht, ja, het kan hier blijkbaar niet meer op, ik hoor de merel volop zitten fluiten, waar hij zit weet ik niet, ik kijk immers gewoon op mijn werkblad van de computer !

'k Heb ondertussen het raam gekiept en ik hoor de merel fluiten maar hij zit veraf, en ik meen dat hij moet opboksen tegen het geluid van een grasmaaier, of is het zo dat ze nu nog snel dat gras gaan maaien, kwestie van er morgen te kunnen van genieten wanneer de regen het komt opfrissen  ?!  Hier in de buurt is er iemand die overal in de buurt waar ze maar willen, komt maaien met een zitmaaier, tussendoor zie ik hem hier bij de buurvrouw ook komen het gras maaien, hij rijdt dus langs overal waar hij maar aan het gras goed aan kan.  Ik denk dat hij heel wat klanten heeft want als het mooie weer er zou aan komen dan is hij steeds op pad, je hoort hem de hele dag rijden en misschien zijn het er wel twee of meer !

En nu ga ik nog even naar buiten om voor de planten te zorgen, ik moet ze niet verder naar voor schuiven zodat ze meer zon kunnen vangen want de zon is al achter de wolken verdwenen, ze kan nog terug komen maar dan moet ze rap gaan zijn om mij nog buiten te krijgen nadat de bloemen zijn verzorgd !

Ik wens iedereen nog een heel fijne dinsdag toe, veel van wat er hiervoor staat beschreven is gisteren in de late namiddag dus gebeurd, vergis je niet als je naar het weer zou kijken en wanneer het frisser is dan ik heb verteld, maak er nog een heel fijne dag van en dat ga ik ook doen op mijn manier, ik moet eerst nu zorgen dat mijn hometrainer klaar staat voor woensdag want dan komen ze die terug op halen, ik heb nu de laatste tijd wel meer dan beweging genoeg.  Vergeet vooral niet te genieten !!!  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!